Radovi na pulskom Velom Vrhu, gdje se Vodnjanska cesta proširuje kako bi se omogućili komotniji' ulaz i izlaz iz grada, u velikom se zamahu, pa se i izgled ovog područja iz dana u dan mijenja naočigled.
Podsjetimo, između križanja s Tršćanskom ulicom i skretanja za Fažansku cestu, u sklopu velikog, višegodišnjeg projekta, prometnica se proširuje s dva dodatna traka, te se gradi veliki četverotračni rotor na odvajanju za Vallelungu.

Trasa nove ceste od Velog Vrha do Fažanske

Izmjene na Velom Vrhu

Gradnja dodatnih traka i podvožnjaka i, uskoro, rotora
No, kao možda najveći noviteti na ovom potezu, iskristalizirali su se podvožnjak, koji će omogućiti nesmetan promet ispod sadašnjeg 'kikiriki' rotora, te nešto izmijenjena trasa ceste po izlasku iz podvožnjaka u smjeru Vodnjana. Naime, umjesto pored same benzinske crpke kao do sada, Vodnjanska će ubuduće izlaziti na prvih stotinjak metara Fažanske ceste, zbog čega je već i iskrčen veliki trokut pored ove prometnice.
Pula se ovdje već značajno promijenila, to je sigurno. Ali, koliko god veliki bio, ovaj je zahvat tek dio puno većeg, skoro mamutskog projekta, koji mijenja prometni obruč oko grada, od Velog Vrha pa sve do velikog rotora u Šijani.
A ovih dana postaju vidljive i prve naznake nove etape radova.

Očišćeno područje uz obilaznicu
Obnavljanje starog i gradnja novog podvožnjaka
Uz obilaznicu, odnosno Ulicu Prekomorskih brigada, na dionici između križanja s Tršćanskom i onog s Industrijskom i Vladimira Vitasovića (ulaz u industrijsku zonu), u posljednje je vrijeme očišćeno dosta terena, koji će u budućnosti također 'ugostiti' dvije dodatne trake. Pored biciklističko-pješačke staze tako se mogu vidjeti iskrčeni teren i trasa novih prometnih traka, te debla koja su iz ove zone uklonjena.
Na drugoj strani ceste, u padini ispod mosta na kome se križaju obilaznica i Tršćanska, čišćenje terena najavljuje možda najzanimljiviji novitet - gradnju kraka ceste ka industrijskoj zoni i potpuno novi nadvožnjak.

Trokrako raskrižje dobiva novi odvojak
Naime, kako bi se nova četverotračna prometnica, koja će teći od Šijane do Velog Vrha, mogla u cijelosti povezati, na mjestu sadašnjeg nadvožnjaka koji prelazi preko pruge i Ulice svetog Petra, morat će se izgraditi još cijeli jedan most, paralelan s postojećim. A, kada dvojni nadvožnjak jednom omogući vožnju u četiri trake, na samom kraju Tršćanske ulice, osposobit će se i novi četverotračni rotor.
Ali, ni to nije sve! Osim što će umjesto dvije, u budućnosti imati četiri trake, ovo trenutno trokrako križanje dobit će i četvrti krak – spuštanje ka industrijskoj ulici.

Potrebna je sanacija starog nadvožnjaka
Projektom proširenja obilaznice ipak (barem ako je sudeći po dostupnoj projektnoj dokumentaciji), nije predviđena i izgradnja spojne ceste na ovom mjestu, već samo izlaz iz kružnog toka, pa će dovršetak posla biti organiziran samostalno, no to ne znači da će se na njega nužno dugo čekati.
Nešto sjevernije, kod odvajanja za Vallelungu, primjerice, trenutno paralelno s velikom projektom proširenja teče i gradnja županijske spojne ceste između Vodnjanske i Partizanskog puta, koja će se prirodno kasnije spojiti na novi rotor.
Nije stoga isključeno da i nova cesta od Tršćanske do industrijske zone nikne paralelno s proširenjem. O tom, po tom!
Nažalost, stanje postojećeg nadvožnjaka ni približno nije dovoljno dobro da bi se cijeli projekt mogao završiti bez njegove sanacije pa će, osim izgradnje mosta 'blizanca', i stari most proći temeljitu obnovu.
A onda tek ostaje posljednji potez do Šijane. Puno je tu, puno posla.
O kompleksnosti ovog pothvata dovoljno govori činjenica da je izvođenje radova na tek dvije od tri etape procijenjeno na 17,7 milijuna eura bez PDV-a, no nijedan se izvođač radova nije mogao obvezati da će ih za taj iznos izvesti, pa je ugovor ljetos, po okončanju višemjesečne javne nabave, konačno sklopljen s tvrtkom GP Krk d.d., za oko milijun više, točnije za 18,5 milijuna bez PDV-a. Uz dodani porez, samo izgradnja i rekonstrukcija prometnica, bez uvođenja cjelokupne prateće infrastrukture, na ovom će potezu koštati vrtoglavih 23 milijuna eura.