Politika i društvo

slušanje, opažanje, upravljanje vlastitim glasom

KAKO PREVLADATI TREMU? O nenasilnoj komunikaciji s profesorima pulskih osnovnih škola

"Riječ je o tehnikama kojima će profesori kasnije moći pomoći svojim učenicima u savladavanju treme prilikom njihovih javnih izlaganja, ali i oplemeniti vlastite prezentacijske vještine", veli voditelj radionica Rade Radolović * "Radili smo na tome kako popraviti međuljudske odnose", kaže njegova kolegica Ana Tomić 


 
2 min
Martina Pereša
Foto: Privatna arhiva

"Riječ je o tehnikama kojima će profesori kasnije moći pomoći svojim učenicima u savladavanju treme prilikom njihovih javnih izlaganja, ali i oplemeniti vlastite prezentacijske vještine", veli voditelj radionica Rade Radolović * "Radili smo na tome kako popraviti međuljudske odnose", kaže njegova kolegica Ana Tomić 

Nakon što su prije mjesec dana za 60 učenika i 25 djelatnika svih pulskih srednjih škola u Medicinskoj školi Pula održali radionice prezentacijskih vještina i nenasilne komunikacije, Rade Radolović i Ana Tomić jučer poslijepodne radionice su održali za profesore i profesorice pulskih osnovnih škola.

Domaćin je ovoga puta bila Osnovna škola Veruda, a odazvalo se ukupno 25 djelatnika pulskih osnovnih škola.

Radionice su ponovno bile organizirane na inicijativu Vijeća za prevenciju kriminaliteta Grada Pule, kao odgovor na pojavu vršnjačkog nasilja. 

Rade Radolović i Ana Tomić, Foto: Manuel Angelini

Edukaciju naziva „Prezentacijske vještine“ održao je pulski akademski glumac Rade Radolović, pokretač i organizator edukativnih radionica javnog nastupa u sklopu udruge Pozornica & Govornica. Zagrebačka studentica pete godine filozofije i teologije, Ana Tomić, vodila je pak radionicu naziva „Nenasilna komunikacija“.

Kako prevladati tremu?

Rade Radolović pulske je profesore učio kako poboljšati slušanje i opažanje, te kako upravljati vlastitim glasom i govorom.

Kroz interaktivne vježbe, razgovor i grupni rad, njegove radionice za cilj imaju pomoći polaznicima unaprijediti komunikaciju, prevladati tremu od javnog izlaganja i publike, te steći vještinu fokusiranja i opažanja okolnih faktora ne gubeći pri tom samopouzdanje.

- Riječ je o tehnikama kojima će profesori kasnije moći pomoći svojim učenicima u savladavanju treme prilikom njihovih javnih izlaganja, ali i oplemeniti vlastite prezentacijske vještine. Zaista pozdravljam ovu inicijativu Grada Pule. Bilo bi lijepo kada bi potrebu za ovakvim radionicama prepoznali i drugi gradovi, pa čak i Istarska županija, izjavio nam je Radolović.

Pozitivne konstruktivne kritike

Ana Tomić dvije je godine na fakultetu slušala kolegij Nenasilna komunikacija i otpor, a smatra kako je ta tema danas posebno važna.

- Nakon naših prvih pulskih radionica s učenicima, profesorima, pedagozima i psiholozima srednjih škola, dobila sam brojne pozitivne konstruktivne kritike. Jako mi je drago da su se radionice nastavile održavati. Ovoga puta pristup je bio malo drugačiji, a s obzirom na to da su nam profesori iznosili svoja brojna iskustva. Bilo je nešto manje vježbi asertivne komunikacije, a više smo radili na tome kako popraviti međuljudske odnose, izjavila nam je Tomić koja radionice održava i u brojnim zagrebačkim školama, po pozivu ravnatelja i ravnateljica.

Podršku predavačima sinoć je došao pružiti i pulski gradonačelnik, Filip Zoričić.

Foto: Privatna arhiva

Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.