Život

U PULSKOJ LUCI USIDREN BROD BOGATE POVIJESTI

JAHTA MARALA Najpoznatiji gosti ovog 'starca' od 96 godina su Frank Sinatra i španjolski kralj Juan Carlos

Postoje zapisi koji svjedoče da je kod Gibraltara protupodmorničkim minama onesposobila njemačku podmornicu koja je tri dana kasnije potonula, a kapetan podmornice je kasnije izjavio, da su motori jahte bili toliko tihi da im nije posvetio dužnu pažnju


 
2 min
Dean Mladenović ⒸFOTO: Dean Mladenović

Postoje zapisi koji svjedoče da je kod Gibraltara protupodmorničkim minama onesposobila njemačku podmornicu koja je tri dana kasnije potonula, a kapetan podmornice je kasnije izjavio, da su motori jahte bili toliko tihi da im nije posvetio dužnu pažnju

Tijekom jučerašnjeg dana u pulsku luku uplovila je po svojim godinama i povijesti iza nje zasigurno zanimljiva motorna jahta Marala. Naime, ovaj 'starac' među jahtama sagrađen je davne 1931. godine u brodogradilištu Camper & Nicholsons u Southamptonu u Velikoj Britaniji.

Ovaj brod sagrađen od čelika, a nadgrađe od aluminija, sa svoje 94 godine može se pohvaliti dužinom od 58,5 metara, širinom od osam i gazom od skoro četiri metra. Nadalje, brzina plovidbe koju razvija iznosi 12 čvorova, pokreću ga dva snažna M.A.N. motora, svaki od 750 konjskih snaga, a spremnik goriva sadrži fascinantnih 89.000 litara, a spremnik vode 32.000.

Brod je u prošlosti najveći dio vremena proveo u grčkom Pireju odakle je krstario Sredozemnim morem, te je bio čest gost južne obale Francuske, a svake godine moglo ga se vidjeti i u Veneciji.

Na stranicama broda kao najpoznatiji gosti spominju se Frank Sinatra, španjolski kralj Juan Carlos i princeza Alexandra od Kenta.

Izradu jahte naručio je Montague Stanley Napier koji se iz Velike Britanije zbog zdravstvenih razloga preselio u ugodniju mediteransku klimu u francuski Cannes, ali je svega mjesec dana prije njenog porinuća preminuo.

S izbijanjem Drugog svjetskog rata, ondašnji vlasnik jahte Charles Richard Fairey ustupio ju je Kraljevskoj mornarici, te je prenamijenjena za protupodmorničku službu. Brod je služio u konvojima u Irskom moru iz svoje baze u Liverpoolu, a kasnije i u Atlantiku, djelujući s Bermuda.

Postoje zapisi koji svjedoče da je kod Gibraltara protupodmorničkim minama onesposobila njemačku podmornicu koja je tri dana kasnije potonula, a kapetan podmornice je kasnije izjavio, da su motori jahte bili toliko tihi da im nije posvetio dužnu pažnju.

Robert de Balkany bio je pretposljednji vlasnik ove iznimne jahte kojoj je i dao današnje ime Marala - izvedeno od imena njegovih kćeri Marine i Alexandre - a čija je druga supruga bila princeza Maria Gabriella Savojska, kći posljednjeg talijanskog kralja Umberta II. Nakon što je de Balkany umro 2015. godine, Marala je bila u ostavinskoj raspravi dvije godine prije nego što su je kupili njeni sadašnji vlasnici iz SAD-a.

Usporedba s modernijom jahtom


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.