Biznis

KONFERENCIJA U ZAGREBU

Hrvatska ima idealne uvjete da bude ICT i transportni hub Europe

Konferencija je u organizaciji tvrtke Motus Media okupila predstavnike prometnih, telekom i drugih tvrtki, regulatora HAKOM-a i druge, koji su na panelima iznosili svoja viđenja trenutne i buduće prometne i ICT 'situacije' u Hrvatskoj, koja je u tome, kako su se svi složili, puno postigla u zadnjih desetak godina, ali se idućih deset godina očekuje i više


 
3 min
HINA
HINA/Tomislav PAVLEK

Konferencija je u organizaciji tvrtke Motus Media okupila predstavnike prometnih, telekom i drugih tvrtki, regulatora HAKOM-a i druge, koji su na panelima iznosili svoja viđenja trenutne i buduće prometne i ICT 'situacije' u Hrvatskoj, koja je u tome, kako su se svi složili, puno postigla u zadnjih desetak godina, ali se idućih deset godina očekuje i više

Hrvatska ima idealne uvjete da bude ICT i transportno čvorište Europe, čemu je pridonio ulazak u šengen i eurozonu, razvoj prometne infrastrukture te informatizacija i telekomunikacije brzim 5G mobilnim i optičkim mrežama, rečeno je u petak na konferenciji "Hrvatska kao važan ICT i transportni hub Europe".

Konferencija je u organizaciji tvrtke Motus Media okupila predstavnike prometnih, telekom i drugih tvrtki, regulatora HAKOM-a i druge, koji su na panelima iznosili svoja viđenja trenutne i buduće prometne i ICT 'situacije' u Hrvatskoj, koja je u tome, kako su se svi složili, puno postigla u zadnjih desetak godina, ali se idućih deset godina očekuje i više.

Otvarajući konferenciju, potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković ocijenio je da su povezane dvije važne razvojne teme za Hrvatsku - promet/transport i ICT.

"U 2022. i s 2023. smo ostvarili najvažnije strateške ciljeve - uvođenje eura i ulazak u šengen te otvaranje Pelješkog mosta, projekta u cijelosti dovršenog otvaranjem stonske obilaznice. Time je Hrvatska pokazala da može pripremiti i provesti velike infrastrukturne projekte, uz pomoć EU fondova”, istaknuo je ministar.

Željeznica najveći izazov u idućih deset godina

Smatra da je u Hrvatskoj autocestovna i cestovna infrastruktura zadnjih 20 godina "dobro i uspješno odrađena", a nastavlja se s završavanjem autoceste prema Sisku, što se očekuje 2024., te radovima na tunelu Učka kako bi se 2025. Istarski ipsilon priključio na mrežu hrvatskih autocesta.

Ponovio je da se krajem 2024. i početkom 2025. na svim autocestama u Hrvatskoj planira uvesti beskontaktna naplata cestarine, za što je natječaj u tijeku i nada se da će "dobro proći i da ga neće 'usporiti' neke žalbe”. Kazao je i da se ove godine na autocestama očekuju rekordni prometi.

Dosta se radi i na, dodao je, važnom 5C koridoru, koji je bitan put i do Luke Ploče, kao i na zračnim i morskim lukama, prije svega u Rijeci, za što je koncesija dana tvrtki Enna transport i konzorciju, koji, po njemu, dobro i dosta rade.

"Najveći izazov pred nama je željeznica, u što se planira uložiti oko 3,5 milijarde eura i za što pripremamo veliki kredit sa EIB-om. To znači da će Hrvatska u idućih deset godina biti veliko gradilište željezničke infrastrukture”, kazao je Butković.

Dobrim u Hrvatskoj je ocijenio razvoj ICT infrastrukture, posebice mobilnih i optičkih komunikacijskih mreža, koje su među boljima u Europi i važne za digitalizacije u društvu, te za ostvarenje ciljeva iz nove strategije razvoja digitalnog društva do 2032.

"ICT u zadnjih deset godina u Hrvatskoj raste 'dvoznamenkasto' i postaje strateška grana", smatra Butković, dodajući da se ipak treba još potruditi da se dostigne cilj iz te strategije tj. prosjek EU-a na DESI ljestvici digitalizacije, ali i pokriju ruralna područja brzim mrežama i internetom”.

Poručio je i da "nisu problem sredstva nego provoditi sve te projekte, jer uvijek ima dosta žalbi i prigovora iz raznih izvora, što sve usporava izvedbu".

Važnost priključivanja europskoj prometnoj mreži

O važnosti jačeg priključivanja hrvatskih prometnica europskim prometnicama i transeuropskoj prometnoj mreži, o čijoj se reviziji uredbe dosta raspravlja i u Europskoj komisiji i Parlamentu, na konferenciji je govorio eurozastupnik Tomislav Sokol, ocijenivši da se "Hrvatska već profilirala važnim transportnim čvorištem u Europi”, čemu je i bliža sa šengenom.

Predsjednik uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić naglasio je da su javne prometne tvrtke poput Hrvatskih cesta i Hrvatskih autocesta dosta napredovale u procesu primjene novih ICT tehnologija i digitalizaciji.

"U tom su procesu naše i druge hrvatske aktivnosti i projekti ujednačeni s europskim direktivama i prometnim infrastrukturama u EU-u, a smisao svega je povećanje sigurnosti prometa i usklađenost prometnih informacija”, rekao je.

Član uprave Telemacha Hrvatska Mislav Galler istaknuo je njihova velika ulaganja u brze, gigabitne optičke mreže, kao i mobilne, posebice 5G.


Nastavite čitati

Državna tajnica o susretu Kekina i Jelavića: Policija nema elemenata za postupanje

''Da bilo tko nekoga pozove na kavu SMS-om ili mobitelom, osoba svojevoljno odlučuje hoće li otići na tu kavu ili neće. Ja osobno, da me nepoznati broj zove, sigurno sam da ne bi otišla na tu kavu", kazala je državna tajnica * "Drugo, činjenica je da se sastanak dogodio, a gospodin Kekin, kad je vidio da je u zabludi, nije otišao nego je ostao više od 15 minuta i razgovarali su o nečemu o čemu mi ne znamo", rekla je Petrijevčanin Vuksanović

Kekin (Možemo): Prošli smo prljave kampanje, ali ovakve se stvari nikada nisu događale

'Njegov se posao odvija u birtiji, kako mi je sam rekao. Nađe se s predstavnikom neke firme koja razmatra da uzme njegovu pjesmu, onda se nađe s nekim iz Gornjih Drenovaca koji bi radio svirku za kirbaj, pa se nađe s kim tko hoće da mu se napiše pjesma, itd. Meni to u sto godina ne bi palo na pamet da je to klopka pravog Nikice Jelavića, a vi možete tvrditi da sam ja naivna'', kazala je

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.