Kultura

U PETAK NA FILOZOFSKOM FAKULTETU U PULI

PREDAVANJE ETNOMUZIKOLOGINJE ANE HOFMAN 'Solčence zahaja – kako smo kroz pjevanje učili o YU'

Nakon završenog studija u Beogradu, Hofman dolazi u Ljubljanu gdje upisuje doktorat. Ne poznaje jezik te zemlje, ali zna bar jednu tradicijsku pjesmu: slovensku narodnu Solčence zahaja, koju su u školama u Srbiji na satovima glazbenog odgoja učile generacije i generacije djece. U razgovoru s kolegama, međutim, saznaje da u Sloveniji za pjesmu nitko nije čuo i kreće u potragu za njezinim porijeklom, otvarajući šira pitanja jugoslavenskog glazbenog obrazovanja i sjećanja na zajedničku prošlost


 
2 min
Istra24

Nakon završenog studija u Beogradu, Hofman dolazi u Ljubljanu gdje upisuje doktorat. Ne poznaje jezik te zemlje, ali zna bar jednu tradicijsku pjesmu: slovensku narodnu Solčence zahaja, koju su u školama u Srbiji na satovima glazbenog odgoja učile generacije i generacije djece. U razgovoru s kolegama, međutim, saznaje da u Sloveniji za pjesmu nitko nije čuo i kreće u potragu za njezinim porijeklom, otvarajući šira pitanja jugoslavenskog glazbenog obrazovanja i sjećanja na zajedničku prošlost

Ciklus javnih predavanja Ljetni semestar CKPIS-a nastavlja se gostovanjem etnomuzikologinje i antropologinje Ane Hofman sa Slovenske akademije znanosti i umjetnosti. Program pod naslovom Solčence zahaja – kako smo kroz pjevanje učili o YU uključuje projekciju dokumentarnog filma i razgovor, a održat će se u četvrtak, 11. svibnja 2023., u 17.00 sati u Dvorani Slavka Zlatića, u prizemlju Filozofskog fakulteta u Puli, Matetića Ronjgova 1.

Etnomuzikologinja Ana Hofman nakon završenog studija u Beogradu, dolazi u Ljubljanu gdje upisuje doktorat. Ne poznaje jezik te zemlje, ali zna bar jednu tradicijsku pjesmu: slovensku narodnu Solčence zahaja, koju su u školama u Srbiji na satovima glazbenog odgoja učile generacije i generacije djece. U razgovoru s kolegama, međutim, saznaje da u Sloveniji za pjesmu nitko nije čuo i kreće u potragu za njezinim porijeklom, otvarajući šira pitanja jugoslavenskog glazbenog obrazovanja i sjećanja na zajedničku prošlost. Detektivsku priču režirao je Stefan Krasić.

Ana Hofman je viša znanstvena suradnica na Institutu za kulturalne studije i studije sjećanja znanstvenoistraživačkog centra SAZU u Ljubljani i izvanredna profesorica na Poslijediplomskoj školi iste institucije. Područja njezina znanstvenog interesa obuhvaćaju glazbu u socijalizmu i postsocijalizmu, politike roda, kulturu sjećanja te antifašizam iz perspektive presjeka postsocijalizma i neoliberalizma na području bivše Jugoslavije. Autorica je knjiga Staging Socialist Femininity: Gender politics and folklore performance in Serbia (2011) i Glasba, politika, afekt: novo življenje partizanskih pesmi v Sloveniji (2015; dopunjeno izdanje Novi život partizanskih pesama, 2016). Bila je gostujuća istraživačica na Sveučilištu u Chicagu, Institutu za socijalnu antropologiju Max Planck u Halleu, Sveučilištu u Grazu, Federalnom sveučilištu u Rio de Janeiru kao i Fulbright stipendistica na Poslijediplomskom centru City University New York. Dobitnica je prestižne nagrade za istraživački rad Danubius austrijskog Ministarstva za visoko obrazovanje i znanost te Instituta za Podunavlje i Srednju Europu (2018). Trenutno radi na monografiji Socialism, Now! Singing Activism after Yugoslavia.


Nastavite čitati

Pula
 

Jutarnji list o Punterama: Noćne straže u bastionu antifašizma

Puntere: Obuka za samoobranu je zatvorenog tipa. Andrea Matošević: Zaboravimo romantičnu sliku Pule, zaboravimo romantičnu sliku Istre. Krešimir Krolo: Inicijativa Puntere Pula ne doprinosi smanjivanju tenzija, nego unosi nemir i nepovjerenje kako prema imigrantskim radnicima tako i prema institucijama. Filip Zoričić: Ne prihvaćam sijanje mržnje na drugoga i različitoga poistovjećujući jedan nasilni incident s cijelom etničkom skupinom, ljudima druge boje kože, onima koji dolaze raditi u Pulu

Pula
 

(VIDEO) Poslušajte sjajan ženski saksofonski kvartet Roya koji je sinoć oduševio Puljane

'Roya' na perzijskom jeziku znači san ili vizija * Ovu jedinstvenu skupinu čine četiri izvrsne saksofonistice - Hrvatica Petra Horvat, Poljakinje Weronika Partyka i Betka Bizjak Kotnik te Slovenka Jovana Joka, a sinoć im se pridružio, uz nimalo nebitnu elektronsku podlogu, Neven Radaković * Premijerno su izvele skladbu "Malala" Jeana Denisa Michata u čast Malale Yousafzai, pakistanske aktivistice koja je dobila Nobelovu nagradu u dobi od 17 godina

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.