Na Drosini nakon 45 minuta Istra gubi od Lokomotive 0-1
Brine podatak što u prvih 45 minuta igre zeleno-žuti nisu uputili nijedan udarac prema vratima gostujućeg golmana Posavca
Marko Vojnić pojašnjava da prisvajanje Laibachovih politički nabijenih tekstova unutar zaboravljene vojne zone Muzila dovodi u pitanje naše razumijevanje grafita kao običnog vandalizma. Umjesto toga, veli autor, grafit postaje medij kroz koji se kritički propituje dinamika moći, slobode i represije
Marko Vojnić pojašnjava da prisvajanje Laibachovih politički nabijenih tekstova unutar zaboravljene vojne zone Muzila dovodi u pitanje naše razumijevanje grafita kao običnog vandalizma. Umjesto toga, veli autor, grafit postaje medij kroz koji se kritički propituje dinamika moći, slobode i represije
Osnivač kultnog slovenskog benda Laibach Jani Novak sinoć je u pulskoj Galeriji Makina otvorio izložbu pulskog umjetnika sa zagrebačkom adresom Marka Vojnića "Spectre (Laibach)", pripremivši za ovu priliku i prateći soundtrack.
Njegovo prisustvo ne čudi budući da se Vojnić predstavlja serijom crno bijelih fotografskih radova koje dokumentiraju grafite nastale u ljeto 2024. na Muzilu iz tekstova Laibachovog albuma "Spectre".
Time autor usred ruševnih vojarni i zaraslih staza umjetnost spaja s političkom poviješću, odražavajući teme totalitarizma, kapitalizma i manipulacije.
Jani Novak iz Laibacha kazao je prilikom otvaranja priznao da ne voli grafite.
- Što se tiče šaranja po zidovima, tu sam jako konzervativan. Jedino ako ti grafiti imaju vizualnog i bilo kakvog drugog smisla. Puno tih grafita nema nikakvog smisla. Banksy recimo radi dobre grafite. Iako se to odnosi na Laibach, žao mi je da ovo nisi preveo na hrvatski, ili barem na srpski. Možda bi tada imalo drugi smisao. Ovako ispada kao poklon Laibachu koji mi možda ne zaslužujemo, poručio je Novak autoru, dodavši: "Vidim da ste svi ovdje domaća dica i zaista mi je drago da je ovakva izložba privukla sve vas i da ćemo se družiti. Mislim da je to najveća vrijednost".
Autor Marko Vojnić pojašnjava da prisvajanje Laibachovih politički nabijenih tekstova unutar ove zaboravljene vojne zone dovodi u pitanje naše razumijevanje grafita kao običnog vandalizma.
- Umjesto toga, grafit postaje medij kroz koji se kritički propituje dinamika moći, slobode i represije. Ova djela odražavaju napetost između individualnog izražavanja i društvene kontrole, između propadanja starog svijeta i pojave novih glasova, pojašnjava Vojnić, dodajući da grafiti, često čin pobune, ovdje postaju medij umjetničkog prisvajanja.
Bivši simboli kontrole sada služe kao platna za Laibachove riječi, stvarajući dijalog između prošlosti i sadašnjosti. Ove crno-bijele fotografije bilježe to raskrižje, destilirajući sirovu bit poruke i prostora.
Izložba ostaje otvorena do 27. travnja.
*
*
*
Brine podatak što u prvih 45 minuta igre zeleno-žuti nisu uputili nijedan udarac prema vratima gostujućeg golmana Posavca
Organizator moli posjetitelje da planiraju dolazak na vrijeme kako bi se izbjegle veće gužve
Gotovo idilično izgledao je jučer poslijepodne stadion Aldo Drosina u Puli - utišan nakon dvomjesečne pauze, osunčan i tih. Jedinu "akciju na terenu" donosila je ekipa za uređivanje travnjaka. Ali, za nekoliko sati, začut će se ponovno huk s tribina
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.