Kultura

Održat će se u Puli od 21. do 29. travnja

25. FESTIVAL MEDIA MEDITERRANEA: Udruga Metamedij priredila izlog suvremene (sub)kulture i umjetnosti

Izložbe, novomedijske instalacije, artist talkovi i glazbeni program glavni su momenti festivala * Glazbeni program naziva Yesterday’s Parties održavat će u Galeriji Cvajner prva dva dana festivala, u petak 21. i subotu 22. travnja * Sedam finalista konkurira za Zlatnu lubenicu – nagradu za mlade umjetnike i kolektive: njihove radove ćemo moći pogledati na sam datum otvorenja festivala, u petak 21. travnja u Gradskoj galeriji Pula s početkom u 19.30 sati


 
6 min
Istra24
foto: facebook Udruga Metamedij

Izložbe, novomedijske instalacije, artist talkovi i glazbeni program glavni su momenti festivala * Glazbeni program naziva Yesterday’s Parties održavat će u Galeriji Cvajner prva dva dana festivala, u petak 21. i subotu 22. travnja * Sedam finalista konkurira za Zlatnu lubenicu – nagradu za mlade umjetnike i kolektive: njihove radove ćemo moći pogledati na sam datum otvorenja festivala, u petak 21. travnja u Gradskoj galeriji Pula s početkom u 19.30 sati

Program 25. Media Mediterranea festivala udruge Metamedij koji će biti održan od 21. do 29. travnja 2023. godine u Puli, a sastojat će se od izložbenog programa, novomedijskih instalacija, artist talkova i glazbenog programa, izvještava Kulturista. Na nedavnoj tiskovnoj konferenciji su govorili Marino Jurcan, direktor festivala, Marijeta Bradić, izvršna producentica i Marko Vojnić, član žirija Zlatne lubenice i (uz udrugu Metamedij) autor koncepcije izložbe Tomorrow’s Parties.

– Ove godine festival ide u nešto ranijem terminu pa će se održavati od 21. do 29. travnja. Izložbe će se održati na dvije lokacije – u Gradskoj galeriji Pula i u Europskom centru za mir i razvoj, a glazbeni dio programa održavat će se u Galeriji Cvajner. Tema ovogodišnjeg festivala je Tomorrow’s Parties. Radi se o maloj igri riječi s obzirom na povijest festivala koji je prije 25 godina krenuo s fokusom na glazbu u obliku open air partyja što je tada bilo inovativno i novo, a mislim da smo taj trend u ovim krajevima i pokrenuli. Kombinirali smo glazbu na otvorenom s popratnim programom te nam je naglasak bio na VJ-ingu i umjetničkim instalacijama. To je ta poveznica s riječi party, dok riječ tomorrow označava okrenutost prema budućnosti i propitivanje svega novog što nas očekuje: koji su to rituali, običaji i ljudski odnosi koji su pred nama?, kazao je Jurcan.

O temi festivala govorio je Marko Vojnić.

– Drago mi je što me Marino pozvao za još jednu suradnju na još jednom festivalu Media Mediterranea koji slavi 25 godina postojanja ili još dramatičnije – četvrt stoljeća. U tom se periodu Media Mediterranea transformirala na različite načine. Prva je decenija bila povezanija s rave kulturom, a uključivala je i razne edukativne radionice: od već spomenutog VJ-inga (što je popratna vještina samih raveova koje je Metamedij organizirala u tim prostorima pobune) pa sve do raznih radionica obrade videa i audija.

To nisu bili klupski, već partyji na otvorenome i zauzimali su jedan pogled prema svemu onome što nosi supkultura mladih. Radionice su označavale izlazak iz tog party momenta prvih dana festivala. Ovdje valja staviti naglasak na edukaciju društva, kako putem radionica tako i putem samih partyja gdje se naglasak stavljao na ekologiju, recikliranje i mnoge druge stvari koje su kod nas dosta kasnile.

Potom se Media Mediterranea počela okretati prema onome što danas nazivamo suvremenom umjetničkom praksom, dakle suvremenom umjetnošću kasnog 20. i početka 21. stoljeća, kroz sve njene medije – od instalacije, preko videa pa sve do interdisciplinarnih radova. Tu dolazimo do zadnje okosnice koja krasi festival, Zlatne lubenice – nagrade za mlade umjetnike i kolektive u tom području umjetnosti.

Dosta gradova to ima, a većinom su to glavni gradovi država. Zagreb ima nagradu Radoslav Putar, Beograd nagradu Mangelos, Lubljana nagradu OHO grupe, a već sedmu godinu Pula ima nagradu Zlatna lubenica koja je odlična odskočna daska za mlade umjetnike, kazao je Vojnić i dodao da se radi o ozbiljnoj izložbi s ozbiljnim žirijem kojeg su ove godine uz njega činili Oleg Šuran, Olga Majcen Linn i prošlogodišnji pobjednik Natječaja Marko Gutić Mižimakov.

