Uslijed najgore dosad zabilježene suše, razina vode u Panamskom kanalu pala je na najnižu točku od sredine 1900-ih. Riječ je o jednoj od najvažnijih pomorskih trgovačkih ruta a, kako piše t portal, “brodovi tjednima čekaju jer je ograničen broj plovila koja mogu proći kroz kanal. Deseci ogromnih kontejnerskih brodova, punih pametnih telefona, TV-a, bicikala i igračaka, mogli bi stići u europske luke četiri tjedna kasnije od planiranog.
'Panamska kriza prijeti Božiću u Europi i Velikoj Britaniji. Posljedica bi mogla biti nestašica robe i povećanje cijena jer se trgovci bore oko dostupnih zaliha', izjavio je David Jinks, voditelj sektora za potrošače u dostavnoj tvrtki ParcelHerou, za Independent a prenio t portal.
Stručnjaci strahuju da bi zagušenje globalne opskrbe također moglo utjecati na cijene hrane i energije jer su žitarice i goriva također na čekanju.
Brodovima obično treba između osam i 10 sati da prođu kroz kanal, no trenutno vrijeme prolaska iznosi jedan do dva tjedna.
U studenom dnevni prelasci kanala pali su s 31 na 25, a mogli bi nastaviti padati na samo 18 jedinica počevši od veljače 2024.
A to nije sve. Niži protok vode u kanalu zahtijeva i smanjenje gaza brodova na najviše 44 stope, dok u normalnim uvjetima ta vrijednost iznosi 50. To znači da brodovi u tranzitu moraju ukrcati manje tereta, a putovanja s djelomično praznim skladištem odrazit će se i na troškove, dakle i na povećanje cijena.