Sinoć je u Mariboru svečanom dodjelom festivalskih i stručnih nagrada završeno 57. izdanje festivala Borštnikovo srečanje, a Udruženje kazališnih kritičara i teatrologa Slovenije tom je prilikom nagradu za najbolju predstavu u prošloj godini dodijelila pulskom redatelju i izvođača Matiji Ferlinu za predstavu 'Sad Sam Matthäus', koja je premijeru imala u Istarskom narodnom kazalištu u lipnju prošle godine, uz tadašnje ovacije pulske publike nakon trosatne izvedbe.
Uslijedile su sjajno prihvaćene izvedbe u Parizu, Beču, Ljubljani, Zagrebu...
Kroz osobne narative i metafizička razmatranja koja su pratila teško pojmljive i mučne gubitke u Ferlinovoj obitelji, predstava produbljuje teme smrti, patnje, iskušenja, tjelesnosti, odnosa pojedinca i društva, izdaje i oprosta.
Ulazeći u dijalog s monumentalnim oratorijem Johanna Sebastiana Bacha "Muka po Mateju" (Matthäus-Passion), a nakon niza autorskih solo predstava objedinjenih naslovom "Sad Sam", u ovom projektu Matija Ferlin, u suradnji s piscem i dramaturgom Goranom Ferčecom, nastavlja scensko istraživanje odnosa koreografije, teksta, narativa i performansa.
Budući da je nagrađena predstava, svakako treba navesti i ostatak dugogodišnjeg autorskog tima koji čine Mauricio Ferlin (scenografija), Luka Prinčič (zvuk) , Saša Fistrić (svjetlo) i Silvija Stipanov (izvršna producentica).
Predstava Sad Sam Matthäus realizirana je u produkciji Emanata (SI) i Matije Ferlina te koprodukciji Wiener Festwochena (AT), CND Centre national de la danse (FR), Istarskog narodnog kazališta – Gradskog kazališta Pula (HR).
Matija Ferlin mladi je istarski umjetnik koji je završio prestižnu School for New Dance Development u Amsterdamu, nakon čega je živio i radio u Berlinu i Torontu, plešući u trupi ikone suvremenog plesa Sashe Waltz, koja ga je svojedobno proglasila "avangardnim genijem" te kao otkriće 2011. godine predstavila u opsežnom tematu "Što je novo?" newyorškog V-magazina.
Matija Ferlin autor je niza uspješnih predstava poput Sad Sam Lucky, Sad Sam Almost 6, Nastup, Mi smo kraljevi a ne ljudi, Staging a Play: Antigone, Staging a Play: A Glass Menagerie, Staging a Play: Tartuffe, s kojima je ostvario niz zapaženih međunarodnih gostovanja i nagrada.
Višestruko nagrađivan, izvodio je vlastite radove diljem Europe i Amerike na brojnim festivalima kao što su Impulstanz u Beču, Festival Trans Amerique u Montrealu, Young Lions i Gibanica u Ljubljani, Ex-Yu festival u New Yorku, Rhubarb Festival u Torontu, Uovo Festival u Milanu, Kunstenfestivaldesartes u Bruxellesu, Festival Infant u Novom Sadu, Bitef festival u Beogradu, Mess festival u Sarajevu, Festival Actoral u Marseilleu, Zero point u Pragu...