Biznis

Ministar financija

Marić: Ukupni trošak uvođenja eura oko 2 milijarde kuna

Naglasio je također kako su predviđeni mehanizmi za zaštitu potrošača te su, osim dualnog iskazivanja cijena, tu i nadzorne aktivnosti kako ne bi bilo neopravdanog povećanja cijena


 
2 min
HINA
FOTO: Hina

Naglasio je također kako su predviđeni mehanizmi za zaštitu potrošača te su, osim dualnog iskazivanja cijena, tu i nadzorne aktivnosti kako ne bi bilo neopravdanog povećanja cijena

Trošak prilagodbe cijelog sustava uvođenju eura koštati će oko dvije milijarde kuna, otkrio je u srijedu ministar financija Zdravko Marić u saborskoj raspravi o zakonu o uvođenju eura ističući kako pozitivne strane uvođenja eura pretežu nad negativnim.

Što prije treba uvesti euro, Hrvatska je već 'duboko eurozirana' zemlja, uvođenje eura značiti će viši kreditni rejting, a time i niže kamate. Euro podržava i poslovna zajednica, a biti dio eurozone bolje će nas štititi u vrijeme krize, ponavljao je Marić odgovarajući na zabrinutost dijela zastupnika da će uvođenje eura značiti dodatni udar za građane.

„Kada gledam pluseve i minuse eura, preteže u korist pozitivnih efekata”, istaknuo je Marić.

Marić je otkrio kako će ukupni trošak prilagodbe cijelog sustava uvođenju eura, države i financijskog sustava, koštati oko 2 milijarde kuna.

Naglasio je također kako su predviđeni mehanizmi za zaštitu potrošača te su, osim dualnog iskazivanja cijena, tu i nadzorne aktivnosti kako ne bi bilo neopravdanog povećanja cijena.

U zemljama koje su uvodile euro porast cijena zbog zaokruživanja iznosio je u prosjeku 0,2 do 0,4 postotna boda, a na ostale inflatorne pritiske koji nemaju veze s uvođenjem eura Vlada odgovara paketom mjera za ublažavanje udara, rekao je Marić.

Što se tiče kriterija vezanih za inflaciju, Hrvatska će ih ispuniti, istaknuo je.

Ministar je naveo i kako je tečaj zamjene kuna za eure određen na 7,5345 kuna i da on ne može kliziti više od 15 posto gore ili dolje, a točno koliki će tečaj biti, kaže Marić, znati će se u srpnju.


Nastavite čitati

Gust promet, posebice iz smjera unutrašnjosti prema moru

HAK poziva vozače da brzinu i način vožnje prilagode uvjetima na cestama. Povremena su usporavanja, vožnja u koloni u pokretu i kraća zaustavljanja u zonama naplatnih postaja, tunela i odmorišta te na dionicama gdje se zbog radova vozi uz privremenu regulaciju. Potreban je dodatan oprez i strpljenje

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.