Politika i društvo

sdp u saboru

Sanja Radolović (SDP): Vladajući nikako da shvate da vrtići nisu čuvališta nego odgojno – obrazovne ustanove!

Osim vođen entuzijazmom odgojitelja, cijeli sustav se praktički financira iz proračuna jedinica lokalne samouprave, umjesto da se i u državnom proračunu osiguraju sredstva kao što je to slučaj i za osnovno i srednje školstvo, istaknula je Radolović


 
2 min
Istra24 ⒸFOTO: Manuel Angelini

Osim vođen entuzijazmom odgojitelja, cijeli sustav se praktički financira iz proračuna jedinica lokalne samouprave, umjesto da se i u državnom proračunu osiguraju sredstva kao što je to slučaj i za osnovno i srednje školstvo, istaknula je Radolović

Saborska zastupnica iz redova SDP-a danas je u raspravi u Hrvatskom saboru istaknula kritike na izmjene Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju.

Radolović je pritom istaknula kako samo zahvaljujući struci, koju su u prvom redu okupili Udruga Sidro, Krijesnice i Sindikati, vladajući nisu ukinuli Državni pedagoški standard (DPS) što je bila očito namjera.

Ironično, kaže Radolović, isti se danas niti ne poštuje, a nijednom nije podneseno izvješće o Državnom pedagoškom standardu Hrvatskom saboru, kao što nije niti izrađena analiza provedbe istoga, a što bi trebala biti obveza resornog Ministarstva znanosti i obrazovanja.

- Ovo je već četvrti prijedlog izmjene Zakona koji nema veze s tekstom kojeg je izradila radna skupina za izmjenu zakona o predškolskom odgoju i obrazovanja te iza ovakvog prijedloga zakona ne stoji struka. Ovim izmjenama Zakona degradiraju se svi zaposlenici u sustavu ranog predškolskog odgoja i obrazovanja, ali i djeca i roditelji, napomenula je zastupnica SDP-a.

Međutim, ono najvažnije, ističe Radolović je što materijalni, kadrovski i siguronosni uvjeti u ustanovama ranog predškolskog odgoja i obrazovanja nisu zadovoljavajući.

Naglasila je da paradoks kako cijeli sustav trenutno počiva na velikom trudu  odgojitelja i svih zaposlenika u sustavu, koji su među najobrazovanijima u EU, a paralelno su među najniže plaćenima u EU.

- S druge strane, ovim izmjenama Zakona želi se zapošljavanjem učitelja razredne nastave na mjesta odgojitelja „rješiti“ suficit učitelja razredne nastave na tržištu rada i deficit odgojitelja kojih trenutačno nedostaje otprilike 3 tisuće, a u dugoročnoj percepciji otprilike 7 tisuća. Ovakva vrsta prekvalifikacije ne postoji u drugim zemljama i sustavima odgoja i obrazovanja, navodi Radolović.

Osvrnula se i na prijedlog izmjena Zakona vezano za zapošljavanje pomoćnika za djecu s teškoćama u razvoju i stručnih komunikacijskih posrednika, gdje, navodi, predlagatelj ističe da se takve osobe mogu zaposliti u dječjem vrtiću.

- To je potpuno pogrešna formulacija, jer sukladno potrebama djece s teškoćama u razvoju, pomoćnici i komunikacijski posrednici moraju se zaposliti u dječjem vrtiću, a novac za to treba osigurati iz državnog proračuna, navela je Radolović i dodala:

- Osim vođen entuzijazmom odgojitelja, cijeli sustav se praktički financira iz proračuna jedinica lokalne samouprave, umjesto da se i u državnom proračunu osiguraju sredstva kao što je to slučaj i za osnovno i srednje školstvo, istaknula je Radolović. 


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.