Politika i društvo

PROJEKT OD UKUPNO 500 MILIJUNA EURA

(FOTO) PROBIJENA DRUGA CIJEV TUNELA UČKA Od Pule do Zagreba u dva i pol sata bez zaustavljanja

Radnicima je za probijanje druge cijevi tunela u dužini od 5.630 metara trebalo točno dvije godine i osam mjeseci i to neprekidnog rada u tri smjene sedam dana tjedno i 24 sata dnevno. Ti radovi vrijedni su 200 milijuna eura, dok će cijeli ovaj projekt u konačnici koštati oko 500 milijuna eura


 
4 min
Sandra Zrinić Terlević ⒸFOTO: Manuel Angelini

Radnicima je za probijanje druge cijevi tunela u dužini od 5.630 metara trebalo točno dvije godine i osam mjeseci i to neprekidnog rada u tri smjene sedam dana tjedno i 24 sata dnevno. Ti radovi vrijedni su 200 milijuna eura, dok će cijeli ovaj projekt u konačnici koštati oko 500 milijuna eura

U nazočnosti premijera Andreja Plenkovića, brojnih uzvanika i gostiju, danas je proslavljeno probijanje druge cijevi tunela Učka. Istovremeno je označen i početak radova na drugoj fazi koja obuhvaća izgradnju četverotračne dionice od tunela Učka do Matulja te izgradnju vijadukata Mirna i Limska Draga.

Izgradnja dionice Vranja – tunel Učka/portal Kvarner s odmorištem Kvarner, uključujući i drugu cijev tunela Učka, u cilju njezine dopune na puni profil, započela je u prosincu 2020. godine, a njezino puštanje u promet očekuje se prije turističke sezone 2024. godine, dok će za dionicu do Matulja i izgradnju dvaju vijadukata trebati još tri godine.

Kako je uvodno rečeno na svečanosti održanoj u srcu Učke, proboj je bio prije tjedan dana, a radnicima je za probijanje druge cijevi tunela u dužini od 5.630 metara trebalo točno dvije godine i osam mjeseci i to neprekidnog rada u tri smjene sedam dana tjedno i 24 sata dnevno. Ti radovi vrijedni su 200 milijuna eura, dok će cijeli ovaj projekt u konačnici koštati oko 500 milijuna eura.

Upravo radnicima pripala je zaslužena zahvala državnog vrha na čelu s premijerom Plenkovićem. Na svečanosti su prisustvovali i predsjednik Sabora Gordan Jandroković, ministar mora, prometa i infrastrukture te potpredsjednik vlade Oleg Butković, potpredsjednik Vlade i ministar prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine Branko Bačić, ministar gospodarstva i održivog razvoja Davor Filipović, saborski zastupnici, istarski i primorsko-goranski župani Boris Miletić i Zlatko Komadina te brojni načelnici i gradonačelnici s obje strane Učke.

Svi su govornici istaknuli veću sigurnost prometovanja i bolju prometnu povezanost hrvatske Istre s mrežom hrvatskih autocesta koja se ovim projektom dobiva.

Generalni direktor Bina Istre Dario Silić rekao da je ovo povijesni dan probijanja Učke što za cilj ima povezivanje istarske i primorsko-goranske strane punim profilom autoceste, a to je nazvao i svojevrsnim tehničkim čudom. Osim 5,6 kilometara tunela, izgrađena su i 24 poprečna tunela od kojih pola pješačkih, pola za vozila. Tijekom izgradnje u tunelu je radilo čak 400 radnika i korištena je najmodernija tehnika poput tekućeg eksploziva, pokretne trake za odvoz materijala, modernog sustava proboja....

- Kroz tunel Učka godišnje prođe 11 milijuna putnika pa nakon izgradnje druge cijevi, kreće rekonstrukcija postojeće u što ćemo investirati 8 milijuna eura da bi povećali sigurnost i uskladili se  EU direktivom. U konačnici ćemo osigurati našim putnicima da od Pule do Zagreba mogu stići u dva i pol sata bez zaustavljanja, rekao je Silić i zahvalio predstavnicima Vlade na svesrdnoj pomoći koju su im pružili.

