Predstavnici medija iz Istre i ostatka Hrvatske danas su u organizaciji Agrotourista iz Vodnjana u sklopu 17. dana mladog maslinovog ulja ISTRAVIRGIN koji će se održati od 24. do 26. studenog u Vodnjanu sudjelovali u ručnom branju maslina u Salvelinom masliniku u Barbarigi koji broji nekoliko tisuća stabala.
Iako se u ovom masliniku već desetak godina bere s tresačem stabla, predstavnici medija su ručno brali, kako bi osjetili plod masline u rukama, onako kako su to nekada davno radili naši stari.
Rezultati branja u sat i pol vremena nisu bili na velikoj razini, ali sasvim dovoljno kako bi se osjetila težina posla s kojim se u ovom periodu susreću mnogi uzgajivači maslina.
Bernardina Hlevnjak Pastrovicchio iz Agrotourista je kazala da im je želja bila da prisutni predstavnici medija osjete sam proces branja maslina, te kasnije uživanje u premijeri ulja i njegovim aromama na 17. danima mladog maslinovog ulja ISTRAVIRGIN u Vodnjanu od 24. do 26. studenog.
- Poanta ovog okupljanja je druženje u prirodi među maslinama, branje maslina, hrana koju ćemo kasnije pojesti, te pričati o sortama, rezidbi i berbi maslina, odnosno o tom nekom algoritmu zašto su tako dobra istarska maslinova ulja. Na ovoj poziciji maslinika koja nam se činila kao idealna imaju bužu i bjelicu kao autohtone sorte dok ćemo mi brati bjelicu iako je ove godine pred kraj zriobe bilo bure i manje oborina pa su neki plodovi malo smežurani, ali ipak u uljarama vidimo kako su prvi rezultati odlični. Kao što sam kazala, odmah nakon berbe imamo premijeru istarskih ulja od 24. do 26 studenog, znači to je između državnog praznika i adventa, 26. studeni je Svjetski dan stabla masline prema UNESCO-u, što je novost od prije dvije godine, te nam je posebno drago što ćemo mi s našim programom uveličati taj Dan, poručila je Hlevnjak Pastrovicchio.
Bernardina Hlevnjak Pastrovicchio
Hrvoje Petrić direktor programa 17. dana mladog maslinovog ulja ISTRAVIRGIN je ukazao na činjenicu da je Istra jedna mala regija, a koja ima tako puno vrhunskih maslinara, što su potvrdila mnogobrojna ocjenjivanja i natjecanja širom svijeta.
- S obzirom na to da se s količinama ne možemo natjecati s velikim regijama, mišljenja sam da se što više trebamo koncentrirati na ovaj vrhunski premium proizvod, te vidjeti koje su mogućnosti kretanja prema ekološkom uzgoju i nastaviti se predstavljati kao vrhunska premium regija, veli nam Petrić.
Hrvoje Petrić
Beračima iz medija tijekom berbe je bilo ponuđeno vrhunsko vino Medea, a na kraju berbe je uslijedio ručak.