U petak, 3. studenog, u gradskoj Galeriji Fonticus u Grožnjanu otvara se kolektivna izložba fotografija "Između oblika i doživljaja".
Već je napisano kako likovna i sve ostale umjetnosti imaju u sebi ugrađen komunikacijski segment, bez obzira radi li se o monologu ili ponuđenom dijalogu. Povijest umjetničke prakse može se svesti na dekodiranje poruka koje su upućene na razumijevanje i iščitavanje poznatom ili nepoznatom promatraču. Na tragu ovih postulata, i ove godine trinaest autorica i autora vezanih za londonsku likovnu scenu nudi nizove autorskih fotografija. Sve pojedine kolekcije radova su homogene na likovni ili smisleni način.
Motivi su u rasponu od portreta/figure/akta, preko režiranih ili spontano zapaženih predmeta, do urbanog ili prirodnog krajolika. Ovi poliptisi, direktno ili indirektno, evociraju recentno vrijeme u kojem su nastali. Jer, svjedočimo periodu forsiranja uniformiranosti, jednoobraznosti. Fotografi, preko osobnih bilješki, propituju poslušnost, podobnost, pristanak na nametnute načine ponašanja, mišljenja i viđenja.
U bliskom prošlom vremenu, agresija diktata je postala očita na području zdravstva. Stanovništvo je, pod ucjenama, slušalo režirane objave koje su naređivale, bez oslonca u zakonodavstvu – zabrane sloboda. Danas situaciju te konstruirane problematike, kontrolu mišljenja, zamjenjuje nametanje podrške dvjema državama. Kroz obje krizne zemljopisne lokacije pokušava se čitav Svijet podvrći podvali koja se zove demokracija, ali koja se transformirala u podložnost multinacionalnim kompanijama kojima je jedini cilj profit, bez obzira na cijenu pojedinog ljudskog života. Zabrane različitih mišljenja/stavova, zabrana disanja čistog zraka, ometanje putovanja, otkrile su agresiju kapitalizma. Srednji sloj stanovništva više ne postoji. Postoje proli koji budzašto prodaju svoju snagu i energiju. Mega-postrojenja, religijske institucije, prodajni centri još djeluju. Krupni kapital je ostao nedodirnut. Čini se da se umjesto demokracije nameće demokratura, izvedenica od riječi demokracija i diktatura.
Ovdje je ponuđeno trinaest igri oblika, priča, komentara, doživljaja. Autori instinktivno uviđaju da scena, događaj, motiv nije samo oblik, već imaginarni prostor ispunjen osobnom sumnjom. Individualni doživljaj ostvaruje se elementima likovne igre svjetlom, u kojoj ovi autori dosjetljivo i ponekad provokativno uvode u rad vizualnu naznaku propitivanja.
Izlažu
TRINAESTORO / THIRTEENClive Bevan, Lizzie Brown, Mary Davis, Fernando, Tony Hale, Polly Hancock, Avril Harris, Gordana Johnson, David Lewis, Andrew Ridley, Norman Smith, Roger Towell, Duncan UnsworthLondon - Grožnjan/GrisignanaKustos: Eugen Borkovsky, Koordinacija: Fernando