Politika i društvo

KOJA PRAVA IMA ONAJ KOJI PRIJAVI NEPRAVILNOSTI?

Igor Jovin imenovan za službenika za informiranje, ali i za osobu za nepravilnosti gradskih službenika

Što radi službenik za informiranje i kako doći do njega? * Jovin je sada imenovan i osobom za unutarnje nepravilnosti službenika Grada Pule. Prijavitelj nepravilnosti ima pravo na zaštitu identiteta i povjerljivosti, sudsku zaštitu, naknadu štete, primarnu besplatnu pravnu pomoć u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravo na besplatnu pravnu pomoć, emocionalnu podršku 


 
3 min
Zoran Angeleski ⒸFOTO: Manuel Angelini
Igor Jovin

Što radi službenik za informiranje i kako doći do njega? * Jovin je sada imenovan i osobom za unutarnje nepravilnosti službenika Grada Pule. Prijavitelj nepravilnosti ima pravo na zaštitu identiteta i povjerljivosti, sudsku zaštitu, naknadu štete, primarnu besplatnu pravnu pomoć u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravo na besplatnu pravnu pomoć, emocionalnu podršku 

Odlukom pulskog gradonačelnika, pravnik Igor Jovin imenovan je službenikom za informiranje u Gradu Puli, kao i osobom za unutarnje nepravilnosti službenika Grada Pule.

Jovin je u ljeto 2023. godine na kratko, svega četiri mjeseca, postavljen na čelo jednog od najvažnijih gradskih odjela - onog za upravljanje imovinom i imovinsko-pravne odnose, sve do dolaska (sada bivše) Sanje Kljajić Dakić, nakon čega je postao zamjenik pročelnika Službe gradonačelnika i Gradskog vijeća.

Jovin je sada kao službena osoba mjerodavna za rješavanje ostvarivanja prava na pristup informacijama, ali i za, možda u još osjetljivoj funkciji, nepravilnosti gradskih službenika.

Zaposlenik Grada Pule ima pravo javno razotkriti nepravilnosti o kojima je saznao/la u svom radnom okruženju!

Temeljem Zakona o zaštiti prijavitelja nepravilnost, zaposlenik/ca Grada Pule ima pravo prijaviti ili javno razotkriti nepravilnosti o kojima je saznao/la u svom radnom okruženju.

Ako osobe prijave informacije o nepravilnostima ili javno razotkriju informacije u skladu sa spomenutim Zakonom, ne smatra se da su prekršile bilo kakvo ograničenje u vezi s otkrivanjem informacija te ni na koji način ne snose odgovornost u pogledu takve prijave ili javnog razotkrivanja pod uvjetom da su imale opravdan razlog vjerovati da su prijava ili javno razotkrivanje tih informacija bili nužni radi razotkrivanja nepravilnosti na temelju spomenutog Zakona.

Prijavitelj nepravilnosti ima pravo na zaštitu identiteta i povjerljivosti, sudsku zaštitu, naknadu štete, primarnu besplatnu pravnu pomoć u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravo na besplatnu pravnu pomoć, emocionalnu podršku i drugu zaštitu predviđenu u postupcima propisanim Zakonom.

Prijavitelji nepravilnosti ostvaruju pravo na zaštitu predviđenu Zakonom ako su imali opravdan razlog vjerovati da su prijavljene ili javno razotkrivene informacije o nepravilnostima istinite u trenutku prijave ili razotkrivanja te da su te informacije obuhvaćene područjem primjene Zakona te ako su podnijeli prijavu u skladu s odredbama Zakona sustavom unutarnjeg ili vanjskog prijavljivanja nepravilnosti ili su javno razotkrili nepravilnost. Identitet prijavitelja, odnosno podaci na osnovi kojih se može otkriti njegov identitet te drugi podaci koji su navedeni u prijavi nepravilnosti dostupni su isključivo osobama koje su zadužene za primanje takvih prijava i njihovu daljnju obradu te isti moraju ostati zaštićeni, osim ako prijavitelj nepravilnosti pristane na otkrivanje tih podataka.

Postupak unutarnjeg prijavljivanja nepravilnosti započinje dostavljanjem prijave povjerljivoj osobi.

Povjerljiva osoba u Gradu Pule: Igor Jovin, univ.mag.iur. (tel: 098-923-6199, e-mail: igor.jovin@pula.hr) i zamjenica povjerljive osobe Dunja Mulliqi, univ.mag.iur. (tel: 052/371-739, e-mail: dunja.mulliqi@pula.hr).

Službenik za informiranje koordinira poslove redovitog objavljivanja informacija, sukladno unutarnjem ustroju Grada Pule, kao i rješavanja pojedinačnih zahtjeva za pristup informacijama i ponovne uporabe informacija, unapređuje način obrade, razvrstavanja, čuvanja i objavljivanja informacija koje su sadržane u službenim dokumentima koji se odnose na rad Grada Pule, osigurava neophodnu pomoć podnositeljima zahtjeva u vezi s ostvarivanjem prava na pristup informacijama, osigurava usklađenu primjenu propisanih standarda i mjera savjetovanja s javnošću, koordinira objavu i dostupnost otvorenih podataka i ponovnu uporabu informacija, izrađuje godišnje izvješće o provedbi Zakona o pravu na pristup informacijama, surađuje s Povjerenikom za informiranje Republike Hrvatske te odgovora za provedbu Zakona o pravu na pristup informacijama u cjelini.

Ovo je važno znati

Korisnik ostvaruje pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija podnošenjem usmenog ili pisanog zahtjeva Gradu Puli. Ako je zahtjev podnesen usmeno ili telefonom na broj 052-371-737, sastavit će se službena bilješka.

Ako je zahtjev podnesen u pisanom obliku, zahtjev za pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija podnosi se putem obrazaca objavljenih na mrežnim stranicama Grada Pule, predajom poštom ili neposredno u Pisarnicu na adresu: Grad Pula - Pola, Stara tržnica 1, 52100 Pula.

Ako je zahtjev podnesen elektroničkim putem, smatrat će se da je podnesen pisani zahtjev. Elektroničkim putem dostavljen zahtjev podnosi se na obrascima objavljenim na mrežnim stranicama Grada Pule, na e-mail adresu: pisarnica@pula.hr.


Nastavite čitati

Pula
 

Otvorenje izložbe rezultata projektantske radionice studenata na Politehnici u Milanu "Social Condensers in Uljanik"

Odabrana lokacija, otok brodogradilišta Uljanik, značajna je zbog svoje složene funkcionalne baštine, sociopolitičke vrijednosti te teritorijalne i povijesne stratifikacije. Njegova složenost i ekološka krhkost čine ga bitnim mjestom za promišljanje o mogućnostima suvremenog urbanog dizajna i arhitekture, kao i o ulogama novog produktivnog grada u Europi, navodi se u opisu izložbe

Pula
 

Možemo! dokazano ostvaruje obećanja iz svog programa, a tako će biti i u Puli

"Zadnje četiri godine svojim radom u Gradskom vijeću, dokazali smo da za razliku od vlasti koja stoji uz one koji Pulu doživljavaju kao resurs,  mi stojimo uz građane kojima je Pula dom. Nasa politika je u interesu većine i interesu budućih generacija, a ne u interesu nekolicine koji su ovdje da bi na brzinu zgrabili profit", rekla je uvodno Dušica Radojčić

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.