Kultura

SUTRA

U Klubu Pulske filmske tvornice "Ljubav, smrt i njemačke marke" te in memoriam kratkometražni film "Pogled" Aleksandra Jovanovića

Film redatelja Cema Kaye u formi dokumentarnog eseja donosi priču o nezavisnoj glazbenoj kulturi turskih imigranata i njihovih potomaka u Njemačkoj


 
2 min
Istra24
foto: Klub PFT

Film redatelja Cema Kaye u formi dokumentarnog eseja donosi priču o nezavisnoj glazbenoj kulturi turskih imigranata i njihovih potomaka u Njemačkoj

Ovog četvrtka, 30. siječnja s početkom u 20 sati u Klubu Pulske filmske tvornice prikazat će se film Ljubav, smrt i njemačke marke redatelja Cema Kaye koji u formi dokumentarnog eseja donosi priču o nezavisnoj glazbenoj kulturi turskih imigranata i njihovih potomaka u Njemačkoj, predstavljajući na zabavan, složen i dinamičan način, prepun ritma, snažan duh i energiju jednog vremena.

foto: Klub PFT

Šezdesetih godina prošlog stoljeća veliki broj turskih migrantskih radnika počeo se prelijevati iz ruralne Anadolije u toliko željenu „Alemaniju“, zemlju meda i mlijeka, mitsku Zapadnu Njemačku. Doseljenike je od početka, kao nezaobilazan dio kulture, pratila njihova glazba – djelić doma u stranoj zemlji. Tijekom godina, nezavisni glazbeni smjerovi koji nisu postojali ni u njihovoj domovini razvijaju se u Njemačkoj. Nova scena bila je i komercijalno značajna pa je tako u zlatno doba generirala ogromne profite, a zavičajni klubovi poput kultnog Türkische Bazara u Berlinu, iako medijski potpuno nezamijećeni, vikendima su “pucali” od posjetitelja, a novac od programa “kupio se metlom”. Nasilje uzrokovano rasizmom prema turskoj zajednici kulminira 90-ih godina, te drugoj i trećoj generaciji odrasloj u Njemačkoj, koja više nije imala domovinu kojoj bi se vratila, rap i hip-hop postaju postaju glas otpora.

Cem Kaya- foto: Klub PFT

Cem Kaya (1976.) je redatelj iz Bavarske. Nakon studija komunikacijskog dizajna na Merz akademiji u Stuttgartu, najprije je radio kao producent, montažer i redatelj reklama i glazbenih spotova. Zajedno s filmskim producentom iz Ludwigsburga Jochenom Laubeom snimio je svoja prva dva dugometražna dokumentarna filma Arabeks (Arte, 2010.) i Remake, Remix, Rip-Off (ZDF Das kleine Fernsehspiel, 2014.). Cem Kaya u svom radu koristi opsežne snimke i arhivske materijale raznih vrsta. Isječke iz igranih filmova, reklama, televizijskih dokumentaraca i privatnih snimaka spaja u duhovite kolaže. Ova šarolika mješavina materijala i Cemovih vlastitih dokumentarnih zapažanja sastojci su njegovih iznimno pronicljivih, ponekad bizarnih i često urnebesnih dokumentarnih eseja. Kaya radi i kao snimatelj. 2017. godine je preuzeo, izmeđuostalog i rad na kameri na istraživačkom filmu „77sqm_9:26min“ londonske grupe Forensic Architecture o rekonstrukciji NSU ubojstva Halita Yozgata.

foto: Klub PFT

Prije projekcije prikazat će se in memoriam kratkometražni film "Pogled" Aleksandra Jovanovića, filmskog autora, kinoklubaša i dragog prijatelja Pulske filmske tvornice.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.