"Gospodine direktore...Jeste li svjesni da ste mi poslali za više od 70 posto veći račun nego prošli mjesec? Na osnovu čega molim lijepo? Jeste li ikada izmjerili koliko ja otpada proizvodim kao samac u stanu od 29 kvadrata?".
Tim se riječima direktoru pulske Herculanee Robiju Fuartu obratila umirovljenica iz Pule (podaci poznati redakciji) reagirajući na nedavno astronomsko povišenje cijena.
Kao što smo već izvijestili, pulsko komunalno poduzeće Herculanee poskupilo je uslugu odvoza otpada, a zadnjih dana građani i građanke Pule u poštanske sandučiće dobivaju skuplje račune za srpanj.
Račun je primila i umirovljenica iz Pule koja je odlučila i javno reagirati.
- Bila sam zgrožena kada sam primila račun za odvoz smeća. Treba vidjeti zašto se to mijenjalo tako da sva domaćinstva imaju isti paušal, bez obzira jesu li u domaćinstvu tri plaće ili jedna mirovina. Iskreno, ja se ne bunim zbog sebe, no kako će ovaj udar podnijeti umirovljenici s mizernim mirovinama, o tome nitko ne misli. Najviše me boli ta nepravda i to što ovakav obračun nije pošten.
Mislim da smo zreli za referendum o samovolji gradskih službi čije usluge i nerad masno plaćamo. Nepravedno je da samac u mirovini plaća paušal i Vodovodu i Herculanei, isto kao domaćinstvo sa više članova, pa tako i više prihoda, kazala nam je Puljanka.
Navela je da već dugo otpad reciklira do najmanje sitnice, a u vrtu kompostira biorazgradivi otpad.
Građani su nedavno dobili veće račune za srpanj
- Dakle ostaje mi možda jedna ili niti jedna šačica smeća dnevno, dodala je.
Direktoru Herculanee poručila je da joj je zbog ovakvog drastičnog poskupljenja, nanesena duševna bol. U nastavku je napisala sljedeće:
- Ovime se vrijeđa moja inteligencija. Vaši su djelatnici rekli da plaćamo i pranje kontejnera jednom mjesečno. Ja odgovorno tvrdim da kontejneri ispred naše zgrade nisu vode vidjeli otkad su postavljeni. I još bih molila da mi pojasnite kako vršite obračun plaćanja odvoza smeća iznajmljivačima apartmana u stambenim zgradama, za koje sustanari uopće nisu dali svoj potpis, iako su pravno gledajući trebali dati svoj pristanak, navela je čitateljica i dodala:
- Ne borim se za sebe nego mi je teško kada vidim ovakvu nepravdu prema građanima. Mislim da građani trebaju biti prioritet, kazala je čitateljica.
Brzo joj je odgovorio i direktor Herculanee Robi Fuart koji nam je potvrdio da je dobio pritužbu Puljanke.
Stara cijena Ilustarcija: Račun za srpanj
- Obavijestili smo korisnicu usluga da se zbog zakonskih obveza, promijenio model naplate odvoza miješanog komunalnog otpada. Zakonskom regulativom definirano je kako je fiksni dio računa, takozvana cijena minimalne javne usluge, jednaka za sve korisnike bez obzira na veličinu zaduženog spremnika. Ranije to nije bio slučaj, već su korisnici gdje je jedan član domaćinstva ili manji zaduženi spremnik imali i manji fiksni dio računa, naveo je direktor Herculanee Robi Fuart.
Robi Fuart
Dodao je da u njenom e-mailu nema dovoljno podataka kako bi vidjeli specifičan slučaj, stoga su joj predložili "da se obrati direktno u Herculaneu kako bi bolje pojasnili račun i provjerili koje su mogućnosti".
- Cijeli je niz slučajeva u kojima su korisnici dobili upute na koji način mogu utjecati na svoj račun. S podacima o ispostavljenim računima, korisnici nam se mogu obratiti putem e-maila info@herculanea.hr, telefonom 638-400 i osobno na adresi trg 1. Istarske brigade 14. Kolege će razmotriti svaku primjedbu i dostaviti odgovor, ali moramo zamoliti za malo strpljenja obzirom na veliki broj predmeta koji je u postupku rješavanja, zaključio je direktor Herculanee Robi Fuart.