republika - dugi
IT & Tech

SAMO "MIJENA" STALNA JEST

MALA EKIPA ZA VELIKE STVARI: 'Klijenti nam u pravilu odu jedino ako su narasli do te razine da ih je netko drugi kupio. No i tada nam je jasno da smo mi tome doprinijeli'

"Možda jesmo malo atipični za jednu marketinšku agenciju. Naime, ako proizvodi neke tvrtke naprosto nemaju plasman na društvenim mrežama, mi im nećemo kreirati Facebook samo zato što ga svi imaju, jer će u jednom trenutku oni jednostavno ostati bez sadržaja. Njihovu ćemo priču stoga graditi drugačije, i svejedno će doći do rezultata. I tako smo sretni mi, sretni klijenti i sretni njihovi klijenti. A klijenti nam u pravilu odu jedino ako su narasli do te razine da ih je netko drugi kupio, no i tada nam je jasno da smo i mi tome doprinijeli" govore nam u ovoj maloj pulskoj tvrtki koja postiže globalno značajne rezultate


 
9 min
Martina Pereša ⒸFOTO: Manuel Angelini

"Možda jesmo malo atipični za jednu marketinšku agenciju. Naime, ako proizvodi neke tvrtke naprosto nemaju plasman na društvenim mrežama, mi im nećemo kreirati Facebook samo zato što ga svi imaju, jer će u jednom trenutku oni jednostavno ostati bez sadržaja. Njihovu ćemo priču stoga graditi drugačije, i svejedno će doći do rezultata. I tako smo sretni mi, sretni klijenti i sretni njihovi klijenti. A klijenti nam u pravilu odu jedino ako su narasli do te razine da ih je netko drugi kupio, no i tada nam je jasno da smo i mi tome doprinijeli" govore nam u ovoj maloj pulskoj tvrtki koja postiže globalno značajne rezultate

Branko Mejak i Dragan Barišić znaju se još iz srednjoškolskih klupa, no prije 11 godina odlučili su udružiti snage, i svo dotad stečeno znanje, te pokrenuti tvrtku za digitalni marketing Mijena d.o.o.

Odluka se pokazala ispravnom i odvažnom pa tako danas ova pulska tvrtka broji šestero stručnjaka i stručnjakinja koji su s vremenom postali „produžene ruke“ snažnih domaćih i internacionalnih kompanija.

Branko Mejak

Branko Mejak, direktor, vlasnik i osnivač tvrtke Mijena, internetskim marketingom bavi se više od 15 godina.

Krenuli u vrijeme najveće krize

- Dragan i ja u ovaj smo posao krenuli u doba najveće krize. Tada su klijenti općenito slabo ulagali u marketing, tako da je prvih nekoliko godina bilo teško, ali nismo posustali. Sam sebe smatram veteranom u ovome poslu. Naime, bio sam među prvima u Hrvatskoj u internetskom marketingom kada govorimo o Google Ads kampanjama u tvrtkama u kojima sam ranije radio, poput pulskog Unilinea. Filozofija firme od početka nam je bila: Ne raditi nagli rast! Idemo polako, kako dolazi posao, i nastojimo djelatnike zadržati što je dulje moguće. Educiramo ih i trudimo se imati stručne osobe na svim pozicijama. Kada nam dolazi klijent, on zna da dobiva iskusnog čovjeka koji će voditi čitav njegov projekt ili kampanju, pojašnjava nam Mejak princip rada Mijene.

Zapošljavaju razvojne inženjere, dizajnere, pa i turističke djelatnike. Diploma tehničkog fakulteta nije im, kažu, presudna. Bitno je imati želju i znanje, a to se dvoje kasnije nadograđuje iskustvom.

