Puljanka koja studira u Rijeci prenijela nam je neugodna iskustva koja već dulje vrijeme doživljava kao putnica ne relaciji Rijeka-Lupoglav (autobusom) pa Lupoglav-Pula vlakom, kao i u obrnutom smjeru. Ta iskustva poništavaju prazna obećanja političara. Počela je svježim slučajem.
"Prošle srijede navečer krenuli smo na vrijeme autobusom iz Rijeke u 19.45 sati te u 20.30 sati došli u Lupoglav. Tamo nas je trebao dočekati vlak za Pulu, ali vlaka nije bilo. Prometnik nam je rekao da je vlak pokvaren i da moramo čekati sat vremena da dođe zamjenski autobus. No, čekanje mini busa produljilo se u Lupoglavu na čak dva sata. Čekali smo konduktera i kondukterku. Među putnicima je bila i trudnica s malim djetetom, znači katastrofa", kaže ona, dodajući da su tada, umjesto u 22.17 sati po redu vožnje, u Pulu došli tek u 23.30 sati.
Drugo neugodno iskustvo doživjela je 8. ožujka ove godine, u petak popodne (kada se svi studenti vraćaju kućama), već prilikom polaska iz Rijeke u 14.30 sati.
- Bilo nas je više od 50, a došao je samo jedan autobus, pa je nas oko 15-20 moralo čekati novi autobus. Čekali smo ga sat vremena. No to nije sve, po dolasku u Lupoglav morali smo čekati novu liniju vlaka dodatnih sat i pol, jer nas onaj prvi vlak nije mogao čekati. Tako da smo u Pulu došli nakon pet sati od polaska iz Rijeke, u 19.30 sati , kaže naša sugovornica, dodajući da je doživljavala slična iskustva i u prošlosti.
Kvari se i novi vlak
Uvijek, kaže, čekaju iz različitih razloga: ili se pokvari nešto, ili se ne organiziraju dobro ili ne pošalju dovoljno autobusa. Navodi slično iskustvo s nedovoljnim jednim autobusom, na relaciji iz suprotnog pravca.
"Prošle godine za uskršnji ponedjeljak nas 80-ak studenata putovalo je vlakom iz Pule za Lupoglav, gdje nas je čekao tek jedan autobus, nedostatan za sve putnike do Rijeke. Zato je nas 30-ak moralo čekati da autobus prvo odvede 50-ak studenata za Rijeku, što traje 40-ak minuta, da bi se za isto toliko vremena vratio po nas", nastavlja mlada Puljanka.
Inače, redovno putovanje Rijeka-Pula s premještanjem u Lupoglavu traje dva i pol sata, a većinom su kašnjenja bila sat vremena.
O željeznici kaže: "Meni je žao da to tako funkcionira. Puno se priča o željeznicama, pogotovo u zadnje vrijeme, a ništa se ne poduzima. Žele napraviti brzu željeznicu, a mi nemamo ni ovu osposobljenu kako treba. To je baš žalosno".
Idući slučaj, osim neorganiziranosti, dobro ilustrira i nemar.
- Više sam puta zvala ured HŽ-a u Zagrebu koji pojma nemaju. Rade propuste i na svojim internetskim stranicama. Desila se situacija prošle godine. Svake se godine u prosincu na par minuta mijenja vozni red. Na stranicama su potpuno pogrešno napisali informaciju o svojom željezničkoj liniji. Po njima, ispalo je da ne postoji večernja linija iz Rijeke za Pulu. Pisalo je, pogrešno, da se autobusom putuje iz Rijeke do Lupoglava, a da se onda u Lupoglavu čeka do jutra, kada dolazi vlak. Slučajno sam to vidjela, zvala ih, a oni mi kažu: "To je tako". A njihova greška. Dakle, totalna neorganiziranost i nemar. Teško je očekivati organiziranost od naših lokalnih ljudi u željeznici, kad je sjedište u Zagrebu tako neorganizirano, nastavlja.
- Moj istup nije motiviran ničim osobnim, nego sustavom željeznice, ističe, a zatim osvrće i na problem logistike odnosno tračnica.
- Oni već godinu dana mijenjaju drvene pragove na pruzi, a ovaj novi vlak što smo dobili uopće nije namijenjen za naše tračnice jer je niskopodni i stalno se kvari. Skužila sam da su dva ista nova vlaka mijenjali jedan za drugi, jer su se kvarili. Jednom su tako mijenjali pragove pa smo, nakon što smo došli autobusom od Rijeke do Lupoglava, umjesto nastavka putovanja vlakom do Pule, morali autobusom i od Lupoglava do Pazina, pa tek onda vlakom do Pule, zaključuje naša sugovornica.