Komunal

'ZA' GLASALI NLFZ, SDP I HDZ

TOČNO U PONOĆ Bez čak četvero IDS-ovih vijećnika izglasan novi, dalekosežan model parkiranja - što nas čeka u središtu Pule

Spominjala se (po koji put) i izgradnja nužnih parking zgrada na ulazu u grad, a mi smo se prisjetili da se Puljane još od 1993. "dere" za parking, da im se pritom ne osigurava sigurnost vozila, a da se u ta duga tri desetljeća nije izgradila nijedna parking zgrada, pa srećom niti ona, sjetimo se, 'palog' generala Zagorca, planirana na posve neprimjerenoj lokaciji u Kandlerovoj ulici do Gradske knjižnice


 
5 min
Zoran Angeleski

Spominjala se (po koji put) i izgradnja nužnih parking zgrada na ulazu u grad, a mi smo se prisjetili da se Puljane još od 1993. "dere" za parking, da im se pritom ne osigurava sigurnost vozila, a da se u ta duga tri desetljeća nije izgradila nijedna parking zgrada, pa srećom niti ona, sjetimo se, 'palog' generala Zagorca, planirana na posve neprimjerenoj lokaciji u Kandlerovoj ulici do Gradske knjižnice

Sinoć oko ponoći, na samom koncu maratonske sjednice Gradskog vijeća Pule, važna i dalekosežna odluka o novom modelu parkiranja u širem središtu Pule izglasana je glasovima četvero vijećnika Nezavisne liste Filipa Zoričića, troje vijećnika SDP-a, dvojice vijećnika HDZ-a i Milana Rašule. 

I ova je odluka mogla pasti glasovima šestero IDS-ovih vijećnika i četvero vijećnika platforme Možemo! jer se upravo to dogodilo nešto ranije kad je iznova pala "Biterijeva" odluka o novom modelu dostave u staroj jezgri električnim automobilima na planiranih 38 punktova.

IDS-ovci i Možemovci mogli su stopirati novi model parkiranja, ali troje IDS-ovaca (Monica Derocchi, Valter Boljunčić i Elena Puh Belci) nisu ni došli na sjednicu, dok je Marin Lerotić otišao nešto prije izglasavanja te točke.

Valjda ovaj IDS-ov saborski zastupnik (i gradski vijećnik) ne spada u stanare Starog grada koji će ubuduće, po ovoj odluci, jedini moći parkirati na 220 mjesta na obuhvaćena četiri takozvana “Holders only” parkirališta u ulici Castropola, Kandlerovoj ulici, parkiralištu Stara tržnica (do Foruma) i parkiralištu Benediktinske opatije do Zavoda za zapošljavanje.

Također, iako je u raspravi bio prilično  kritičan prema ovoj odluci, IDS-ov vijećnik Ardemio Zimolo nije glasao protiv novog modela parkiranja, već je, što je njegovo legitimno pravo, odlučio biti suzdržan.

Marin Lerotić (IDS) napustio vijećnicu uoči izglasavanja dalekosežne odluke o parkiranju

Premda trenutno nitko ne zna dugoročne posljedice ove odluke (nove cijene parkinga tek će sada po izglasavanju, a ne kao sastavni dio odluke (?!), u roku od 30 dana formirati Pula Parking na čelu s direktorom Branislavom Bojanićem), može se reći da su ovom odlukom sigurno sretni svi stanari prilično duge ulice koja vodi na Kaštel, kraće Kandlerove ulice te stanari koji žive blizu dva parkirališta, onog do Foruma i onog do Zavoda za zapošljavanje. Naime, isključivo će oni moći ubuduće parkirati svoja vozila na tim lokacijama. Ništa turisti, ništa ostali Puljani.

Zadovoljan je svakako nakon glasanja bio vijećnik NLFZ-a Kristijan Biteri koji je ovu odluku najviše poticao i branio, ali i gradonačelnik Filip Zoričić jer njih dvojica žive u Starom gradu, iako je Biteri, baš zato što ima devetogodišnje iskustvo djelovanja u Mjesnom odboru Stari grad, prethodno odluku obrazlagao ogromnim i predugim problemima stanara ove zone, unatoč imanju povlaštenih karata, posebno u turističkoj sezoni, ali i izvan nje. 

To novo, ekskluzivno pravo stanara na navedena četiri parkirališta sinoć je predstavnike platforme Možemo! Noela Mirkovića i Mihu Pausa, ali i 'suzdržanog' IDS-ovca Ardemija Zimola navelo da u raspravi istaknu neravnopravan položaj svih ostalih Puljana odnosno pulskih vozača koji žive po obodu Pule.

