Primjerice, za cijenu rolo garaže, samo 50 metara dalje, ispod „Porečanke“, može se napravti gotovo sto mjesta, što je triput više. A na mjestu garažne kuće, može se napraviti otvoreni parking s više od 200 mjesta. Dakle, 300 mjesta, ušteda 10 milijuna eura, realizacija može krenuti odmah
Primjerice, za cijenu rolo garaže, samo 50 metara dalje, ispod „Porečanke“, može se napravti gotovo sto mjesta, što je triput više. A na mjestu garažne kuće, može se napraviti otvoreni parking s više od 200 mjesta. Dakle, 300 mjesta, ušteda 10 milijuna eura, realizacija može krenuti odmah
Peđa Grbin ozbiljno se uhvatio ukoštac s problemima koje muče njegove sugrađane i sugrađanke. Već letimičan pogled na njegov program otkriva da – bez sumnje - dobro poznaje svoj grad. Stoga ne čudi što je upravo SDP-ov kandidat za gradonačelnika Pule precizno detektirao goruće probleme i što u kampanji ne trati vrijeme na besmislene prepirke sa svojim protukandidatima, već je isključivo fokusiran na – rješenja.
Imate veoma temeljit, pedantan program. Svakako zvuči obećavajuće da će s vašim dolaskom u Komunalnu palaču vrtići biti besplatni po uzoru na neke druge gradove, a imate i plan za kvalitetniji život umirovljenika, priuštivo stanovanje i razvoj gospodarstva. No, jedna od okosnica vašeg programa su i rješenja prometnih problema – gužvi i nedostatka parkirnih mjesta.
Tako je! Promet, a parkiranje posebno, postali su problem i izvan ljetnih mjeseci. Ljudi gube vrijeme vrteći se u krug beskonačno tražeći mjesta za parkiranje koja potom još i skupo plaćaju. To je, dakle, problem s kojim se naši sugrađani bore na dnevnoj bazi. Svaki dan. Baš zbog toga sam se u programu posebno koncentrirao na rješenja za prometne probleme.
Koja su to?
Prvo i osnovno, više parkirnih mjesta. Ali ne na način da gradimo skupe i loše projekte, kao što su rolo garaže ili sedmokatna garaža za 12 milijuna eura preko puta stadiona, već škrbno, po istrijanski. Primjerice, za cijenu rolo garaže, samo 50 metara dalje, ispod „Porečanke“, može se napravti gotovo sto mjesta, što je triput više. A na mjestu garažne kuće, može se napraviti otvoreni parking s više od 200 mjesta. Dakle, 300 mjesta, ušteda 10 milijuna eura, realizacija može krenuti odmah.
To zvuči gotovo nevjerojatno. Ispada da se aktualna vlast poigrava s novcem građana, ponaša se kao pijani milijunaš, istovremeno puno zuji, a malo meda daje. Pretpostavka je da ni vama sve to skupa ne izgleda baš normalno.
Ne, naravno da mi nije normalno da se sadašnja administracija tako olako odnosi prema gradskom novcu. Tih 10 milijuna eura, koje možemo uštediti na samo jednom projektu, dovoljno je, na primjer, za tri godine besplatnog vrtića i besplatnog produženog boravka u osnovnim školama. I onda me pitaju kako ću naći novac za stvari o kojima govorim. Pa ovako - racionalnim i štedljivim pristupom. Nećemo se razbacivati, radit ćemo ono što građanima stvarno treba.
Troškovi života su veliki, inflacija jede standard. Nitko se ne bi trebao čuditi što su ljudi ljuti i zbog cijene parkinga.
Definitivno je problem i cijena. Ljudi ne žive lako, fali im novca, zato smo osmislili niz projekata. Od besplatnih vrtića, preko prijevoza za sve umirovljenike do programa 1.000 sati parkiranja za sve Puležane godišnje.
Otkud ideja za tih 1.000 sati?
To je projekt kojeg je realizirala Opatija, koja muku muči sa sličnim problemima kao i Pula. Turisti, sezona, nedostatak parkirnih mjesta, cijena... Moj kolega Nando Kirigin, SDP-ovac, obećao je prije 4 godine i brzo nakon izbora realizirao projekt 1.000 sati parkiranja godišnje. Uz minimalnu godišnju naknadu, svaki Puležan imat će 1.000 sati parkinga i moći će te sate koristiti na svim parkirnim mjestima u gradu, kojih će, kao što sam već rekao, uskoro biti dosta više nego što ih ima sada.
Parkiranje, ipak, nije jedini problem.
Naravno, nije. Problem su i gužve, kao i stanje prometnica.
Pri pomisli na gužvu, koja vam problematična cesta prva pada na pamet, a da za nju imate spremno rješenje?
Jedan od problema koji smo detektirali svakako je kružni tok kod Pula City Malla. On zahtijeva popravak, a rješenje smo izradili i već predstavili građanima i medijima. Mi se, za razliku od konkurencije, u ovoj kampanji ne nabacujemo blatom s drugim protukandidatima, nego se bavimo predstavljanjem ideja i rješenjima koji će Pulu učiniti boljim mjestom za život. Tako ćemo i nastaviti.
Taj kružni tok je zaista kritična točka. No, nećete stati samo na tome, po onome što ste dosad iznijeli u javnosti, namjeravate ozbiljno zasukati rukave, planirate još rekonstrukcija.
Od većih intervencija u prometnice, svakako je u planu proširiti Zaobilaznicu, posvetit ćemo se rekonstrukciji 43. istarske divizije, Tomasinijeve, Valdebečkog puta... Na žalost, dugogodišnje zanemarivanje prometne infrastrukture u gradu dolazi na naplatu i zaista je puno toga što treba napraviti.
Niste zaboravili niti rivu koja nakon desetljeća obećanja i dan danas izgleda kao je izašla iz horor filma. Hoće li se Pula napokon otvoriti moru?
Da, radit ćemo i na pitanju Rive. Ali odluku neću donositi ja, niti na tome mislim skupljati poene. Uređenje rive je generacijski projekt, konzultirat ćemo struku, prometnu i arhitektonsku, pronaći moguća rješenja i ponuditi ih građanima da odluče, pa i na referendumu, ako treba. Riva će biti na ponos Puležana, ali taj posao neće biti gotov preko noći!
Riječ je o dokumentu koji, kako je rekao, ne nudi samo političke ciljeve, već viziju Istre koja ne stoji, nego se razvija – za ljude koji u njoj žele ostati, raditi, stvarati i živjeti
"Veliko mi je zadovoljstvo predstaviti listu Možemo! za Skupštinu Istarske županije – ekipu sjajnih, angažiranih ljudi raznih životnih priča i zanimanja. Na listi su ljudi iz obrazovanja, znanosti, poljoprivrede, kulture, poduzetništva, industrije, zdravstva i građanskog aktivizma, a pridružili su nam se i neki poznati istarski gradski vijećnici. Više od polovice čine žene, a posebno smo ponosni što smo najmlađa lista među svima koji su se prijavili", istaknuo je Boljun
Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.
Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.