Prije nekoliko dana pisali smo o sve manjem značaju pulske Zračne luke na karti međunarodnih letova. Pula, naime, u ovom času ima tek jednu međunarodnu liniju - onu za Zürich srijedom i subotom popodne.
Međutim, nije to jedini problem. Još od zimskog reda letenja 2020. godine, Zračna luka Pula nema jutarnjih letova za Zagreb. Time su stanovnici i gosti Istre izgubili važnu vezu s glavnim gradom, pa i mogućnost da u jednom danu stignu na drugi kontinent. Kao problem javlja se i izostanak večernjih dolazaka međunarodnih letova u Pulu, a budući da je ovdje riječ o rotaciji istog zrakoplova.
Tko odlučuje o razdoblju prometovanja?
Iz pulske Zračne luke obavijestili su nas kako je let na relaciji Zadar - Zagreb Croatia Airlinesa i dalje aktivan svakoga dana u poslijepodnevnom terminu, osim subotom. Navode i kako o razdoblju prometovanja odlučuje sam prijevoznik.
Službena informacija nacionalnog avioprijevoznika, Croatia Airlinesa, jest pak da oni obavljaju redoviti zračni linijski prijevoz unutar Republike Hrvatske, a sukladno ugovoru s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture temeljenom na javnom natječaju.

Foto: Croatia Week
Obratili smo se stoga i Ministarstvu prometa. Ono nam potvrđuje odgovor nacionalnog avioprijevoznika, ali i ukazuje na činjenicu da točan raspored letova u tjednu prijevoznik utvrđuje u skladu s operativnim i prometnim zahtjevima same zračne luke.
- Prema Zakonu o zračnom prometu i odluci Vlade Republike Hrvatske o obvezi obavljanja domaćeg linijskog zračnog prijevoza, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture provelo je postupak izbora temeljem javnog natječaja za obavljanje redovitog zračnog prijevoza, a u skladu s obvezama javnih usluga. Temeljem rezultata natječaja Ministarstvo je sklopilo ugovor s izabranim prijevoznikom, kojim su utvrđena prava i obveze ugovornih strana, vezano uz obavljanja domaćeg linijskog zračnog prijevoza kao javne usluge na zračnim linijama koje povezuju Zagreb i Pulu, stoji u odgovoru koji nam je stigao iz Ministarstva prometa.

Ilustracija
Spomenutim su ugovorom određeni opseg i standard obveze obavljanja usluge domaćeg linijskog zračnog prijevoza, pa je za liniju Zagreb - Zadar - Pula - Zadar - Zagreb određen ovaj broj povratnih letova:
- 313 letova od 4. srpnja 2022. do 25. ožujka 2023.
- 473 leta od 26. ožujka 2023. do 30. ožujka 2024.
- 462 leta od 31. ožujka 2024. do 29. ožujka 2025.
- 462 leta od 30. ožujka 2025. do 28. ožujka 2026.
- Bitno je naglasiti kako je za zimski red letenja ugovoreno najmanje šest povratnih letova tjedno, dok je za ljetni red letenja dogovoreno najmanje jedanaest povratnih letova tjedno, a od toga najmanje jedan povratni let dnevno. Točan raspored navedenih letova u tjednu utvrđuje sam prijevoznik, a u skladu s operativnim i prometnim zahtjevima na samoj zračnoj luci, stoji u odgovoru Ministarstva prometa.
Nema zahtjeva za jutarnjim linijama?
Drugim riječima, pulska Zračna luka zimi nema zahtjeva za jutarnjim linijama koje bi Istru povezivale s glavnim hrvatskim gradom. Od 29. listopada do 31. ožujka predviđeno je svega šest tjednih letova Zagreb - Pula - Zagreb. Konkretno, triput tjedno (ponedjeljkom, srijedom i petkom) planirani su letovi Zagreb (via Zadar) - Pula, te povratni let Pula - Zagreb, a također triput tjedno (utorkom, četvrtkom i nedjeljom) planirani su letovi Zagreb - Pula, te povratni let iz Pule (preko Zadra) za Zagreb.
Manji broj letova znači i manji broj radnih sati, pa je tako zimi Zračna luka Pula tijekom radnog tjedna - ovisno o danu - za promet otvorena između šest i devet sati tjedno. Subotom je za promet otvorena od 13 do 18 sati, a nedjeljom svega četiri sata, od 12 do 16. Znatno manji aerodromi sa značajnom manjim prometom, poput onog u Vrsaru ili Lošinju, u prosjeku tako tjedno imaju više radnih sati od zračne luke najvećeg istarskog grada.