Kultura

U galeriji Poola u Puli

"ALL I EVER WANTED WAS TO BE MYSELF ": izložba Dragana Vojvodića otvara se sutra

Baveći se fenomenima memorije, identiteta, te odnosom umjetnosti i društva, Dragan Vojvodić realizira radove u kojima primjenjuje stvaralačke postupke kao što su strategija aproprijacije, reinterpretacija, citatnost, kolažiranje, montaža, fragmentacija


 
3 min
Istra24

Baveći se fenomenima memorije, identiteta, te odnosom umjetnosti i društva, Dragan Vojvodić realizira radove u kojima primjenjuje stvaralačke postupke kao što su strategija aproprijacije, reinterpretacija, citatnost, kolažiranje, montaža, fragmentacija

Sutra (subota) u Galeriji Poola, u Kandlerova 14 u Puli, U subotu, u 19 sati otvara izložba radova Dragana Vojvodića "All I ever wanted was to be myself" − strategija aproprijacije.

Prema ocjeni Dejana Sretenovića, izložba je koncipirana kao prikaz individualne umjetničke prakse koja propituje različite konceptualne umjetničke pristupe i uspostavlja nove vizuelne i semantičke relacije i kontekst, stupajući u interakciju s umjetničkim postupcima autora kao što su Kazimir Malevich, Marcel Duchamp, John Cage, Thomas Bernhard i Ai Weiwei".

"Baveći se fenomenima memorije, identiteta, te odnosom umjetnosti i društva, tokom rezidencijalnih i istraživačkih projekata u Norveškoj, Hrvatskoj, Estoniji, Rusiji, Islandu, Grenlandu, Estoniji, Japanu, SAD-u i u Srbiji", piše dalje Sretenović,  "Dragan Vojvodić realizira radove u kojima primjenjuje stvaralačke postupke kao što su strategija aproprijacije, reinterpretacija, citatnost, kolažiranje, montaža, fragmentacija".

 „Termin aproprijacija je”, kako to navodi Dejan Sretenović, „ušao u vokabular umjetničke kritike početkom 1980-ih, kroz tekstove Benjamina H. D. Buchloh-a, Hal-a Fostera, Craig-a Ovensa i Douglasa Crimp-a koji su promovirajući i interpretirajući ovu novu umjetničku pojavu istovremeno podvlačili povjesne analogije sežući do kubističkog kolaža,  Duchampovog ready made-a i dadaističke fotomontaže koji su markirani kao ishodišta moderne umjetnosti aproprijacije.”

Naziv izložbe Dragana Vojvodića referira na iskaz Thomasa Bernharda iz njegovih Autobiografskih spisa (Nojzac, Novi Sad, 2010), dok se radovi referiraju na djela već pomenutih umjetnika (Kazimira Malevich-a, Marcela Duchamp-a, Johna Cage-a, Thomasa Berhard-a, Ai Weiwei-a) − autor prisvaja ideje njihovih djela, stavlja ih u nove odnose, s njima stupa u dijalog i transponira ih u vlastite umjetničke postupke i sižee.

Naziv izložbe ujedno predstavlja i (prisvojeni) umjetnički statement koji propituje različite umjetničke postupke, odnos prema umjetničkom naslijeđu i suvremenom društvu, koncept i kontekst; problematizira sadržaj pojmova autorstvo i originalnost, identitet, polifonija značenja, interpretacija, asimilacija, disimilacija i recepcija.

Dragan Vojvodić

Dragan Vojvodić (1965) studije na Akademiji umjetnosti započinje u Sarajevu, a diplomira u Novom Sadu (1995).

Izražava se kroz različite medije (performans, umetničke akcije, instalacije, in situ, video, fotografije, skulpture, slike).

Izlagao je na brojnim izložbama u Srbiji (MSUV u Novom Sadu; Kulturni centar Beograda, Grafički kolektiv, Ozon galerija, Gete-institut, Salon MSUB u Beogradu, i dr.) i inostranstvu (SAD, Francuska, Austrija, Njemačka, Japan, Mađarska, Hrvatska, BiH, Makedonija). Značajan dio svoje umetničke prakse realizirao je u rezidencijalnim projektima u Skandinaviji (Rejkjavik, Stavanger, Geteborg, Bergen, Turku), kao i u regiji (Rijeka, Zagreb, Varaždin, Pula, Labin, Podgorica, Skoplje, Sarajevo, Ljubljana).

Učestvovao je u brojnim međunarodnim umjetničkim projektima i bijenalima (Art Encounters Biennale, Temišvar; Oktobarski salon, Beograd; Risk Change, Novi Sad; 700 IS Video Art Festival, Island itd.), na međunarodnim festivalima performansa u Hrvatskoj, Mađarskoj i Italiji, kao i u rezidencijalnim ili istraživačkim projektima na Grenlandu, u Japanu, SAD, Rusiji, Estoniji, Španiji, Portugalu, Francuskoj i dr.

Njegovi radovi se nalaze u kolekcijama u zemlji i inozemstvu (MSUV, Novi Sad; Zbirka Pierre Courtin, Sarajevo; Nelimarkka muzej, Finska; 700 IS Video Art Festival, Island; Galerija Matice srpske, Novi Sad; Centar savremene umjetnosti Crne Gore, Podgorica, itd.)

Dragan Vojvodić je član SULUV-a i ULUS-a. Osnivač je i koordinator NGO rezidencijalnog umetničkog centra Art Box u Novom Sadu i istoimenog portala za promociju srpske i regionalne umjetnosti (www.artboxportal.com).

Živi i radi u Novom Sadu.


Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.