Politika i društvo

prodaja općinskih nekretnina u barbanu (2)

Dalibor Paus: Postupili smo otvoreno i trasparentno NISMO NI MORALI RASPISATI NATJEČAJ

Predsjednik IDS-a i načelnik Općine Barban dostavio nam je zahtjev za ispravak netočnih informacija kojeg objevljujemo u cjelosti bez lekture ili kraćenja. 


 
5 min
Istra24 ⒸFOTO: Manuel Angelini

Predsjednik IDS-a i načelnik Općine Barban dostavio nam je zahtjev za ispravak netočnih informacija kojeg objevljujemo u cjelosti bez lekture ili kraćenja. 

Poštovani,

u skladu sa Zakonom o medijima (Glava VI, odjeljak 1, članak 40.), molim vas da na mrežnoj stranici vašeg medija, bez promjena i dopuna na istom ili istovrijednom mjestu te na isti ili istovrijedan način na koji je bila objavljena informacija na koju se ispravak odnosi, u cijelosti objavite ovaj ispravak netočnih i neistinitih informacija. Riječ je o tekstu naslova „KAKO PREDSJEDNIK IDS-a DALIBOR PAUS TRGUJE NEKRETNINAMA: Bilo bi jako glupo da se netko drugi javi na natječaj!“, koji je objavljen na vašem portalu istra24.hr dana 15. srpnja 2022. godine naslova (https://www.istra24.hr/radar/kako-predsjednik-ids-a-dalibor-paus-trguje-nekretninama-bilo-bi-jako-glupo-da-se-netko-drugi-javi-na-natjecaj).

Ispravaka netočnih informacija donosim u nastavku:

U tekstu je niz netočnih činjenica i krivih zaključaka, počevši već od naslova. Nekretninama u Općini Barban ne trguje i ne može trgovati načelnik, već je odluku o prodaji donijelo Općinsko vijeće i to s 10 glasova od 12 nazočnih vijećnika i samo jednim glasom protiv. Vijećnici koji su glasali „za“ odluku pripadnici su stranaka IDS, ISU, HDZ i SDP, odnosno svih stranaka zastupljenih u Općinskom vijeću. Samo je jedan vijećnik - gospodin Nino Rojnić, bio protiv navedene Odluke. Navedeni vijećnik je na sva postavljena pitanja dobio odgovor na održanoj Sjednici usmenim putem, što će biti vidljivo i u zapisniku održane Sjednice.

Kroz cijeli članak se proteže netočna tvrdnja kako je Općina odbila ustupiti zapisnik sa sjednice Općinskog vijeća Vašem mediju, što nije točno i što šteti ugledu Općine Barban. Novinarki je objašnjen Poslovnik Općinskog vijeća, po kojem zapisnik nije pravovaljan dok ga ne verificira Vijeće, što prema poslovniku Vijeće čini na svakoj sjednici za prethodnu sjednicu. Kada zapisnik bude usvojen od strane Vijeća na sljedećoj sjednici, isti će biti objavljen na web stranici Općine, kao i uvijek do sad – svako ustupanje zapisnika suprotno toj proceduri predstavlja jasno kršenje Poslovnika.

Što se tiče merituma teksta, imovinsko-pravni odnosi nisu se rješavali desetljećima i Općinsko vijeće je, bez obzira u kojem sazivu, u brojnim sličnim slučajevima uvijek postupalo na isti način, tamo gdje je to bilo moguće, a sve u svrhu uvođenja reda u prostoru.

Netočan je navod da g. Valter Rojnić započinje gradnju objekta 2017. godine. Gospodin Valter Rojnić naslijedio je kuću za koju je Rješenjem ondašnjih vlasti iz 1969 (dokument dostavljen u privitku) dobio zemljište za gradnju kuće na navedenim česticama i uz koju su još sedamdesetih godina njegovi roditelji sagradili pomoćne objekte (spremišta za alat i strojeve, kokošinjce i sl.) u svrhu svog seoskog domaćinstva. Svi ti objekti su u procesu legalizacije legalizirani (dokument dostavljen u privitku), a njihovo se postojanje prije 2017. godine jasno vidi na ortofoto snimku još iz 2011. godine.