Noel Mirković, vijećnik Možemo

Noel Mirković posebno je istaknuo da se ovaj problem ne rješava sustavno i da je ova odluka još jedna u nizu vatrogasnih mjera, uz to da se ono ključno - efikasan javni prijevoz - ni ne spominje u odluci. Ukazao je da 220 povlaštenih 'Holders only' parking mjesta nadilazi broj stanara-vozača u Gupčevoj i Kandlerovoj ulici te uokolo dva parkirališta do Foruma i do Zavoda za zapošljavanje.

Iako kaže da ona u svom dvorištu ima mogućnost parkinga, vijećnica NLFZ Ivana Mohorović ukazala je na nelogičnost da se kod nas u samom gradskom središtu plaća niska cijena parking sata.

Spominjala se (po koji put) i izgradnja nužnih parking zgrada na ulazu u grad, a mi smo se prisjetili da se Puljane još od 1993. "dere" za parking, da im se pritom ne osigurava sigurnost vozila, a da se u ta duga tri desetljeća nije izgradila nijedna parking zgrada, pa srećom ni ona, prisjetimo se, 'palog' generala Zagorca, planirana na posve neprimjerenoj lokaciji u Kandlerovoj ulici do Gradske knjižnice.

Pobornike odluke potaknulo je pak (ne bez osnove jer nisu to velike udaljenosti od oboda do centra), da ističu važnost stjecanja nove navike Puležana koji uporno nastoje doći automobilom u samo središte grada ili kojim, kako je rekao IDS-ov vijećnik Ardemio Zimolo, žele ući u samu trgovinu.

Sinoć oko ponoći nakon maratonske sjednice, tek na kraju, izglasana važna odluka u Gradskom cvijeću

Možda i važniji dio odluke, iako je zasad nezahvalno procjenjivati njegovu kvalitetu, tiče se novih 5 zona naplate ('crvena' oko tržnice,  najskuplja 'bijela' kroz Giardine do amfiteatra, 'plava' koji pokriva Stari grad, te 'žuta' oko hotela Rivijere i 'zelena' iznad Arene. Potonje dvije zajedno pokrivaju veliki Mjesni odbor Arenu, ispod odnosno iznad amfiteatra.

Cilj formiranja ovih pet zona jest da stanari ubuduće, uz povlaštene karte, parkiraju u svojim sada teritorijalno homogenim zonama, a ne kao dosad u više susjednih četvrti u gradskom središtu čime bi se, kažu predlagatelji, rasteretio promet. Trenutno se već dugi niz godina parkira u prilično izmiješane dvije zone - žutoj i crvenoj.

Parkiranje se, sukladno prijedlogu odluke, vremenski ograničava na maksimalno dva sata na oba parkirališta u Flanatičkoj (parkirališta "Tržnica" i "Pedagoški" u 'crvenoj' zoni) kao i u cijeloj 'bijeloj' zoni (kroz Giardine do amfiteatra) i 'plavoj' zoni (Mjesni odbor Stari grad), dok vremenskih ograničenja nema u 'žutoj' i zelenoj' zoni koje pokrivaju Mjesni odbor Arena.

Nadalje, utvrđuje se sedam posebnih parkirališnih lokacija (Mandrač, Riva, Karolina, Marsovo polje 2, kao i tri nova parkirališta: Marsovo polje 1, Gregovica i Emova) kako bi se stanarima omogućilo lakše pronalaženje slobodnih parkirališnih mjesta u blizini lokacije svog prebivališta kroz parkiranje pod povlaštenim uvjetima u odnosu na neke druge kategorije korisnika usluge parkiranja, odnosno kako bi se i tim drugim kategorijama korisnika usluge parkiranja omogućila šira dostupnost javnih parkirališta, također pod povlaštenim uvjetima.

Kao novina uvodi se mogućnost organizacije „Park&Ride“ parkirališta na Gregovici i Mandraču, a zbog pristizanje velikog broja turista tijekom ljetne sezone. Osnovni princip funkcioniranja „Park&Ride" je ostavljanje osobnog automobila na parkiralištu izvan centra Grada i nastavljanje putovanja javnim gradskim prijevozom (ili shuttleovima) do samog centra. Ardemio Zimolo (IDS) jučer je upozorio da će to, ionako velike gužve kod dva rotora kraj Pula City Malla, učiniti nesnosnim.


Foto: Manuel Angelini

Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.