Život

NAGRADA HRVATSKOG SABORA PULSKOJ UČITELJICI

PROF. NATAŠA ILIĆ-AGATIĆ: "Još uvijek živimo u nesigurnom društvu u kojem postoje ksenofobija, antisemitizam, genocidi i izbjeglice"

Predmet Građanski odgoj za cilj ima stvaranje generacije mladih ljudi sposobnih prepoznati problem u zajednici, pronaći odgovore i predložiti rješenje * Holokaust je važan jer je prešao sve granice i utjecao na sve slojeve društva. To je priča o kolektivnoj i individualnoj odgovornosti


 
3 min
Maja Jokanović ⒸFOTO: Manuel Angelini

Predmet Građanski odgoj za cilj ima stvaranje generacije mladih ljudi sposobnih prepoznati problem u zajednici, pronaći odgovore i predložiti rješenje * Holokaust je važan jer je prešao sve granice i utjecao na sve slojeve društva. To je priča o kolektivnoj i individualnoj odgovornosti

Ministarstvo znanosti i obrazovanja jučer je na svojim službenim stranicama objavilo popis imena dobitnika „Nagrade Ivan Filipović“ za 2021. godinu. Među učiteljima kojima je dodijeljena godišnja nagrada za rad i rezultate u osnovnom školstvu, našla se prof. Nataša Ilić-Agatić, nastavnica hrvatskog i talijanskog jezika te građanskog odgoja u pulskoj Osnovnoj školi Kaštanjer.

U obrazloženju Odluke Hrvatskoga Sabora koji nagradu dodjeljuje, navodi se kako se prof. Ilić-Agatić nagrađuje za doprinos odgojno-obrazovnoj djelatnosti kroz članke objavljene u stručnim glasilima, promidžbom zavičajne nastave kroz projekt „Kartulina s Istre“ te radom na projektu  Juditina godina/godina Marka Marulića.

 

„U dvorištu škole s Vijećem roditelja, učenicima i lokalnom zajednicom, idejno je odredila uređenje vanjskog prostora škole pod nazivom Vrt tolerancije kao idejno mjesto susreta, druženja, učenja i razvijanja solidarnosti te tolerancije među učenicima, djelatnicima i svih u zajednici“, među ostalim se navodi.

Ipak, najveći naglasak stavljen je na profesoričin multidisciplinarni pristup poučavanju i podizanju svijesti o Holokaustu.

 “S roditeljima učenika svoje škole radila je na međunarodnom projektu LEPTIR (roditelji su bili dionici učenja o holokaustu). S lokalnom zajednicom i svojim učenicima svake godine organizira obilježavanje Dana sjećanja na holokaust “, stoji u Odluci.

Građanski odgoj kao preduvjet za zdravo društvo

Povodom objave dobitnika Nagrade, prof. Ilić-Agatić nam je rekla kako se oduvijek s učenicima bavi temama ljudskih prava i ulogom sigurnog društva. Vjeruje kako je ove teme, osim u razgovoru, učenicima potrebno približavati i kroz umjetnosti i izvannastavne aktivnosti, poput glume, književnosti i poezije.

Od početka ove školske godine, u svojoj matičnoj školi predaje izborni predmet Građanski odgoj, kojem se u prvoj godini odazvalo oko 25 učenika. Nada se da će jednom ovo postati i obavezan predmet jer omogućava da se s mladim ljudima u formativnim godinama razgovara o temama poput jednakosti, osobnih sloboda, kulture i medija, lažnih vijesti, zdravlja, migracija, pa čak i urbanizma i školovanja. Učitelji, prema riječima profesorice, "imaju jedinstvenu priliku da u formalnom i neformalnom druženju učenike nauče pristupima temeljenim na istini, zbog čega je Holokaust izuzetno važna tema".

 - Holokaust je važan jer je prešao sve granice i utjecao na sve slojeve društva. To je priča o kolektivnoj i individualnoj odgovornosti, o aktivnom građanstvu i društvenim normama koje mogu postati opasne za društvo u cjelini. Holokaust je iz temelja osporio ljudske vrijednosti  i pokazao kako jedna nacija može iskoristiti birokratske procedure i angažirati društvo za provođenje politike isključivanja, diskriminacije i genocida, kaže Ilić-Agatić.

Kritičko razmišljanje, kojem program građanskog odgoja teži, važno je kako bi se spriječilo ponavljanje negativnih epizoda iz prošlosti.

- Još uvijek živimo u nesigurnom društvu u kojem postoje ksenofobija, antisemitizam, genocidi i izbjeglice, kaže prof. Ilić-Agatić i dodaje kako su mladi ljudi danas izloženi stvarnosti „uzdizanja pojedinih totalitarnih režima, prijetnjama demokratskim normama i vrijednostima te populizmu čak i unutar najliberalnijih društava “.

Nastojanja profesorice Ilić-Agatić bit će uspješna, kaže, ukoliko uspiju stvoriti generaciju mladih ljudi „sposobnih prepoznati problem u zajednici, pronaći odgovore i predložiti rješenje“.

„Nagrada Ivan Filipović“ se dodjeljuje od 1964., a ime je dobila po učitelju, piscu i osnivaču Saveza hrvatskih učiteljskih društava, poznatom po rečenici:“ Da se deset puta rodim, deset puta bio bih učiteljem“. Svake godine se dodjeljuju dvije nagrade za životno djelo i do 15 godišnjih nagrada.


Nastavite čitati

Pula
 

Jutarnji list o Punterama: Noćne straže u bastionu antifašizma

Puntere: Obuka za samoobranu je zatvorenog tipa. Andrea Matošević: Zaboravimo romantičnu sliku Pule, zaboravimo romantičnu sliku Istre. Krešimir Krolo: Inicijativa Puntere Pula ne doprinosi smanjivanju tenzija, nego unosi nemir i nepovjerenje kako prema imigrantskim radnicima tako i prema institucijama. Filip Zoričić: Ne prihvaćam sijanje mržnje na drugoga i različitoga poistovjećujući jedan nasilni incident s cijelom etničkom skupinom, ljudima druge boje kože, onima koji dolaze raditi u Pulu

Pula
 

(VIDEO) Poslušajte sjajan ženski saksofonski kvartet Roya koji je sinoć oduševio Puljane

'Roya' na perzijskom jeziku znači san ili vizija * Ovu jedinstvenu skupinu čine četiri izvrsne saksofonistice - Hrvatica Petra Horvat, Poljakinje Weronika Partyka i Betka Bizjak Kotnik te Slovenka Jovana Joka, a sinoć im se pridružio, uz nimalo nebitnu elektronsku podlogu, Neven Radaković * Premijerno su izvele skladbu "Malala" Jeana Denisa Michata u čast Malale Yousafzai, pakistanske aktivistice koja je dobila Nobelovu nagradu u dobi od 17 godina

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.