Protiveći se devastaciji u maloj uvali Dajla/Karigador, u kojoj se planira gradnja triju luka za potrebe turizma, a ne domaćeg stanovništva, danas u podne na licu mjesta su se okupili predstavnici građanskih inicijativa "Dajla i "Lipi moj Karigador", uz podršku predstavnika stranke Možemo!, saborske zastupnice Ivane Kekin, predsjednice pulskog Možemo! i koordinatorice izborne kampanje ove stranke za 8. izbornu jedinicu Dušice Radojčić te županijskog vijećnika Slavena Boljuna.
Slaven Boljun poručio je konkretno odgovornoj Lučkoj upravi Umag-Novigrad, koja gura te projekte, i Istarskoj županiji da spriječe devastaciju.
- Uz postojeće obližnje marine u Novigradu i Umagu s 400 odnosno 500 vezova (te uz još jednu planiranu gradnju u Antenalu), nerazumno je i nelogično planirati tako velik broj vezova u ovom malom zaljevu, i to ne za domaće stanovništvo nego za potrebe turizma, kazala je Dušica Radojčić.
Zlata Prodan iz inicijative "Moj lipi Karigador" zatražila je ovim putem od načelnika Brtonigle Neša Sinožića odgovor hoće li se aktualnim izmjenama Prostornog plana uređenja, luku otvorenu za javni promet u Karigadoru smanjiti s postojećih 46 tisuća na 10 tisuća kvadrata i hoće li se njen gabarit smanjiti s 200 na 50 vezova.
- Samo nam općina može to odgovoriti. To tražimo već deset godina. Odgovore i nikad ih nismo dobili, kaže ona.
Ivana Kekin kazala je: "Nastavit ćemo ćemo ovu borbu. Meni je nevjerojatno da mi i dalje, u 2024. godini, u klimatskoj krizi, moramo naglašavati da se štite resursi. Lokalna zajednica jest ona koja čini ovu županiju".
Matea Šverko iz Inicijative Dajla kazala je da od 2018. godine Grad Novigrad potpuno ignorirao 250 primjedbi protiv luke u ovom zaljevu.
- I da je nije smanjen planiran broj vezova, ugrožena je gospodarska djelatnost mještana. U luci su ugrožene periske, a luka je uvrštena u registar kulturnih dobara, kaže Šverko.
Ivana Kekin
Povjesničarka umjetnosti Jerica Ziherl, sa svojom knjigom 'Dajla' u ruci istaknula je da u ovoj uvali postoje ostaci rimskog lukobrana, rimskog sarkofaga i rimskog mozaika.
Slaven Boljun veli: "Planovi za projekt gradnje luke Dajla mora se stopirati i ići na izmjenu jer, ne radi se o komunalnoj lučici, kako su obećali u Gradu Novigradu, nego komercijalna djelatnost s velikim lukobranom i vezovima za jahte. Kako je sada oseka, može se vidjeti da će se morati dobro prokopati ovu uvalu".
Jerica Ziherl
Prije pet mjeseci prenijeli smo priopćenje Inicijative građana "Moj Lipi Karigador" i Zelene Istre protiv gradnje "megalomanske marine" u Karigadoru, tražeći od nezavisnog načelnika Brtonigle Neša Sinožića i općinskih vlasti da se "umanji luka otvorena za javni promet Karigador s postojećih 46.000 m2 na 5.000 m2 veličine, što je od 2017. godine težnja svih građana Karigadora te što je i dio predizbornog obećanja nezavisne liste birača koja od 2021. čini većinu u općinskom vijeću Brtonigle".
Tada su dodali da "Sportska luka s 2.000 m2 veličine ne igra toliko bitnu ulogu u cijeloj ovoj priči, jer ona nije nikada ni bila predmetom dijela koncesije marine Karigador s 250 vezova". Tada su se usprotivili i planu gradnje marine u Dajli u južnom dijelu luke.
Dan kasnije reagirao je načelnik Brtonigle Neš Sinošić, kazavši i ovo: "Čim sam preuzeo mandat načelnika, potrudio sam se riješiti problematiku koju sam zatekao u Općini vezano za 'megalomansku marinu' u Karigadoru te je nakon manje od pola godine, zajedno sa osnivačem Lučke uprave Umag-Novigrad, odnosno Istarskom županijom, postignuto da se ukine punomoć za ishođenje lokacijske dozvole budućem koncesionaru koji je planirao izgraditi marinu.
"Time je spriječena uzurpacija prostora te su nakon višegodišnjih, neslušanih konstantnih zahtjeva s njihove strane, napokon zadovoljeni zahtjevi građana Karigadora. Nakon toga, Lučka uprava Umag-Novigrad nije ponovila natječaj za davanje koncesije, niti za takvu vrstu investicije ima upita".
O ovom smo slučaju pisali i prije dvije godine, u tekstu: INVESTITORU OPOZVANA PUNOMOĆ: DAJLA-KARIGADOR Velika pobjeda mještana. Obustavljena gradnja megalomanske marine u zaštićenom zaljevu.
Tada je investitoru Liderato Mare, u procesu izrade dokumentacije za gradnju mega marine, Lučka uprava Umag-Novigrad opozvala punomoć za ishođenje lokacijske dozvole.
U praksi to je značilo da je gradnja na neko vrijeme zaustavljena. Razlog za opoziv je, objašnjavali su tada iz Lučke uprave, nova vlast u Brtonigli koja ovaj projekt ne podržava.
Investitor je tada tvrdio kako s opozivom nije još upoznat te kako je u projekt uložen jako velik nova