Kultura

od 22. do 24. srpnja

SVETVINČENAT domaćin 23. Festivala plesa i neverbalnog kazališta

S međunarodnim programom sastavljenim od suvremenog plesa, fizičkog teatra, mime i cirkuserije, festival je izvanredno posjećen i nezaobilazan dio ljetne kulturne ponude, a pitoreskni Svetvinčenat domaćin kojem se uvijek rado vraćamo


 
3 min
Istra24

S međunarodnim programom sastavljenim od suvremenog plesa, fizičkog teatra, mime i cirkuserije, festival je izvanredno posjećen i nezaobilazan dio ljetne kulturne ponude, a pitoreskni Svetvinčenat domaćin kojem se uvijek rado vraćamo

Od 22. do 24. srpnja u zadivljujućem Kaštelu Grimani održat će se 23. izdanje Festivala plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat. Dugogodišnja tradicija ovog festivala obvezuje organizatore uvijek iznova dovoditi izvođače koji će svojim izvedbama plijeniti pozornost, a kroz tri dana ovogodišnjeg festivala bit će prikazan izbor takvih upečatljivih radova koji su privukli pažnju umjetničke selektorice festivala Snježane Abramović Milković. U 23 godine postojanja, Festival plesa i neverbalnog kazališta Svetvinčenat prerasta u izuzetni događaj i upisuje se na međunarodnu kartu plesnih festivala. Ova jedinstvena kulturna manifestacija organizirana je od strane Zagrebačkog plesnog ansambla, a već je više od dva desetljeća omiljeno okupljalište plesnih stručnjaka i ljubitelja plesne umjetnosti. S međunarodnim programom sastavljenim od suvremenog plesa, fizičkog teatra, mime i cirkuserije, festival je izvanredno posjećen i nezaobilazan dio ljetne kulturne ponude, a pitoreskni Svetvinčenat domaćin kojem se uvijek rado vraćamo.

Ovogodišnji festival otvara Fubunation, londonska plesna kompanija Rhysa Dennisa i Waddah Sinada kojima je u cjelokupnom opusu misija crnačkoj kulturi stvoriti veću vidljivost te zastupati svoje plesače u suvremenom plesu. Na festivalu izvode predstavu „Ruins“ koja kombinira oblike kontaktne improvizacije s utjecajima hip hopa i afričkih plesnih stilova. Kroz pokret i vizualnu umjetnost, autori otvaraju dijalog oko mita o muškosti kakav se osjeća unutar panafričke dijaspore, dekonstruiraju borbu za moć i pronalaze ravnotežu između sukoba, ranjivosti i ovisnosti, dopuštajući si pritom da posjeduju i poprave svoje dublje tjeskobe koje su tako dobro naučili maskirati.

Još jedno veliko ime festivala je Anton Lachky, slovački koreograf s belgijskom adresom koji je na festivalu 2018. godine oduševio predstavom “Cartoon”. Ove će godine zatvoriti festival svojim radom „The Others“ kojim još jednom nadilazi okvire kazališne izvedbe. Osmišljena za djecu i njihove obitelji, ovo je priča o četvero ljudi koji žive u neobično izoliranom svijetu. Kroz predstavu kao kolektivno iskustvo, provlači se ideja promišljanja o planetu i ekološkom utjecaju svega što radimo u danu. Lachky je osmislio predstavu kojom razgovori o ekološkoj krizi prelaze u akcije koje kao pojedinci možemo činiti u svakodnevnom životu. Svoju izvođačku karijeru Lachky je započeo u predstavi “MA” Akhrama Khana, s kojom je obišao svijet, suosnivač je i glasovitog Les SlovaKs kolektiva s kojim je u Svetvinčentu gostovao 2013., a danas je priznati koreograf s vlastitom kompanijom koja surađuje s nekim od najznačajnijih umjetničkih institucija na svijetu.

Uz njih će na festivalu biti predstavljeni radovi iz nekoliko europskih zemalja; „Indefinite Frequency“ Milana Tomášika, „OPEN DRIFT“, njemačkog koreografa Philippea Kratza, „Waiting for James B.“ francuske autorice Helene Tadei-Lawson, dok će domaću scenu predstavljati Ksenija Zec s autorskim projektom „Zagrljaji“, Matea Bilosnić s multimedijskom predstavom „Klown“, te nova postava plesača članova Zagrebačkog plesnog ansambla koji kreiraju novi rad „Geometrija daha“ s renomiranom Laurom Aris Alvarez, španjolskom koreografkinjom, plesačicom i pedagoginjom.


Nastavite čitati

Istra
 

Epulon, Tito, Tuđman i..Puntere

Županijska skupština je danas usvojila proračun težak 276 milijuna eura,a za lijepu vijest se pobrinuo antropolog Andrea Matošević kojem je pripala nagrada za njegovu, vrlu "pulsku knjigu" "Kolos Jadrana. Industrijski film i brodogradilište Uljanik u drugoj polovici XX. stoljeća” * Sutra: Nakon osnivanja građanskih patrola i pratećih ksenofobnih izjava na društvenim mrežama, istražili smo koliki je udio stranih radnika u kriminalnim djelima počinjenim u Puli * Posjetili smo službeni pulski azil, sklonište za napuštene životinje, a razgovarali smo i s povjerenikom za Istarsku i Primorsko-goransku županiju sindikata Tiger koji je, s razlogom, u nedjelju prosvjedovao u Zagrebu

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.