"Izgradnja dionice Vranja – tunel Učka/portal Kvarner s odmorištem Kvarner, uključujući i drugu cijev tunela Učka, u cilju njezine dopune na puni profil započela je u prosincu 2020. godine, a njezino puštanje u promet očekuje se polovinom 2024. godine. Mogu reći da radovi napreduju zadanom dinamikom, te je trenutno realizirano 90 posto iskopa, odnosno 5.053 metara od ukupno 5.630 metara. Iskopano je i 20 poprečnih prolaza od ukupno 24 projektirana", kazao je Dario Silić, direktor Bina Istre u razgovoru za Novi list.
- Istovremeno s iskopom izvode se i radovi na betoniranju sekundarne tunelske obloge. Očekujemo da će proboj druge cijevi tunela Učka biti tijekom rujna, za manje od tri mjeseca. Svakako ovu prognozu treba uzeti u obzir pod pretpostavkom da se ne pojave zbilja ozbiljne, nepredvidive geološke okolnosti tijekom preostale duljine iskopa, veli Silić.
– Opremanje nove cijevi tunela najsuvremenijim sigurnosnim sustavima senzorike, ventilacije, protupožarne zaštite, nadzora i upravljanja prometa, komunikacija, signalizacije i drugom opremom predviđeno je izvršiti u roku od godine dana od samog proboja. Očekujem da će otvaranje nove tunelske cijevi za promet biti tijekom ljeta 2024. godine što odgovara ugovorenim rokovima s izvođačem radova. Po otvaranju nove tunelske cijevi za prometovanje potrebno je izvršiti određene radove na prilagodbi postojeće tunelske cijevi. Naime, tim je radovima moguće pristupiti isključivo nakon preusmjeravanja prometa u novu tunelsku cijev, istaknuo je direktor Bina Istre.
Radovi u postojećoj tunelskoj cijevi će se uglavnom odnositi na prilagodbu sustava signalizacije, samog kolnika te zahvata na sustavu odvodnje kako bi postojeća cijev bila prilagođena jednosmjernom prometu nakon što se tijekom nešto više od četrdeset godina kroz nju prometovalo u dva smjera.