Dragan Barišić

Pronašli smo pravi balans

- Mislim da smo pronašli jedan pravi balans tehnike i analitike, uz adekvatnu pristupačnost ljudima. Ja sam uglavnom zadužen za odnose s klijentima, za razvoj strategija, te za „marketinške mikseve“. Ponosni smo što imamo klijente koji su s nama od samih početaka. Možda jesmo malo atipični za jednu marketinšku agenciju. Naime, ako proizvodi neke tvrtke naprosto nemaju plasman na društvenim mrežama, mi im nećemo kreirati Facebook samo zato što ga svi imaju, jer će u jednom trenutku oni jednostavno ostati bez sadržaja. Njihovu ćemo priču stoga graditi drugačije, i svejedno će doći do rezultata. I tako smo sretni mi, sretni klijenti i sretni njihovi klijenti. A klijenti nam u pravilu odu jedino ako su narasli do te razine da ih je netko drugi kupio. No i tada nam je jasno da smo mi tome doprinijeli, jasan je Barišić.

Neki od klijenata s kojima su surađivali ovi uspješni Puležani jesu: svjetski kozmetički brand Johnson & Johnson, lokalne turističke korporacije Maistra, Valamar, Arena Hospitality Group i Uniline. Zatim brojni web shopovi, agencije za nekretnine, tvrtke koje se bave dentalnim turizmom te tvrtke za prijevoz poput Arrive.

- Uz našu postojeću dugogodišnju suradnju, od početka smo bili uključeni u veliki redizajn Maistrine web stranice. Ovaj veliki projekt uključivao je niz zadataka, od kojih je najvažniji bio provođenje SEO tranzicije svih pozicija na tražilicama u vrlo kompleksnom slučaju spajanja više domena, promjenu arhitekture i sustava web stranice, kao i rukovanje s velikim brojem jezika i ciljanim tržištima. Od našeg tima ovo je zahtijevalo visok stupanj fleksibilnosti i prilagodbe te iznimno znanje o globalnim SEO taktikama i strategijama. Projekt je donio odlične rezultate i jako smo ponosni na njegov uspjeh. Što se tiče Arrive, s njima smo radili još dok su bili Autotrans. Nakon što ih je kupio Deutsche Bahn suradnja je svejedno nastavljena, i to upravo zahvaljujući odličnim ranijim rezultatima. Iako obično kupnja znači i promjenu, prepričava nam Mejak.

Transparentno i iskreno poslovanje

Transparentno i iskreno poslovanje, smatraju, dovelo ih je u poziciju koju danas uživaju. Dok Hrvatska nije ušla u Europsku uniju znanje klijenata o internetskom marketingu, govore nam, bilo je puno siromašnije no danas, što je ujedno predstavljalo i otežavajuću okolnost njihovom poslovanju.

- Danas svi znaju što je Google, što je Facebook i kojim se sve kanalima mogu oglašavati. U počecima smo jako puno vremena ulagali na educiranje. Ljudi naprosto nisu razumjeli na koje im sve načine možemo pomoći, međutim s vremenom se tržište počelo širiti te smo uz domaće klijente počeli dobivati i klijente iz Amerike, Švicarske, Švedske, pa čak i Australije, govori nam Mejak.

Tom je rastu svakako doprinio individualni odnos prema svakom klijentu. Na svjetskom tržištu prevagu im nerijetko donosi upravo takav način rada. Sa svakim klijentom, kažu nam, sjednu i poslušaju njegove ciljeve i vizije te mu potom analiziraju poslovanje i planiraju što bi sve trebali učiniti da zajednički dođu tamo gdje žele biti.

Radna atmosfera u pulskom uredu tvrtke Mijena d.o.o.

- Zanima nas pritom koje je njihovo tržište odnosno ciljana publika. Ovisno o tome kreiramo „marketinški miks“ njihovih usluga. Nekome će funkcionirati Google Ads i optimizacija za tražilice, za drugoga će ići samo optimizacija za tražilice i društvene mreže, a za trećeg cijeli naš spektar usluga od You Tubea, pretraživačkih kampanja, raznih vizuala, banera, podsjetnika, E-mail kampanja i automatizacija kroz web. Klijenti nam često kažu da imaju osjećaj da smo i mi dio njihovog tima, a ne „neka tamo vanjska agencija“ zadužena za jedan posao, pojašnjava nam direktor tvrtke.

