Ravnatelj Povijesnog i pomorskog muzeja Istre Gracijano Kešac smatra da je do tenzija koje su nastale između muzeja na pulskom Kaštelu i stanara iz okolice, a koji su do prije par mjeseci slobodno parkirali na zelenim površinama ispred muzeja, došlo samo zbog nove prometne regulative Grada Pule.
Kao što smo nedavno pisali o problemu parkiranja ispred Muzeja, jedan od stanara požalio se kako se ispred muzeja na bivšem parkiralištu Pula parkinga koje se je sastojalo od 14 neobilježenih parkirnih mjesta redovito parkiraju vozila djelatnika muzeja, ali i neka druga vozila, pa čak i vozila sa stranim registarskim pločicama.
Fotografija čitatelja
Kešec nam je potvrdio da se ponekad na parkingu, za koje Muzej po novoj regulativi ima pravo na jedno mjesto, parkira i pokoje privatno vozilo, no to se čini isključivo po predviđenoj proceduri, propisanoj od strane nadležnog gradskog Odjela. Takve situacije su, pojašnjava, prilikom odlaska na teren ili kada treba donijeti neki veći predmet.
- Ako na primjer nabavimo sliku većih dimenzija, ili neki drugi veći predmet, neće valjda dostavljač predmet nositi na ramenu od Mandrača ili Karoline do muzeja, kazao je dodajući da, zbog obima posla, dislociranih odjela i spremišta za predmete (muzejskog depoa), imaju potrebu za više parkirnih mjesta.
- Nova prometna regulativa na Kaštelu zbilja ne funkcionira. Počevši od stupića koji bi trebali onemogućiti prolaz, a koji su i trenutno razbijeni i nisu u funkciji, pa iako stoje okomito, to je samo pro forma i svatko ih može spustiti. Ti stupići su posebna priča, jer su često izvan funkcije, naime, svako toliko ih netko razbije, pa ih onda nadležni poprave, pa opet budu razbijeni i tako u krug. Kada ih netko razbije mi redovito javljamo nadležnom gradskom odjelu, a oni poprave kada stignu, kazao je Kešac.
Stupići na Gradinskom usponu
Stupići koji bi trebali onemogućiti prolaz bez odobrenja stvarno ne funkcioniraju što nam je Kešac i demonstrirao.
Dovoljno ih je samo malo podići i potom spustiti u vodoravan položaj i svatko može ući na prostor ispred muzeja, pa tako i vozila sa stranim pločicama.
Dovoljno je spustiti jedan stupić i vozilo može pristupiti parkingu na Kaštelu
Kada je uvođen novi sustav prometa i parkiranja na Kaštelu, prijedlog ravnatelja Kešca bio je, kako nam prenosi, da desetak parkirnih mjesta na dotadašnjem parkiralištu Pula parkinga ostane u funkciji parkiranja za potrebe okolnih stanara, a da muzej dobije par parkirnih mjesta za svoje potrebe.
- Potrebna su nam parkirna mjesta za potrebe dostave, organizacije kulturno-zabavnih programa, za potrebe tehničara i servisera, koji gotovo svakodnevno dolaze u muzej servisirati i nadgledati. Prošle godine uveden je novi sustava naplate, vatrodojave, protuprovale, video nadzora i dizala te zbog čestog izvođenja konzervatorsko-restauratorskih radova sanacije na objektu potreban je stalni pristup raznim službama.
Isto tako treba se uredit mali plato, na kojemu bi kamioni i kombiji, kojima organizatori dovoze tehniku mogli manevrirati i okretati se. Međutim, svi ti prijedlozi stvarnih potreba muzeja i stanara su izignorirani od nadležnih, kazao je ravnatelj Kešac.
Kaže da može razumjeti revolt stanara koji su nezadovoljni režimom parkiranja i prometa na Kaštelu, ali ne i to da taj revolt bude usmjeren prema njima, koji, što se parkiranja tiče, nisu u nimalo boljoj poziciji od njih.
- Tu je još jedan problem, nadležni uopće nisu predvidjeli parkirna mjesta za osobe s invaliditetom, požalio se Kešac i ispričao o proceduri koju obavljaju kako bi omogućili pristup osobama s invaliditetom:
- Mi ih putem dizala kroz Zerostrasse dovedemo do muzeja, pa ih na kraju održavanja manifestacije noćni čuvar istim putem odvede natrag. Što da se nešto u međuvremenu dogodi, a noćni čuvar nije mogao reagirati jer je bio na drugom mjestu", upitao je ravnatelja Povijesnog i pomorskog muzeja Istre.