ZenZeVita je namijenjena svima od 1 do 111 godina, kažu Pifari, a prednost joj je ta što ne sadržava konzervanse. Dugotrajnost se postiže isključivo kvalitetnom pasterizacijom i dobro osmišljenim pakiranjem po principu - jedna doza, jedna čaša. U slatkom laboratoriju obitelji Pifar sve se radi onako kako su to radile i naše none. Ali na veliko!
ZenZeVita je namijenjena svima od 1 do 111 godina, kažu Pifari, a prednost joj je ta što ne sadržava konzervanse. Dugotrajnost se postiže isključivo kvalitetnom pasterizacijom i dobro osmišljenim pakiranjem po principu - jedna doza, jedna čaša. U slatkom laboratoriju obitelji Pifar sve se radi onako kako su to radile i naše none. Ali na veliko!
Limun, kadulja, bazga, ananas i grejp, lavanda i naranča te limun s đumbirom, šest je okusa sirupa za sokove koji, pod imenom ZenZeVita, nastaju u obiteljskoj tvrtki Natura Club Siniše Pifara i njegove kćerke Antonele.
U obnovljenoj istarskoj kući u srcu Bala, čija je cijela etaža preuređena u radni prostor i zonu za pakiranje proizvoda, sirupi za sokove proizvode se već dvanaest godina, isključivo po tradicionalnoj recepturi i bez korištenja konzervansa ili, kako u ovoj obitelji vole reći, na način na koji su ih pravile naše none.
- Ja još od ranog djetinjstva osjećam jaku povezanost s prirodom. Radio sam u Italiji, u bravariji, više od deset godina, ali sam uvijek osjećao da imam kreativnu notu i da mogu više dati životu, i više od njega dobiti. Odlučio sam se zato vratiti u Bale i 2013. godine pokrenuo posao sa sokovima, pomalo zahvaljujući krizi, zbog koje je posao počeo stagnirati i tvornica se na kraju zatvorila. Vlasnicima na nesreću, a meni na sreću jer me to odvelo u druge vode, veli danas Pifar, kome se Antonela pridružila prije dvije godine, nakon završene škole za tehničara nutricionista.
- Ja se još uvijek privikavam i učim. Jako je lijepo i uživam u tom poslu. Uopće ga i ne doživljavam kao posao, više kao normalnu stvar u toku dana, veli Antonela, koja se s tatom kao poslovnim partnerom odlično slaže. Posao u pravilu obavljaju zajedno, iako ona od njega još uvijek uči i raste u poslu. Njemu je, uostalom, ovaj posao u malom prstu.
- Naš posao je manufaktura, a sirupi su "craft" proizvod s oznakom domaće radinosti. Radimo obiteljski i naša vizija poslovanja je da to uvijek ostane u okviru obitelji i u domeni proizvodnje koja prkosi današnjoj industrijskoj ponudi, punoj „E“ brojeva. To je upravo ono što mi izbjegavamo. Koristimo jedino klasični šećer, objašnjava Siniša.
U početku su sokovi bili nazvani jednostavno Natura Club, no s vremenom je obitelj Pifar odlučila pronaći zvučnije ime i zajedničkim snagama prije dvije osmislila ZenZeVitu, te uz pomoć susjede, koja se bavi dizajnom, iznjedrila i redizajniranu ambalažu. Sam recept ostao je nepromijenjen. Tradicija je, uostalom, iznjedrila ZenZeVitu.
- Prostor u kome radimo nekada je bila štala u kojoj je stanovao tovar mog barbe. Preuredio sam ga u proizvodni pogon za sirupe, koji se prave na način na koji su ih nekada pravile none u malim sićima. One bi tada izbrojile 40 cvjetova bazge za određenu količinu vode i mi danas radimo po istom principu, ali smo, zbog većih količina, cvjetove preračunali u kilograme jer sirup pravimo u maštelama od 500 litara, kaže Pifar.
Siniša PifarSirupi nastaju od prirodnih macerata, koji se dobivaju višesatnim ili višednevnim natapanjem plodova ili cvjetova u vodi, nakon čega ona poprima njihovu aromu. Potom slijedi filtriranje i dodavanje komponenti koje zaokružuju sirup. Vjerujemo da, što je proizvod jednostavniji, to je bolji, pa i naši sirupi za sokove imaju vrlo malo sastojaka - cvijet ili voćku, vodu, šećer i limunsku kiselinu.
Ne sadržava nikakve konzervanse. Dugotrajnost mu omogućava isključivo kvalitetna pasterizacija.
Proizvod je namijenjen konzumentima od 1 do 111 godina, kažu u Natura Clubu, a najveća mu je prednost prirodnost, kojom odskače od sličnih industrijskih sirupa. Druga velika prednost mu je ambalaža. ZenZeVita je dostupna isključivo u vrećicama dostatnim za pripravljanje oko 250 ml napitka.
- Naš sirup se koristi i za sokove i za izradu baze za koktela. Mi danas na tržištu imamo veliku ponudu sirupa, ali su često puni konzervansa i uglavnom se pakiraju u boce. Proizvod bez konzervansa upakiran u boce u pravilu se mora potrošiti unutar nekoliko dana od otvaranja i čuvati u hladnjaku, što nije praktično i otežava posao ugostiteljima kojima je naš proizvod prvenstveno i namijenjen. Zbog toga smo se odlučili ZenZeVitu pakirati u posebne vrećice za pojedinačnu uporabu, po principu - jedna vrećica, jedna doza. Čim je otvoriš, onda je potrošiš i nema mogućnost kvarenja. Na ovaj način se izbjegava kontaminacija sirupa konzervansima, objašnjava Siniša Pifar.
Kvaliteti namirnica koje koriste za izradu sirupa posvećuju posebnu pažnju, a pojedine, poput sezonskog cvjetova bazge ili lavande, zahtijevaju i višemjesečnu pripremu kako bi se osigurale dovoljne količine za cjelogodišnju proizvodnju.
- Ovakvih sastojaka moramo napraviti dostatne količine do sljedeće berbe. Od polovice svibnja pa sve do sredine lipnja zbog toga je uvijek jako intenzivan rad. Branje bazge u Ličko-senjskoj županiji organizira nam OPG s kojim surađujemo, isto je i kaduljom lavandom, koje nabavljamo od lokalnih OPG-ova. Agrume koristimo iz ekološke proizvodnje sa Sicilije. A ananas, naravno, u Istri ne raste pa ga nabavljamo od distributera, kaže Siniša.
Proizvod je dosad, osim na području Istarske županije, distributera pronašao i na sjeveru Italije, u regiji Alto Adige, a ušao je i u ponudu hotelskih lanaca Maistra i Valamar te lokalnog kampa i resorta Mon Perin, kojima su Pifari jako zahvalni na podršci , kao i ugostiteljski objektima na Poluotoku u čijoj su se ponudi već našli sirupi Natura Cluba.
Budućnost vide i pronalasku novih korisnika svog obiteljskog proizvoda, a trenutno su usmjereni i na realizaciju planova o sadnji nekoliko plantaža aromatičnog bilja koje koriste i, nadaju se, i nekih dodatnih kultura koji će tek naći put do njihovih slatkih formula.
- Bit ćemo sretni ako ljudi u Istri zavole ZenZeVitu i prihvate je kao nešto svoje i prirodno, kažu Pifari.
ZenZeVitu je moguće naručiti i dobiti više informacija o proizvodu i načinu distribucije na broj telefona 092/245-7776 ili slanjem poruke na mail adresu zenzevita@gmail.com.
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.