Politika i društvo

OPCIJA 6 + 6

Oporba: Banožić ima pravo aktivirati mandat, ali kakva je to poruka javnosti

Davor Dretar (Domovinski pokret) u slobodnom govoru Banožićevo aktiviranje '6+6' ocijenio je kao "nevjerojatan, iskrivljen i čudovišni način na koji vladajući percipiraju hrvatsku stvarnost”. Banožić se navodno ne sjeća nesreće, a ima dovoljno razuma da aktivira '6+6', što je zasmetalo mnoge, istaknuo je.


 
3 min
HINA
HINA/ Edvard ŠUŠAK

Davor Dretar (Domovinski pokret) u slobodnom govoru Banožićevo aktiviranje '6+6' ocijenio je kao "nevjerojatan, iskrivljen i čudovišni način na koji vladajući percipiraju hrvatsku stvarnost”. Banožić se navodno ne sjeća nesreće, a ima dovoljno razuma da aktivira '6+6', što je zasmetalo mnoge, istaknuo je.

Najava da će bivši ministar obrane Mario Banožić aktivirati svoj zastupnički mandat, odmah ga zamrznuti i iskoristiti opciju '6+6' u redovima oporbe prokomentirano je da na to ima pravo, ali je pitanje kakvu to poruku šalje budući da je u prometnoj nesreći prouzročio smrt jedne osobe.

"Praksa aktiviranja zastupničkog mandata, odmah stavljanja u mirovanje i iskorištavanje opcije '6+6' je već dugo prisutna u Hrvatskom saboru. Zadnji koji je to napravio bio je bivši ministar Darko Horvat, a prvi je to učinio bivši premijer Ivo Sanader 2009. godine. Prema dosadašnjoj praksi, to je očito moguće”, kazao je Arsen Bauk (SDP).

Upitan znači li to da se Banožić više neće moći vratiti u državnu službu, Bauk je kazao da prvo treba utvrditi je li bivši ministar u stanju izraziti svoju volju i je li svjestan posljedica koje bi takvo izražavanje imalo.

Logično je da Banožić aktivira svoj mandat u Saboru, može ići na '6+6' i time izgubiti pravo da se poslije isteka mandata vrati na prijašnji posao ili će aktivirati zastupnički mandat, čime bi parlamentarna većina imala jednog zastupnika manje dok se on ne oporavi, dodaje.

To je stvar koja može biti dvojbena, napominje, ali i to bi se moglo riješiti kada postane svjestan, kako je protumačio pravni stručnjak Vedran Đulabić.

Postoji pravna praznina u Poslovniku i zakonima, ali u tom slučaju dolazi do tumačenja zakona koji se ne bi trebao tumačiti na štetu osobe koja se nalazi u takvom zdravstvenom stanju, poručio je Bauk. Dodao je da su taj zahtjev u Banožićevo ime mogli podnijeti odvjetnica ili član obitelji.

Marija Selak Raspudić (Most) istaknula je da odgovor na pitanje je li u redu da Banožić aktivira saborski mandat treba odgovoriti HDZ koji je odlučio o njegovoj sudbini, a s obzirom na to odgovorni su i za način na koji će Banožić koristiti svoje povlastice.

"To jest njegovo pravo, ali s obzirom na situaciju u kojoj se našao i s obzirom na činjenicu da je on odgovoran za prometnu nesreću, to sigurno ne šalje lijepu poruku javnosti i očekujem da će takav postupak dovesti do daljnjeg rasta nepovjerenja u politiku i političare, a to će građane odvratiti od aktiviranja i sudjelovanja na izborima”, upozorila je.

Davor Dretar (Domovinski pokret) u slobodnom govoru Banožićevo aktiviranje '6+6' ocijenio je kao "nevjerojatan, iskrivljen i čudovišni način na koji vladajući percipiraju hrvatsku stvarnost”.

Banožić se navodno ne sjeća nesreće, a ima dovoljno razuma da aktivira '6+6', što je zasmetalo mnoge, istaknuo je.


Nastavite čitati

Potvrđena optužnica protiv bivšeg ministra obrane Banožića

Banožiću se tijekom cijele situacije izlazilo u susret, mnogi se pitaju zašto nije bio uhićen i zašto mu nije određen istražni pritvor, a bilo je nelogičnosti i oko uzimanja krvi kako bi se provelo alkotestiranje. A građane još boli želudac kako je Banožić optužio pokojnog Gorana Šarića da je prešao na drugu stranu i da je zapravo on odgovoran za nesreću, rekao je Grmoja

Potvrđena optužnica protiv bivšeg ministra Banožića

Tereti ga se da je započeo pretjecanje iako prometna traka nije bila slobodna na dovoljnoj udaljenosti kako bi mogao sigurno izvesti pretjecanje uzimajući u obzir brzinu svog vozila i onoga koje je pretjecao. Banožić je, navodi se u optužnici, udario prednjim dijelom svog vozila u prednji lijevi dio teretnog vozila koje se kretalo iz suprotnog smjera, pri čemu je 41-godišnji vozač preminuo na mjestu nesreće

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.