– Zlatna lubenica je također jedan moment edukacije koju festival daje kroz sve te silne godine. Radi se o platformi putem koje mlađima pružamo mogućnost da se predstave, a na nama je da saznamo nešto više o njihovom svijetu mašte, zaključio je Vojnić i prepustio riječ Marijeti Bradić.

– Za ovo izdanje Zlatne lubenice imali smo iznimno velik broj prijava u odnosu na sva prethodna izdanja – peko 40 prijava umjetnica, umjetnika i kolektiva iz cijele Hrvatske. Između njih odabrali smo sedam finalista, a to su: Tin Andonovski, Nikolina Krstičević, Mihaela Podboj, Josipa Stojanović i Mario Stojanović, Josipa Škrapić, Branimir Štivić i David Wilhelm.

Njihove radove ćemo moći pogledati na sam datum otvorenja festivala, u petak 21. travnja u Gradskoj galeriji Pula s početkom u 19.30 sati. Sljedeći dan, u subotu 22. travnja bit će otvorena skupna izložba Tomorrow’s Parties u Europskom centru za mir i razvoj. Ona će se sastojati od selekcije koprodukcija udruge Metamedij u posljednjih desetak godina, jednog rada gostujuće autorice te arhive materijala festivala Media Mediterranea – promo materijala, plakata, video radova, glazbenih izdanja i slično. Uz nas iz Metamedije, autor koncepta izložbe je Marko Vojnić, koji je ujedno i dizajner postava.

Što se tiče koprodukcije udruge, to su radovi koji su uglavnom nastali na rezidencijalnom programu Summer Sessions. Riječ je o međunarodnoj mreži u kojoj udruga sudjeluje posljednjih osam godina. Radovi koje smo odabrali su iz raspona od 2016. do 2022. godine, a nastali su u suradnji s organizacijama poput V2 iz Rotterdama i Schmiedea iz Austrije. Riječ je o sljedećim autorima i autoricama: Tinu Dožiću, Marku Gutiću Mižimakovu, Vidi Guzmić, Toniju Mijaču i Mariju Mu-u. Rad gostujuće autorice Valentine Butumović nije nastao u našoj koprodukciji, ali je osvojio glavnu nagradu Zlatne lubenice 3.0, kazala je Bradić.

Vojnić je dodao da se kroz arhivistički dio izložbe htjelo naglasiti sve što je udruga Metamedij napravila kroz 25 godina djelovanja. Na izložbi će biti moguće vidjeti svu građu festivala kroz plakate, letke, knjižice, video radove koji su nastali kroz godine, interaktivne CD-ROM-ove rađene u Flashu, glazbena izdanja…

– Putem izložbe osjetit ćemo jedan duh vremena i vidjeti na koji su način mladi dizajneri i kreativci radili sliku i identitet festivala Media Mediterranea. S druge strane, izložba je i dokumentaristička i iz nje se da iščitati cijeli niz imena suradnika koji su sudjelovali na festivalu i koji su sada etablirani profesionalci u svojim poljima, poručio je Vojnić.

Za kraj je Jurcan predstavio glazbeni program naziva Yesterday’s Parties koji će se održavati u Galeriji Cvajner prva dva dana festivala, u petak 21. i subotu 22. travnja.

– Glazbeni program zamišljen je kao prilika za okupljanje, pa smo pokušali naći prostor u kojem se svi sudionici i publika festivala mogu družiti. Za glazbu će se prvog dana pobrinuti Too Faar, Miss Moon i Teddy-Lee, a drugog dana M. Funkovich, Tricky D i Cube, kazao je Jurcan i naglasio da se radi o glazbenicima koji su tijekom godina također sudjelovali na festivalu.

– U vrijeme nastanka materijala za festival nije postojao institucionalni okvir niti naobrazba iz tog segmenta, već smo morali sami sebi stvarati uvjete za rad. I dalje smo dio nezavisne kulture, a sada nas je nakon 25 godina prepoznala i kulturna politika pa dobivamo donacije od institucionalnih donatora i surađujemo s Gradskom galerijom Pula. No za neke ambicioznije iskorake ta su sredstva ograničena i skromna tako da moram kazati da smo dogurali do 25 godine ponajviše zahvaljujući velikom angažmanu svih suradnika. Volimo ono što radimo i uvjereni smo da nudimo gradu Puli uvijek nešto novo i važno što obogaćuje njegovu kulturnu ponudu, zaključio je Jurcan.

Svi programi su besplatni, a donatori su Zaklada Kultura nova, Ministarstvo kulture i medija RH, Grad Pula i Istarska županija.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.