Politika i društvo

KAKVA DRŽAVA - TAKVO VIJEĆE

Bivši ravnatelj koji je sakrio mercedes novi je kandidat za VEM

Vlada je za Vijeće za elektroničke medije (VEM) predložila kandidata koji je državni novac trošio na skupe aute, piše u petak Jutarnji list. Riječ je o Željku Topiću, bivšem dugogodišnjem ravnatelju Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo (DZIV), čiji su mandati na čelu toga tijela obilježeni nizom skandala, kontroverzi, pa i utvrđenih nezakonitosti


 
2 min
HINA
Pixabay

Vlada je za Vijeće za elektroničke medije (VEM) predložila kandidata koji je državni novac trošio na skupe aute, piše u petak Jutarnji list. Riječ je o Željku Topiću, bivšem dugogodišnjem ravnatelju Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo (DZIV), čiji su mandati na čelu toga tijela obilježeni nizom skandala, kontroverzi, pa i utvrđenih nezakonitosti

Vlada je za Vijeće za elektroničke medije (VEM) predložila kandidata koji je državni novac trošio na skupe aute, piše u petak Jutarnji list.

Riječ je o Željku Topiću, bivšem dugogodišnjem ravnatelju Državnog zavoda za intelektualno vlasništvo (DZIV), čiji su mandati na čelu toga tijela obilježeni nizom skandala, kontroverzi, pa i utvrđenih nezakonitosti.

Iz svega toga Topić je, međutim, izašao potpuno neokrznut i u svibnju 2012. avanzirao na dužnost potpredsjednika Europskog patentnog zavoda čije je sjedište u Münchenu. Po isteku mandata na toj dužnosti vratio se u Hrvatsku, osnovao privatnu tvrtku i sad se ponovo pojavljuje kao kandidat za VEM!

Topića je na čelo Zavoda za intelektualno vlasništvo prvi put imenovala Vlada Ive Sanadera u svibnju 2004. Na novinskim je stranicama Topićevo ime osvanulo 2009. kad su zaposlenici toga zavoda upozorili Sindikat državnih i lokalnih službenika da je njihov ravnatelj, unatoč recesijskim mjerama štednje, na trošak Zavoda nabavio skupocjeni Mercedes E 280 CDI koji Zavodu nije potreban.

Topić je dragocjeni automobil, umjesto u službenim garažama, "parkirao" u arhivske prostorije Zavoda, među police s arhivskom građom. U njemu se vozio isključivo on, i to rijetko jer je već imao službeni automobil, Audi 6. Nakon petogodišnjeg razdoblja u kojem je Zavod na ime leasinga za Mercedes uplatio 600.000 kuna, Topić ga je "uz manju nadoplatu iz vlastitih sredstava" prebacio na svoje ime, to jest malo voženi i dobro garažirani skupocjeni automobil, jeftino otkupio.

Nabavio je Topić 2008., bez suglasnosti Vlade i novi Audi za koji je Zavod godišnje plaćao leasing od 250.000 kuna. Nitko od zaposlenika Zavoda taj automobil nije koristio, već se u njemu vozio tadašnji ministar znanosti i obrazovanja Dragan Primorac. Spomenuti ministar Topiću je bio važan jer ga je upravo on predlagao Vladi za novi mandat na čelu Zavoda.

Interna revizija Ministarstva financija okončana od 28. veljače 2008. pokazala je niz nepravilnosti u poslovanju Zavoda u Topićevu ravnateljskom mandatu. Revizija je tako ustanovila da Topić na računu Zavoda drži 7,581.233 kuna od patentnih prihoda koje je bio dužan uplatiti u državni proračun, kao i da je tijekom 2007. sebi i nekolicini zaposlenika DZIV-a, uz plaće koje su dobivali, isplatio i 1,033.182 kuna honorara.

Interna revizija je utvrdila da su honorari isplaćeni za poslove koje su Topić i njegovi suradnici bili dužni obavljati za plaću koju su primali, piše novinarka Jutarnjeg lista Slavica Lukić.


Nastavite čitati

Uoči 33. obljetnice HRZ-a u Hrvatsku stigao osmi moćni Rafale

Osmi od ukupno 12 višenamjenskih borbenih aviona Rafale, sletio je u vojarnu “Pukovnik Marko Živković”na Plesu rano popodne, a do kraja travnja 2025. godine u Hrvatskoj biti svih 12 aviona Rafale (deset jednosjeda i dva dvosjeda) te će Eskadrila lovačkih aviona biti kompletna

Zbog pranja novca povezanih s ilegalnom trgovinom drogom uhićeni državljanin Danske i dvije hrvatske državljanke

Kriminalističkim istraživanjem je utvrđena sumnja kako je danski državljanin, od 2004. do 2024. godine, kao organizator i član zločinačkog udruženja na ilegalno narko-tržištu Danske uvozio značajne količine droga (kokain i konoplja). Koristeći hrvatske, srpske i austrijske transportne mreže drogu je distribuirao kupcima putem danske mreže preprodavatelja

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.