Stigli su rezultati najvećeg svjetskog istraživanja učinkovitosti četverodnevnog radnog tjedna koje je s partnerima proveo think tank Autonomy. Prema pisanju Poslovnog dnevnika, većina kompanija koja je sudjelovala, odlučila je skratiti radni tjedan na četiri dana, dok ga je više od 50 posto ispitanih, odlučilo učiniti permanentnim.
U istraživanju provedenom između lipnja i prosinca 2022. godine radnici u 61 kompaniji u Ujedinjenom Kraljevstvu radili su 80 posto svojih uobičajenih radnih sati za istu plaću u zamjenu za obećanje da će isporučiti 100 posto svog uobičajenog posla, javlja CNN.
Kako stoji u izvješću objavljenom u srijedu, najmanje 89 posto tvrtki nakon završetka istraživanja i dalje je provodilo četverodnevnu radnu politiku, a najmanje 51 posto njih, učinilo je četverodnevni radni tjedan stalnim krajem 2023. godine.
Think tank Autonomy istraživanje je proveo u suradnji s neprofitnim organizacijama 4 Day Week Global i 4 Day Week UK Campaign kao i s istraživačima sa sveučilišta Cambridge i Oxford te Boston College.
Učinci skraćenog radnog vremena bili su iznimno korisni za osoblje i njihove tvrtke, navodi se u izvješću. Po završetku istraživanja, zaposlenici su izjavili da im se tjelesno i mentalno zdravlje poboljšalo, da osjećaju veću ravnotežu između poslovnog i privatnog života te da se osjećaju manje iscrpljeni od posla, a ta su se poboljšanja održala i godinu dana nakon provedenog istraživanja.
Nadalje, menadžeri i izvršni direktori 28 organizacija također su potvrdili da je četverodnevni radni tjedan pozitivno utjecao na njihovu tvrtku.
Fluktuacija osoblja pala je u 50 posto organizacija, a gotovo trećina njih izjavila je da je četverodnevna radna politika značajno poboljšala zapošljavanje u njihovim firmama, dok je 82 posto prijavilo korisne učinke takvog radnog modela na dobrobit osoblja.
“Ova studija razjasnila je da četverodnevni radni tjedan nije uspjeh kratkog vijeka: tvrtke diljem Ujedinjenog Kraljevstva uspješno ga ‘održavaju’,” napisali su autori.
Gotovo 50 posto organizacija koje su sudjelovale u ovom istraživanju pripadaju sektoru marketinga i oglašavanja, sektoru profesionalnih usluga te neprofitnom sektoru.
Ostatak njih obuhvaća niz industrija, uključujući građevinarstvo, proizvodnju, maloprodaju, zdravstvo te umjetnost i zabavu.