U Osnovnoj školi Vodnjan, od ove godine, kroz redovne, dodatne, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti informatike učenicima se pokušavaju približiti nove tehnologije.
Na dodatnoj nastavi informatike imaju tako priliku dizajnirati 3D modele u programu, pripremiti model za ispis te ispisati modele na 3D printeru. Dodatna nastava održava se tri puta tjedno zbog velikog broja zainteresiranih učenika, doznajemo od učiteljice Vedrane Keteleš.
Osnove robotike
Kroz izvannastavnu aktivnost, učenici petog razreda usvajaju osnove robotike. Upoznaju se s dijelovima robota, senzorima i programom za upravljanje robotom. Također će sudjelovati u natjecanju Croatian makers lige.
Izvanškolska aktivnost za niže razrede financirana je uz pomoć Društva informatičara Pule i Grada Vodnjana. Učenici u Maloj školi programiranja kroz online i offline aktivnosti usvajaju računalni način razmišljanja, kreativnost, logičko mišljenje, analizu i sintezu.
Zapravo, uče kroz igru i dobro se zabavljaju.
Sve navedene aktivnosti održavaju se u novouređenoj i adaptiranoj učionici. Učionica je zamišljena kao mjesto za opuštanje, istraživanje i učenje. Većina namještaja je reciklirana i učenici su vrijedno sudjelovali u uređenju učionice.
Uređenje učionice
Na ideju uređenja učionice, koja je prije bila skladište, došla je upravo ova učiteljica informatike dok je održavala izvanškolsku aktivnost za učenike nižih razreda pokrenutu od Društva informatičara Pule, čiji je aktivni član.
- Trebao nam je odvojen prostor za igru, robote, 3D printer. Priča se stvarala polako te sad napokon boravimo i stvaramo u motivirajućem prostoru. Dio uređenja financirala je škola, a drugi dio Infobip koji nam je uvijek spreman pomoći. Osim financijske pomoći i donacije prijenosnih računala, Infobip je pomogao u povezivanju zajednice kroz Sparks radionice gdje smo se upoznali sa članovima Društva robotike koji su nam sastavili 3D printer, navodi Keteleš.
Kroz redovnu nastavu, osmaši ove godine sudjeluju u pilot projektu „Pametni vrtovi“. Naime, prošle školske godine učenici su kroz projekt Škole budućnosti, koju su pokrenuli STEMI i Infobip, učili o umjetnoj inteligenciji i sami izrađivali svog chatboot-a.
- Ove godine smo išli korak dalje u želji za novim znanjima te smo jedna od 48 škola iz cijele Hrvatske izabranih za sudjelovanje u novom projektu. Kroz „Pametne vrtove“, učenici će saditi biljke, pratiti njihov napredak putem senzora, bilježiti podatke te ih obrađivati, navodi nam dodajući kako se nada da će ove aktivnosti osposobiti učenike za znanja budućnosti, potaknuti njihovu želju za istraživanjem i usvajanjem novih znanja.