westpointdugi
Kultura

OTVORENA BIRERIJA KAMPANJOLA U SAVIČENTI

PROTIV KRUPNOG KAPITALA LOKALNIM I EKO PROIZVODIMA Darko Pekica: "Prostor je mali, ali ima mista za jenu dobru vibru"

"Gledamo da je ili eko ili lokalno. Kafe nan je z Žminja, naše bira, vino Agroprodukt iii Lunika, namisto Coca Cole fjumanska Monada. Ča manje škovac da delamo, to nan je nika nit vodilja. Naš problem kod Kampanjole je da je jako teško upasti u lokale s točenom birom jer su ugovori vezani za velike korporacije, umisto da se gleda da se roba koja se tu proizvede, tu i troši, u krugu od 20 do 50 kilometri. Ako imaš dobar proizvod, zašto se ne bi tu konzumirao, zašto ga moraš slati ne znan kamo da biš opsta, kaže Pekica


 
2 min
Zoran Angeleski ⒸFOTO: Manuel Angelini
Dočekala nas je Tina Bilić

"Gledamo da je ili eko ili lokalno. Kafe nan je z Žminja, naše bira, vino Agroprodukt iii Lunika, namisto Coca Cole fjumanska Monada. Ča manje škovac da delamo, to nan je nika nit vodilja. Naš problem kod Kampanjole je da je jako teško upasti u lokale s točenom birom jer su ugovori vezani za velike korporacije, umisto da se gleda da se roba koja se tu proizvede, tu i troši, u krugu od 20 do 50 kilometri. Ako imaš dobar proizvod, zašto se ne bi tu konzumirao, zašto ga moraš slati ne znan kamo da biš opsta, kaže Pekica

Već i originalan poziv Darka Pekice na jučerašnje otvorenje pivnice Kampanjola točno u podne u središtu Savičente puno je rekao o duhu koji će vladati tim, kako smo se uvjerili na licu mjesta, toplim kutkom za druženje, a uskoro i, kako nam kaže domaćin Dare, i kulturnim događajima, od književnih i filmskih do likovnih i glazbenih.

Gazda Dare ili Peko... Darko Pekica

Jasno usmjereni na ekološke i lokalne proizode, time i, kako kaže Pekica, borbu protiv krupnog kapitala, njegov poziv glasio je ovako:

"Karisimo publiko, na viliju Sv. Mikule /5.12./ jušto u podne dopiremo Bireriju Kampanjola.

Ku ne znate kadije, to je poli Ferlina, poli pošte, poli Slimnjaka, poli pizzerie Palace, poli Orko puba, poli Kaštela, poli Điđija. Poli Baca".

"Dopiremo jenu malo guštožu oštariju ka di morete na špini popiti sve Kampanjole, štabelo kafe z Žminja /Monte/, a namisto Coca Cole fjumansku Monadu.

Tu ćete moći kupiti sve Kampanjoline prodote, pakete, biru z mora, maje, Ceranski 0.7. A moći ćete anke hititi oko na kakov libar. Pasajte, delamo od 08:00 do 16:00, petkom i subotom do 22:00. Kako bi reka Zvane Lakodelac, budite pravi ku maj morete."

Osim što je marljiv i uspješan stočar i poljoprivrednik, Darko Pekica je, kako je svojedobno napisao Kruno Lokotar, važan zupčanik u multiumjetničkom pogonu Šikuti Machine, autor zbirke odličnih crtica "Savičenta in the morning".

-  Gledamo da je ili eko ili lokalno. Kafe nan je z Žminja, naše bira, vino Agroprodukt iii Lunika, ekološkog proizvođača iz Brajkovića. Ča manje škovac da delamo, to nan je nika nit vodilja. Naš problem kod Kampanjole je da je jako teško upasti u lokale s točenom birom jer su ugovori vezani za velike korporacije, umisto da se gleda da se roba koja se tu proizvede, ti i troši, u krugu  od 20 do 50 kilometara. Ako imaš proizvod, zašto se ne bi tu konzumirao, zašto ga moraš slati ne znan kamo da biš opsta, kaže Pekica, dodavši da im Kampanjola dodro prisutna u Zagrebu, Rijeci i dolje po otocima.


Nastavite čitati

Istra
 

Na današnji dan rođen je junak antifašista i Mussolinijeva noćna mora

 Bio je prvi Hrvat, i uopće stanovnik Julijske Venecije, koji je strijeljan po Mussolinijevom nalogu. Prva istarska partizanska četa u Drugom svjetskom ratu i 1. istarska narodnooslobodilačka brigada nazvane su njegovim imenom. Kako je iz današnje perspektive uopće moguće zamisliti u srcu idilične Gortanove uvale do zuba naoružane karabinjere kako ispaljuju metke u leđa mladića od dvadeset i pet godina, kome nisu prije smrti odobrili ni gutljaj vode?

Istra
 

VALFRESCO DIRECT U vrhuncu sezone dnevno se pripremi do 20 tisuća obroka. Energija se ovdje štedi, okoliš čuva, a broj radnika stalno se povećava

Najteži i najveći, ali najdraži projekt Valfresca osiguravanje je edukacija i zdravih marendi za 28 osnovnih škola. "Htjeli smo djeci u školama ponuditi zdrave i nutritivno dobro balansirane marende, ali i potaknuti razmišljanje o zdravoj prehrani i namirnicama karakterističnim za podneblje u kome se nalazimo jer vidimo da se to već polako izgubilo i da nove generacije pomalo gube pojam o lokalnoj hrani", kaže voditeljica Ivana Fonović

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.