"S početkom školske godine 2022./2023. u svim pulskim osnovnim školama započela je provedba GOO-a, kao i u istarskim osnovnim školama kojima je osnivač Županija. Nalazimo se na kraju prvog polugodišta pa smatramo da je potrebno rekapitulirati učinjeno.
Možemo! Pula je u proračunu za 2022. godinu predložio 250.000 kuna za program provođenja građanskog odgoja i obrazovanja kao izvannastavne aktivnosti u petim razredima svih pulskih osnovnih škola. Navedeni iznos uključivao je provođenje edukacija za učitelje i nastavne materijale te naknade provoditeljima aktivnosti za prvo polugodište. Naš je prijedlog bio usvojen te je tijekom lipnja i rujna 2022. održana edukacija za 21 učiteljicu iz pulskih osnovnih škola. Nakon provedene edukacije, započela je realizacija programa za pulske petašice i petaše. Iznos od 250.000 kuna će na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća rebalansom biti smanjen za 65.000 kuna koji nisu potrošeni jer je odabrana edukacija za učitelje s manjim brojem sati, što zasigurno utječe na kvalitetu realizacije nastave. Dakle, planirani godišnji iznos od 250.000 kuna smanjen je za četvrtinu.
Prema podacima, u pulskoj OŠ Tone Peruško nastava GOO-a nije zaživjela, budući da nema educiranih učitelja, a u OŠ Giuseppina Martinuzzi s ovom se izvannastavnom aktivnosti krajem studenog još nije ni započelo. U ostalim je školama odaziv učenica i učenika bio bolji, te aktivnost pohađa 150 pulskih petašica i petaša. Ovakav broj učenika, ali i izostanak realizacije nastave u dvije pulske osnovne škole rezultat je nedovoljne medijske promocije projekta i izostanka stvarne političke volje gradonačelnika Pule da projekt zaista zaživi u petim razredima, a zatim i u svim višim razredima.
Na razini Županije učenicima nedostaju nastavni materijali koji su trebali biti spremni još početkom školske godine, a učitelji koji provode ovu aktivnost još uvijek nisu plaćeni za svoj rad. Župana Miletića o ovoj važnoj temi nismo čuli da išta kaže.
Smatramo da su sredstva smanjena rebalansom trebala biti utrošena na medijsku kampanju za promociju navedenog projekta, budući da je izostala vidljivost projekta u javnosti. Jedna od korisnih aktivnosti svakako bi bila i održavanje „Dana građanskog odgoja i obrazovanja“. Na sjednicama Gradskog vijeća postavljali smo nadležnoj pročelnici pitanja o vidljivosti projekta u javnosti, ali konkretan odgovor nismo dobili. U kontekstu važnosti promocije Građanskog odgoja i obrazovanja na razini pojedinih škola, zanima nas ima li Grad informaciju o poduzetim aktivnostima od strane ravnatelja.
Također, da bi uvođenje Građanskog odgoja i obrazovanja dobilo puni smisao, potrebno je da škole uspostave učinkovita ciljana partnerstva s lokalnim vlastima, kao i ustanovama i nevladinim organizacijama na određenom području. Svrha tih partnerstava je upravo praktična primjena ishoda koji su ostvareni u okviru nastave GOO-a. Ne stječe se dojam da se na području Grada Pule potiče takva prilika za učenje i neposredno uključivanje učenika u razmatranje pitanja u zajednici.
Pulska vlast je na primjeru prvog lokalnog referenduma pokazala svoj stupanj demokratičnosti, pa je teško očekivati njen veći angažman na smislenoj provedbi građanskog odgoja i obrazovanja. Za razvoj demokracije potrebno je nešto više od pukog slijeđenja zakona koji nas obvezuju, a to je iskrena i snažna politička volja za promjenama koju kod gradonačelnika ne vidimo.
Možemo! kao jednu od svojih prioritetnih politika ističe provođenje građanskog odgoja i obrazovanja za sve učenike, s ciljem pripreme učenika za preuzimanje svjesne, odgovorne i aktivne uloge u društvu te brige za javno dobro, poticanje osjetljivosti na probleme u zajednici, te jačanje solidarnosti i spremnosti na osobni doprinos u rješavanju problema zajednice.", piše pulski Možemo!