Može li gospodarstvo Grada Vodnjana krenuti jakim uzlaznim putem? Neki vjeruju da može, drugi kažu da bi i moglo, ali na vidiku nema takvih pozitivnih vjetrova, dok treći pak tvrde da bi Grad trebao dati veće poticaje pa bi i poslovni ljudi radije dolazili ovdje otvarati firme. Grad povremeno i proda koju česticu u poslovnim zonama, ali vrlo "sramežljivo". Pitamo ih stoga, gdje zapinje.
Poznato je da Vodnjan ima čak tri poslovne zone: Tison, Vodnjan-sjever i Zonu male privrede u Galižani. Ova potonja, nekako je i najživlja.
Kako saznajemo iz Grada Vodnjana, za Poslovnu zonu Tison na snazi je Urbanistički plan uređenja na temelju kojeg je prvotno potrebno izraditi projektnu dokumentaciju u svrhu ishođenja akata za gradnju komunalne infrastrukture – prvenstveno pristupnih prometnica kao preduvjeta za mogućnost gradnje sukladno važećem UPU-u.
"Početak razvoja poduzetničke zone stopiraju neriješeni imovinskopravni odnosi. Naime, na području zone šarolika je vlasnička struktura – dijelom je vlasništvo RH, a dijelom privatni vlasnici među kojima su i optanti. Dakle, da bi se planiralo sredstva za razvoj Poslovne zone Tison, prvo je potrebno riješiti imovinskopravne odnose, za što su dijelom osigurana sredstva u proračunu za 2024. godinu", kažu iz Grada Vodnjana.
S druge strane, Poslovna zona Vodnjan sjever i Zona male privrede u Galižani, dodaju, evidentirane su u Javnom registru poduzetničke infrastrukture JRPI, što je uvjet za apliciranje na fondove. U njih Grad Vodnjan kontinuirano ulaže kako bi se osigurali preduvjeti za razvoj gospodarstva.
"U zoni Vodnjan sjever, površine od oko 40 hektara, tek je nešto manje od dva hektara u vlasništvu Grada Vodnjana. Trenutno manje od deset subjekata djeluje u zoni, a s obzirom da je preduvjet za razvoj zone omogućavanje pristupa, Grad Vodnjan već neko vrijeme svoje aktivnosti usmjerava na razvijanje prometnica. Prijedlogom proračuna Grada Vodnjana za 2024. godinu planirana su sredstva u iznosu od 60.000 eura za Poslovnu zonu Vodnjan sjever, s prvenstvenom namjenom ulaganja u cestovnu infrastrukturu.
"Industrijska zona Galižana jedna je od opremljenijih i većih u Istri, u južnoj Istri svakako, a zbog blizine grada Pula gravitiraju joj mnogi poduzetnici iz susjedstva. Sve je to rezultat i dugoročnog ulaganja Grada Vodnjan u razvoj komunalne infrastrukture. Zona se prostire na oko 70 hektara, površina izgrađenosti bitno premašuje 50 posto i u njoj djeluje više od 30 subjekata. Da bi se omogućilo daljnje popunjavanje zone u neizgrađenom dijelu do punog kapaciteta potrebno je izraditi Urbanistički plan uređenja. Grad Vodnjan u gradivom dijelu zone u vlasništvu ima zemljište površine oko 0,5 hektara, dok su preostala zemljišta u šarolikom vlasništvu – državnom i privatnih vlasnika. Kako u Galižani, tako i u Vodnjanu sjever, o vlasnicima zemljišta uvelike ovisi dolazak novih poslovnih subjekata", ističu iz Grada Vodnjana.
Ulaganje u infrastrukturu
Nastavno na prometnu infrastrukturu, iz Grada Vodnjana podsjećaju da su u protekle dvije godine, preko ITU mehanizama, izgrađene dvije izuzetno značajne prometnice sa svom potrebnom infrastrukturom u zonama Vodnjan sjever i Galižana.
Realizacija projekta "Prometnica – cesta 2 u građevinskom području gospodarske namjene Vodnjan-sjever" iznosila je gotovo 5 milijuna kuna, a za tu je investiciju osigurano bespovratno sufinanciranje sredstvima EU-a u iznosu od 85 posto.
Ukupna vrijednost projekta "Industrijska zona – Galižana – Prometnice s komunalnom infrastrukturom" iznosila je 6,8 milijuna kuna, a povratna sredstva EU-a iznose također 85 posto.
"Novost u vezi tog projekta je i da je Grad Vodnjan prijavom na Javni poziv za sufinanciranje provedbe EU projekata na regionalnoj i lokalnoj razini za 2020. godinu za svoj dio troškova osigurao dodatni iznos od 41.611 eura. Uz to, u Industrijskoj zoni Galižana u studenom je asfaltirana još jedna prometnica (kod Ital-Croa), iz čega se vidi kontinuirano ulaganje u infrastrukturu poduzetničkih zona", rezimiraju iz Grada Vodnjana.