Način korištenja i obujam korištenja parcela razvidan je i u geodetskom elaboratu koji je sastavni dio dokumentacije u postupku legalizacije. Pritom je važno napomenuti da Zakon o prostornom uređenju i gradnji članak 176. stavak 1. točka 3. propisuje „Jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave dužne su na zahtjev vlasnika zemljišta, odnosno građevine odnosno investitora zgrade po tržišnoj cijeni prodati bez provedbe javnog natječaja zemljište koje čini građevnu česticu zgrade za koju je doneseno rješenje o izvedenom stanju na temelju posebnog zakona kojim se uređuje ozakonjenje nezakonitih zgrada“.

Iz toga je vidljivo da je Općina Barban u ovom slučaju postupila još transparentnije i otvorenije raspisavši javni natječaj, iako bi prodaja većeg dijela tog zemljišta bila moguća i bez javnog natječaja. S obzirom na obvezu prodaje, a da se objekt nalazio na čestici koja je znatno veće površine od dijela koji čini dvorište kuće i s obzirom na zakonsku obvezu prodaje dijela čestice koji čini okućnicu legaliziranog objekata bilo je nužno izvršiti parcelaciju i odvajanje dijela koji čini dvorište.

Netočan je i navod da je formirana cijena znatno manja od realne. Općina Barban može prodavati zemljišta samo po tržišnoj cijeni koju utvrđuje za to ovlaštena osoba, a što je i ovdje slučaj. Sigurno je da čestica koja je dio nečijeg dvorišta nije niti Općini ili nekoj trećoj osobi pogodna za gradnju temeljem odredbi prostornog plana (nedovoljan ostatak površine, nema pristupnog puta, na njoj je tuđi objekt…) i da nema istu vrijednost kao i čestica slobodna za gradnju. Elaborat je i mora biti napravljen prema pravilima struke, a ukoliko netko smatra da je elaborat neprihvatljiv može napraviti procjenu po nekom drugom vještaku, a ne paušalno ocjenjivati. Iz svega gore navedenog razvidno je da nikako ne stoji tvrdnja da Općina Barban svjesno sama sebi ide na štetu kao prodavatelju, pogotovo jer bi to zemljište zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa za Općinu bilo van ikakve funkcije kao i desetljećima do sada.

Tvrdnje da je u procjeni trebalo procjenjivati i objekt sasvim su promašene, jer se radi se o legaliziranom objektu koji Općina nije niti gradila niti naslijedila već je poznat graditelj. To bi bilo ne samo nelogično, već i protivno zakonu, što znači i podložno tužbama kada bi Općina od vlasnika tražila da vlasnik objekta plati objekt koji je sam o svom trošku gradio i u njega ulagao. Zbog svega navedenog, tvrdnja da se Općina mogla upisati kao vlasnik legaliziranog objekta je besmislena.

Za kraj, odgovorno istraživačko novinarstvo nam je potrebno i naravno da bespravna gradnja nije prihvatljiva. Upravo je ovo primjer koji pokazuje važnost kontinuiranog uvođenja reda u prostor i sređivanja imovinsko-pravnih odnosa koji nisu rješavani desetljećima. Na ovom primjeru vide se sve manjkavosti sustava - kako onog prije osamostaljenja Republike Hrvatske, tako i postojećeg koji ne daje ovlasti i alate općinama i gradovima da na adekvatan način upravljaju područjem za koje su nadležni, što stvara kaos u prostoru. Svojim je postupanjem u ovom slučaju Općinsko vijeće Općine Barban doprinijelo uređenju imovinsko pravnih odnosa bar u jednom malom segmentu.

Molimo da objavite ovaj demanti kako bi javnost bila obavještena istinitim informacijama.

S poštovanjem,

Općinski načelnik:

Dalibor Paus


Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.