Ključna edukacija klijenata

Mnogo, naravno, rade i na društvenim mrežama. Posebice na Facebooku i Instagramu gdje se uglavnom nalaze kupci njihovih klijenata. No, sve češće vlastito znanje prenose na klijente kako bi i oni počeli više razmišljati o vlastitom poslovanju.

- Ne jednom dogodilo nam se da razgovaramo s klijentima koji posluju od devedesetih i još uvijek ne znaju koja im je ciljana publika, a web imaju samo zato jer ga imaju svi. I to nekako funkcionira. Ali, došli su „mlađi igrači“ i počeli ulagati u digitalni marketing, pa je njima posao počeo stagnirati. E sad se mi moramo „vratiti na nulu“ zajedno s njima i dati odgovore na pitanja poput onih s kojim ciljevima su pokrenuli posao i kome se uopće žele obratiti, veli Barišić.

Iz tog je razloga upravo njima povjerena i uloga stvaranja društvene prisutnosti Jaguara i Land Rovera u Hrvatskoj.

Mejak i Barišić u razgovoru s našom novinarkom

Kreativnost pokreće rezultate

„Kreativnost pokreće rezultate. Direktni, točni i precizni.“ Te dvije rečenice prve su koje ćete pročitati otvorite li internetsku stranicu tvrtke Mijena.

- Kreativnost se ne odnosi samo na dizajn i sadržaj već na cijelu našu marketinšku strategiju i način na koji ćemo pronaći potencijalne kupce te na koncu i analizirati učinjenu kampanju, govori nam Mejak.

Mijena koja je jedina stalna, kako je zaključio još starogrčki filozof Heraklit, već nekoliko godina surađuje i s Hrvatskom kovnicom novca. Prilikom plasiranja najmanje kovanice na svijetu s motivima Huma i Višnjana, ova je pulska tvrtka radila kampanju koja je rezultirala rasprodajom proizvoda u svega dan i pol, a kovanica je - zbog svoje veličine - uvrštena u Guinnessova knjigu rekorda.

Nužno znati kome se proizvod želi plasirati

- Projekt za Zlatni numizmatički komplet „Hum i Zvjezdarnica Višnjan“ Hrvatske kovnice novca bio je posebno uspješan. Proizvod je bio jedinstvena zlatna kovanica s motivom grada Huma, poznatog kao najmanji grad na svijetu. Hrvatska narodna banka izdala je ovaj kovani novčić, i tako se Hum našao na najmanjoj zlatnoj kovanici na svijetu. Zlatnik je bio promjera 1,99 milimetara i težine 0,05 grama. Osim ovog jedinstvenog zlatnika, paket je uključivao i zlatnik od jedne unce zlata s motivom Zvjezdarnice Višnjan.

Važno je reći da proizvod nije koštao malo. U pitanju je bilo 25 tisuća kuna. Ali eto, to su situacije u kojima je bitno znati kome se proizvod želi plasirati, jer u tom slučaju i mi lakše procijenimo gdje će kampanja biti geografski jača. Dakle, i u takvim se odlukama očituje ta nama toliko važna kreativnost. Naime, oni su tijekom potresa ostali bez svog jedinog dućana, a web im nije funkcionirao gotovo dvije godine. Nakon nemilog događaja bili su naprosto primorani prijeći na "digitaliju". U konačnici su postigli toliko dobre rezultate da više nemaju ni potrebu za fizičkim dućanom, pojašnjavan nam Barišić slučaj Hrvatske kovnice novca.

Jedna od brojnih nagrada koje je tvrtka dobila za uspješan rad

Izazova dakako ima, i to posebno kad im klijenti dođu s vrlo zanimljivom startup pričom, a da prije toga nisu istražili tržište. Tada je, govori nam ovaj kreativni dvojac, uvijek pitanje kako plasirati proizvod koji ljudi možda ni ne trebaju.