Župan Miletić osvrnuo se na simboliku otvaranja druge cijevi upravo u rujnu, mjesecu kada se obilježava 80 godina Rujanskih odluka, ali i mjeseca kada Istarska županija slavi 30 godina postojanja.

 - Za ovaj je projekt trebalo upornosti, ali i partnerski odnos s Vladom RH, jer ne treba zaboraviti da neke druge Vlade nisu imale sluha za njega i smatrale su da ovaj projekt nije dobar. A on je bio, ne samo dobar, već nužan jer je Istra šampion turizma gdje gosti mahom dolaze cestovnim putem, naglasio je župan Miletić.

Primorsko-goranski župan Komadina usporedio je probijanje tunela Učka s drugim infrastrukturnim megaprojektom izgradnje Pelješkog mosta i rekao da treba biti izuzetno ponosan na ovako velika postignuća, kako u građevinskom, tako i turističkom, ali i političkom smislu.

Ministar Butković dodao je kako će se ovim projektima u izgradnju dijela Istarskog ipsilona od Pazina do tunela i dalje do Matulja te izgradnju dvaju vijadukata uložiti 570 milijuna eura.

- Prošli tjedan u Vladi smo dogovorili i druge važne infrastrukturne cestovne projekte i to osiguravanje 1,3 milijarde eura za dovršetak jadransko-jonskog koridora, potom dionice Križišće-Žuta Lokva i Metković-Dubrovnik. Hrvatska građevinska operativa pokazala je da zna i može izvesti i najzahtjevnije projekte, a time si ujedno i osigurava poslove, rekao je Butković i zaželio da sveta Barbara, zaštitnica ovog tunela, bdije nad vozačima.

Čestitkama na velikom zahvatu pridružio se i premijer Plenković te se prisjetio kako je prva cijev probijena 1978. godine, ali je trebalo tri godine da se stavi u promet, dok će sada od probijanja do stavljanja u promet proći svega devet mjeseci što zorno dočarava tehnološki napredak, ali i ulaganje u znanje i obrazovanje kadrova.

-Kada 2041. godine istekne koncesija, sve će ovo biti u hrvatskom vlasništvu što je rezultat jedne dugogodišnje promišljene politike koju vodimo. Zapravo, s planiranim dionicama koje već počinjemo realizirati, poput jadransko-jonske autoceste, splitske obilaznice, ceste Zagvozd-Imotski, DC 403 oko Rijeke te četiri trake Lekenik-Sisak te spoj na mađarske autoceste, uz brze ceste Križ-Koprivnica, Bjelovar-Virovitica, Požega-Staro Petrovo Selo, mogu reći da se približava kraj veliki cestovnih infrastrukturnih projekta. Malo toga će ostati za raditi u cestovnom smislu iduće desetljeće, rekao je premijer Plenković istaknuvši da ga je na Učki impresionirala preciznost i dovršetak radova u roku.

U konačnici je predsjednik Sabora Gordan Jandroković rezimirao rečeno istaknuvši kako je impresioniran neobičnim mjestom za svečanost, usred tunela u srcu Istre, što ostaje zabilježeno za povijest, ali i dodao da je to svakako projekt koji nadilazi partikularne političke interese i pokazuje Hrvatsku tehnološki naprednom, uz bok mnogim drugim razvijenim zemljama svijeta. 


Nastavite čitati

Istra
 

LEKCIJA ZA KSENOFOBE Policijski podaci dokazuju nekriminalno ponašanje naših radnika iz Azije

Podaci policije su potvrdili ono što je svaka razumna osoba mogla i sama zaključiti: radnici iz Indije, Bangladeša, Nepala i Filipina, koje su mnogi upoznali kao vrijedne i poštene radnike, ove godine u Puli nisu počinili nijedno kazneno djelo * Sutra: Analizirali smo policijsku statistiku vezano za slučajeve silovanja u Puli. U većini slučajeva žrtva poznaje nasilnika * U sutrašnjem intervjuu za Istru24 saborska zastupnica Dušica Radojčić govori o planovima za predstojeće lokalne izbore, ali i otkriva kako će Možemo! osim Pule i Pazina na izbore izaći i u još nekim istarskim gradovima

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.