„Prekrasan koncert.“ „Tu se već može govoriti o izvrsnosti.“ „Ovo je šamar svima onima koji govore da se u Puli nikad ništa ne događa.“
To su samo neki od oduševljenih komentara koje smo čuli u subotu navečer na kraju izvrsnog koncerta „La Mariani all’opera”, održanog u dojmljivom ambijentu crkve sv. Franje u Puli i na kojem su sudjelovali sve sekcije KUD-a Lino Mariani koji djeluje pri Zajednici Talijana Pule: mandolinski orkestar, muški zbor, ženski zbor, mješoviti zbor, dječji zbor „Amo Pola“. A ovoga su puta, kao što se u posljednje vrijeme često događa, redove Marianija pojačali studenti Muzičke akademije i solisti-gosti koji su publici priuštili snažne, možda i neočekivane emocije.
Večer je otvorio mandolinski orkestar pod ravnanjem Clare Chiare Cerin Šišić izvedbama dobro poznatih melodija: „Core ‘ngrato“ Cardilla, „Valcer br. 2“ Šostakoviča i „La vita è bella“, poznate skladbe, gotovo uspješnice, iz istoimenog filma Roberta Benignija.
Simpatije je pobrao dječji zbor Amo Pola (Volim Pulu): tri djevojčice, koje vodi Georgie Goldin, otpjevale su „Il coro dei monelli“ iz „Carmen“ Georgesa Bizeta.
Često provincijalna dimenzija, koja je tipična za amaterske zborove,u potpunosti je izbjegnuta, i to ne samo zahvaljujući repertoaru koji je obuhvaćao djela Bizeta, Verdija, Rossinija, Bellinija, Ponchiellija, Šostakoviča, Smareglije, već i vrlo kvalitetnim i uvjerljivim izvedbama zborova te izvanrednim nastupima gostujućih solista, čiji su glasovi, među visokim zidovima gotičke crkve, odzvanjali jasno i svečano.
Riječ je o basu Toniju Nežiću, opernom pjevaču međunarodne reputacije koji se može pohvaliti i nastupom u milanskoj Scali, a koji je izveo dvije arije iz Bellinijeve opere „La sonnambula“: „Vi ravviso, o luoghi ameni“ i „A fosco cielo, a notte bruna“. Tijekom izvedbe ove potonje, približio se publici i pjevajući prošetao prolazom između dvaju redova krcatih crkvenih klupa.
Brojni su gledatelji ostali (itekako pozitivno) iznenađeni nastupom mlade i talentirane sopranistice Sandre Böhm, kada je uz pratnju mješovitog zbora otpjevala ariju „Casta Diva“ iz Bellinijeve „Norme“, a potom, s muškim zborom iza leđa, očarala publiku arijom „La Vergine degli Angeli“ iz Verdijeve opere “La forza del destino” („Moć sudbine“).
Dugi su pljesak zaslužili i dobili i ostali solisti: Antonio Bogojević, koji je uz pratnju muškog zbora izveo „Zakletvu Zrinskog“ iz opere „Nikola Šubić Zrinjski“ Ivana pl. Zajca, Josip Krajačić te Georgie Goldin: osim što je dirigirala ženskim zborom, otpjevala je „Nell’onde chiare“ Smareglije.
Ženski zbor, koji radi na očuvanju Smareglijinih djela (ovaj put „Salve Regina“), izveo je i „Ave Maria“ iz Puccinijeve opere „Suor Angelica“ te „La fede“ Gioachina Rossinija, dok je mješoviti zbor odabrao „Preghiam per i vegliardi“ iz opere „I Lituani“ Amilcarea Ponchiellija, „Dal tuo stellato soglio“ Rossinija i „Vedi le fosche“ Verdija. Muški se zbor, pored stalog predstavio izvedbom „Si ridesti il leon“ iz Verdijevog „Ernanija“. Podsjetimo, svi su zborovi pratili soliste, a sve je na klaviru pratio odlični Sandro Vešligaj.
Za veliki finale svi su sudionici, pod ravnanjem maestra muškog i mješovitog zbora Ronalda Brausa (primijetilo se da je odlično pripremio nastup zborova), zajedno su otpjevali „Va’ pensiero“ iz Verdijevog „Nabucca“.
Večer su vodili Valmer Cusma i Dorina Tikvicki, a na samom kraju predsjednica SAC-a Lino Mariani Loretta Godigna u svom kratkom govoru nije skrivala duboke emocije koje ju obuzele.