- Tehnologija se strašno promijenila u odnosu na naše početke kada je Google imao tražilicu i display. Danas ima mnoštvo alata, Facebook se jako brzo širi, SEO optimizacija je svakim danom sve izazovnija, a mi moramo ići ukorak sa svim novim pravilima i zakonima. Imali smo klijenata koji su zbog krivog pristupa gubili desetke tisuća eura dnevno, a mi bismo ih vratili u ono stanje u kojem trebaju biti, naglašava Barišić govoreći o trenutnim izazovima njihovog posla.

Dragan Barišić i Branko Mejak

Umjetna inteligencija nosi suštinske promjene poslovanja

- Danas već imamo i pojavu AI alata. Jako brzo će se neke stvari suštinski promijeniti u načinu i procesima rada, tako da se mi u tom smislu educiramo već neko izvjesno vrijeme. Zadnjih godinu dana pogotovo morate biti u toku jer ako samo malo stanete, pregazi vas vrijeme. Tako da se sad možemo ponovno podsjetiti kako uistinu samo mijena stalna jest. To je definitivno u digitalnom marketingu apsolutna istina i ako želimo biti u korak s vremenom, moramo to prihvatiti sviđalo se to nama ili ne, kaže Mejak.

Svjestan je kako će pritom nestati neki poslovi koji ne zahtijevaju toliko ekspertize, i koji se mogu lako automatizirati zbog svoje repetitivnosti. S druge strane, AI će jako dobrim dizajnerima i copywriterima znatno olakšati posao. Bez posla nisu ostali, veli nam, ni kad je došao photoshop, pa to neće biti slučaj niti kad zaživi AI.

Nema straha za dobre dizajnere i dizajnerice

Prioritet: Zadržati odličan odnos s klijentima

- S time da su ono što mi danas zovemo umjetnom inteligencijom zapravo algoritmi koji vrlo dobro pogađaju određene stvari na osnovu onoga što su naučili. Nije da oni razmišljaju na način na koji razmišlja čovjek. Ali, tko zna? Sve jako brzo napreduje i pitanje je što ćemo imati za deset godina, zaključuje direktor ove pulske tvrtke.  

Što se budućnosti Mijene tiče, u tvrtki su uvjereni kako značajnijih preokreta u njihovom poslovanju neće biti. Zadržati odličan i direktan odnos s klijentima i nadalje ostaje njihov prioritet. Cilj im je ostati, kako kažu, „produžena ruka“ svake firme te dati sve od sebe da im u nijednom segmentu posla, i u nijednom trenutku, ne pada kvaliteta rada niti isporučenog proizvoda.


Nastavite čitati

Pula
 

PADEL USKORO NA VERUDELI Odlučeno je - četiri teniska terena prenamjenjuju se u igrališta za najbrže rastući sport na svijetu. Traži se investitor i zakupac!

Iako je prije samo pola godine cijeli projekt opisivan više kao ideja nego kao konkretan poslovni plan, da će se kad tad realizirati bilo je jasno čim je Grad Pula svojim potpisom odobrio davanje terena u podnajam. ' Padel dvorac u oblacima' sada je, čini se, zaista postao konkretan projekt, s jasnim planom, rokovima i početnom cijenom zakupa. Izgradnju terena preuzet će na sebe najmoprimac - onaj koji preda najbolju ponudu

Pula
 

TREĆI GRADSKI CENTAR: Izradit će se Idejno arhitektonsko-urbanističkog rješenja zone Vallelunga

Zbog veličine i zahtjevnosti zone, kako u financijskom tako i operativnom smislu, razvoj je predviđen u više faza. Prvu fazu čini obnova i stavljanje u funkciju dviju građevina unutar zone – Poduzetničko inovacijski centar * Idejnim arhitektonsko urbanističkim rješenjem namjerava se urbanistički postaviti temelje cjelokupnog područja koje obuhvaća oko 250 tisuća četvornim metara i veliki broj postojećih građevina te iznimno vrijedan zeleni fond

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.