PRIOPĆENJE UDRUGE PRIVATNIH VRTIĆA
PRIVATNI VRTIĆI: Dogovor s Gradom Pulom još uvijek nije postignut jer se ekonomske cijene u dvjema analizama razlikuju
Udruga Privatnih vrtića Istarske županije i Grad Pula imaju dvije različite analize o stanju u vrtićima: izračun Coin d.o.o. kojim se ravna Grad neprihvatljiv je za ravnatelje Udruge jer se bazira u većini na razlici u osobnim dohodcima ravnatelja i odgojitelja, a ne u razlici izdvajanja gradskog novca iz Proračuna po djetetu* Grad sufinancira boravak po djetetu u privatnim vrtićima s 1.450 kuna, a u gradskim s 2.694,95 kuna, do roditelji neovisno o vrsti vrtića plaćaju 690 kuna mjesečno
Udruga Privatnih vrtića Istarske županije i Grad Pula imaju dvije različite analize o stanju u vrtićima: izračun Coin d.o.o. kojim se ravna Grad neprihvatljiv je za ravnatelje Udruge jer se bazira u većini na razlici u osobnim dohodcima ravnatelja i odgojitelja, a ne u razlici izdvajanja gradskog novca iz Proračuna po djetetu* Grad sufinancira boravak po djetetu u privatnim vrtićima s 1.450 kuna, a u gradskim s 2.694,95 kuna, do roditelji neovisno o vrsti vrtića plaćaju 690 kuna mjesečno
Udruga Privatnih vrtića Istarke županije, koja je spomenuta u članku „SASTANAK GRADONAČELNIKA PULE I UDRUGE PRIVATNIH VRTIĆA: Dogovor oko javne subvencije nije postignut, dostavila je našoj redakciji dopis radi dopune objavljenog sadržaja. Prenosima ga u cijelosti.
Udruga Privatnih vrtića je u ponedjeljak održala sastanak sa svojim članovima te odlučila detaljnije usporediti analize Udruge i Coin d.o.o čiju analizu je naručio Grada Pula prije donošenja svoje odluke. O svojoj konačnoj odluci obavijestit ćemo roditelje, Grad i medije odmah po donesenom zaključku.
Dogovor još uvijek nije postignut jer se ekonomske cijene u dvjema analizama razlikuju. Napominjemo da je izračun Coin d.o.o. neprihvatljiv za ravnatelje Udruge jer se bazira u većini na razlici u osobnim dohodcima ravnatelja i odgojitelja, a ne u razlici izdvajanja gradskog novca iz Proračuna po djetetu. Time želimo naglasiti da se rad predškolskih ustanova ne bi trebao svoditi samo na osobne dohotke, već i na sva materijalna prava predškolskih ustanova koja su navedena u Državnom pedagoškom standardu(NN 63/2008) i Zakona o predškolskom odgoju (NN 57/2022).
Udruga je već na svojoj prezentaciji istaknula da su joj ciljevi:
- izjednačiti sufinanciranje predškolske djece u Gradu Pula
- sustavno ulagati u unaprjeđivanje materijalnih i didaktičkih uvjeta
- uskladiti osobne dohotke i ostala materijalna prava djelatnika s gradskim predškolskim u ustanovama
- biti u skladu s Državnim pedagoškim standardom
- definirati zasebnu ekonomsku cijenu za vrtićko i jasličko dijete
Kako je vidljivo iz njihove prezentacije prosječna ekonomska cijena po djetetu u gradskim vrtićima je 3230 kn. Po podacima koje je Grad Pula prezentirao, gradski vrtići zapošljavaju 301 djelatnika na 1099 djece, a privatni 114 djelatnika na 864 djece.
Grad navodi da je u 2022. godini povećao izdvajanja za privatne vrtiće za 5 do 6 milijuna kuna, no nije naveo da je u istom razdoblju za svoje vrtiće učinio isto u iznosu od 5,090,729 kuna što znači da nije smanjena razlika u iznosima izdvajanju novca za djecu privatnih vrtića u odnosu na izdvajanja za djecu u gradskim vrtićima.
Tvrde da je poskupljenje ekonomske cijene privatnih vrtića koje je najavila udruga brojčano neutemeljeno. Očito po gradu djeca u privatnom vrtiću nemaju pravo na isto što dobivaju u gradskom vrtiću:
- zamjenskog odgojitelja za odgojitelje na bolovanju
- pomoćno osoblje
- stručne suradnike
- asistenta za djecu s teškoćama
- administrativno i tehničko osoblje
- redovito održavanje i unapređivanje materijalnih i didaktičkih uvjeta
I sve ono što Državno pedagoški standard propisuje. Važno je znati da svi vrtići moraju poštivati Državni pedagoški standard!
Ovom analizom, svojim tvrdnjama i svođenjem analize na odnos plaća odgojitelja i ravnatelja Grad prisiljava privatne vrtiće na kršenje Državnog pedagoškog standarda, jer sredstva koja su namijenjena djeci u privatnim vrtićima nisu dostatna za usklađenje s Državnim pedagoškim standardom .
Sadašnje vodstvo Grada pri preuzimanju vlasti nije sagledalo problematiku sufinanciranja privatnih vrtića i već tada napravilo analizu postojećeg problema predškolskog odgoja nego je nastavilo s praksom prethodne vlasti.
Kada smo kod analize važno je naglasiti da je to analiza, prošlost, analiza kako su privatni vrtići pomno racionalizirali minimalna sredstva kojima je Grad sufinancirao pojedino dijete u privatnim vrtićima, a ne prema realnim potrebama!
Kao što smo rekli na prezentaciji u Gradu, da bi ovako napravljena analiza bila realna privatni vrtići bi trebali slijedećih godinu dana raditi po istim uvjetima kako rade i gradski vrtić. Kada bi tako radili privatni vrtići bi stvorili gubitak koji bi ubrzo doveo do zatvaranja vrtića, odnosno opterećenje bi palo na roditeljski budžet, jer grad ne prihvaća izjednačavanje sufinanciranja predškolske djece u privatnim i gradskim vrtićima.
Slažemo se s jednim dijelom njihovog priopćenja, izjavom zamjenice gradonačelnika Ivone Močenić „Nadamo se da će prevladati razum i ono što je najvažnije, interes djece“, što je i naš cilj. Dovoljno je pogledati financijska izvješća gradskih vrtića za 2022. i proračuna za 2022. i 2023. godinu gdje su vidljive realne brojke i nesrazmjer u izdvajanju za djecu privatnih i gradskih vrtića.
Grad tvrdi da je ekonomska cijena niža od naših proračuna pa nas zanima, a vjerujemo i javnost, koliko iznosi suma ekonomska cijena koju su izračunali za svu djecu na godišnjem nivou, koja je razlika između te sume i one iskazane u financijskim planovima gradskih vrtića i u Proračunu za 2022. , kao i gdje odlazi višak sredstava iskazanih u izvješćima i u Proračunu ako ne ulaze u ekonomsku cijenu gradskih vrtića?