Kultura

JEDINSTVENA FILMSKA VEČER U BRODOGRADILIŠTU

OVO JE MOGUĆE SAMO U PULI "Uljanik treba biti mjesto rada , a ne muzej na otvorenom!"

"Program smo prijavili Gradu Puli za financiranje. Grad Pula je procijenio da ne zadovoljavamo minimum kriterija društvene koristi. Hvala vam što ste ih demantirali i došli u ovakvom broju", kazala je Marta Baradić, popraćena snažnim pljeskom publike, uz nekoliko povika 'Sram ih bilo' * Pred dojmljivim brojem gledatelja različitih dobnih skupina prikazani su nagrađivani dokumentarac Srđana Kovačevića "Tvornice radnicima” i "Uljanik” pulskog autora Dejana Štifanića


 
3 min
Zoran Angeleski ⒸFOTO: Manuel Angelini

"Program smo prijavili Gradu Puli za financiranje. Grad Pula je procijenio da ne zadovoljavamo minimum kriterija društvene koristi. Hvala vam što ste ih demantirali i došli u ovakvom broju", kazala je Marta Baradić, popraćena snažnim pljeskom publike, uz nekoliko povika 'Sram ih bilo' * Pred dojmljivim brojem gledatelja različitih dobnih skupina prikazani su nagrađivani dokumentarac Srđana Kovačevića "Tvornice radnicima” i "Uljanik” pulskog autora Dejana Štifanića

"Ne sviđa mi se to da mistificiramo brodogradilište Uljanik jer mi se čini da nas to gura u smjeru zamrzavanja sjećanja i memorijalizacije. Ne bih htjela da brodogradilišta budu muzeji ili spomenici prošlosti nego bih htjela da budu mjesta rada. Mjesto plaćenog rada, a ne muzeji na otvorenom. Željela bih u budućnosti da Uljanik ne bude mjesto na kojem će se prikazivati filmovi jer će nam sigurno trebati brodovi, ali i ljudi koji ih znaju napraviti, kazala je sinoć dr. sc. Ivona Grgurinović s Odsjeka za etnologiju, kulturnu antropologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu, koja je kao gošća uvodničarka otvorila jedinstvenu filmsku večer unutar zidina Uljanika.

Pred dojmljivim brojem posjetitelja različitih dobnih skupina upriličena je projekcija nagrađivanog dokumentarca zagrebačkog redatelja Srđana Kovačevića “Tvornice radnicima” o radničkoj okupaciji Tvornice alatnih strojeva ITAS u Ivancu 2005. godine  te kratkometražnog filma “Uljanik” pulskog autora Dejana Štifanića koji prati nekoliko dana ljeta 2021. kada je “Uljanik”, po drugi put u svojoj povijesti, u potpunosti prestao s proizvodnjom. Prethodno se to dogodilo zbog ratnih zbivanja u Drugom svjetskom ratu.

Glavna organizatorica večeri, Marta Baradić, voditeljica Kina Katarina, gerilsko pop-up feminističkog kina koji već osmu godinu održava programe na obalama pulskog zaljeva i drugim značajnim zaboravljenim lokacijama, kazala je da su ovaj program prošle godine prijavili Gradu Puli za financiranje

- Grad Pula je procijenio da ne zadovoljavamo minimum kriterija društvene koristi. Hvala vam što ste ih demantirali i došli u ovakvom broju, kazala je Baradić, popraćena snažnim pljeskom publike, uz nekoliko povika „Sram ih bilo“.

"Na ovom mjestu ne bismo mogli gledati filmove da je ovdje u punom pogonu rad, ali htjela sam da ljudi dođu na ovo mjesto koje vide iz svakog kutka grada, a ako ne vide, vide ono što nam je doprinio Uljanik, da pobudimo solidarnost i osjećaj da predaje nema", istaknula je Marta Baradić. 

Jelena Androić, Marta Baradić i Ivona Grgurinović

Jelena Androić, direktorica Liburnia Film Festivala, festivala hrvatskog dokumentarnog filma koji se za dva tjedna održava u Opatiji, kazala je da je ovaj program plod suradnje Kina Katarina i LFF-ove turneje najboljih filmova "Liburnia uplovljava", podsjetivši da je film 'Tvornice radnicima' redatelja Srđana Kovačevića (koji je zbog sudjelovanja u žiriju jednog filmskog festivala bio spriječen doći na sinoćnju projekciju) dobio glavnu nagradu 2021. godine na Liburnia Film Festivalu.

Može li tvornica u rukama radnika preživjeti na marginama kapitalizma ili nam je potreban veći san?

Nagrađivani film “Tvornice radnicima” (2021., 105’) redatelja Srđana Kovačevića prati radničko preuzimanje i upravljanje Tvornicom  ITAS u Ivancu 2005. Postali su tada jedini uspješan primjer radničkog samoupravljanja u post-socijalističkoj Europi. Deset godina kasnije, njezini se zaposlenici bore za opstanak u svijetu gdje snažne sile globalnog tržišta imaju sve razorniji utjecaj na poslovanje poduzeća – plaće se drastično smanjuju i radnici su sve nezadovoljniji organizacijom poslovanja. Redatelj prati razvoj njihova pothvata tijekom pet godina. Ovaj film portret je zajednice koja udružuje snage kako bi zaštitila svoj rad, ali i žrtvi koje je prisiljena podnijeti na putu prema cilju. Ostaje pitanje: može li tvornica u rukama radnika preživjeti na marginama kapitalizma ili nam je potreban veći san?

Kratkometražni “Uljanik” (2021., 6’) autora Dejana Štifanića  prati nekoliko dana ljeta 2021. kada je “Uljanik” u potpunosti prestao s proizvodnjom. Marko Grbac Knapić i Dejan Štifanić tri su dana i tri noći tog ljeta imali slobodan pristup svim dijelovima brodogradilišta. Ideja vodilja bila je zvukovno, fotografski i videom zabilježiti stanje zatečenog prostora, a rezultat je video "Uljanik" Dejana Štifanića (montaža Vanja Zaimović) i "Rasparagan MMXXI" Marka Grbca Knapića i Dejana Štifanića. Treći dio ove priče je fotografska izložba koja će biti predstavljena u rujnu ove godine.


Nastavite čitati

Pula
 

KRAK VODI U ISTRU Priveden zbog povezivanja u zločinačko udruženje radi preprodaje droge

Osnovano se sumnja da se 40-godišnjak sa ranije prijavljenom osobom i još jednom zasad nepoznatom osobom povezao u zajedničko djelovanje u cilju pribavljanja protupravne imovinske koristi kontinuiranom nabavom, skladištenjem, preprodajom i distribucijom velikih količina kokaina radi daljnje distribucije na ilegalnom narko-tržištu Istre * Riječ o nastavku kriminalističkog istraživanja najveće zapljene droge u Istri iz ožujka ove godine

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.