Suočeni s problemom boravka trudnih žena i djece na javnoj površini u sklopu pulskog Autobusnog kolodvora, na koji smo naišli tijekom razgovora s migrantima iz Afganistana prošlog petka, prije objave članka PUT DO 'OBEĆANE' ZEMLJE DUG 6.000 KILOMETARA kontaktirali smo nekoliko gradskih institucija i organizacija pitajući ih na koji način rješavaju problem. Među ostalim, upite smo poslali Crvenom križu i gradskoj komunalnoj tvrtki Heculanea.
Od Crvenog križa smo željeli saznati jesu li upoznati sa situacijom koju smo zatekli na terenu te postoji li mogućnost osiguravanja obroka, zaliha vode ili, eventualno, smještaja za najranjivije skupine, poput mladih majki i djece.
Od ravnateljice pulskog Crvenog križa Jasne Vekić primili smo odgovor kako ova organizacija postupa prema uputi Policijske postaje Pula čiji su djelatnici svakodnevno na terenu i vrše procjene svakog migranta kojeg zateknu. No ove se osobe, u pravilu kratko zadržavaju na lokalnom terenu, tvrdi Vekić i dodaje da je cijeli postupak u skladu sa Zakonom o međunarodnoj i privremenoj zaštiti za osobe koje zatraže taj status.
„Postupanje GDCK Pula u slučaju migrantske krize jednako je kao i ostalih gradskih društava u županiji po traženju i preporuci Policijske postaje Pula. U nekoliko navrata mi smo samoinicijativno posjetili ljude koji su u parku pored autobusnog kolodvora, međutim rekli su nam da u 16:30 kreću za Trst te da imaju hranu, vodu, novac i kao normalni putnici čekaju tranzit“, stoji u odgovoru ravnateljice Crvenog križa Pula.
Pulskoj komunalnoj tvrtki Herculanea pak, poslali smo konkretan upit o tome jesu li njene službe povećale učestalost čišćenja ovog prostora i osigurale pravovremeno uklanjanje fekalija, s obzirom na činjenicu da mnoge osobe vrše nuždu u sklopu kolodvora. Na temperaturama višim od 30 stupnjeva Celzija, ovakva situacija lako može dovesti do širenja zaraze.
Tri dana kasnije, iz Herculanee smo primili sljedeći odgovor, kojeg navodimo u cijelosti i bez intervencija jer nismo sigurni u značenje velikih slova i odnose li se na ime nekog odjela.
„Potvrđuje se da je Kvaliteta, Razvoj i Informiranje dana 10. srpnja 2023. zaprimio podnesak Fekalije na javnoj površini u sklopu autobusnog kolodvora od Kvaliteta, Razvoj i Informiranje, Trg I. istarske brigade 14, Pula“, sav je tekst primljenog odgovora, iz kojeg zaključujemo da je ova tvrtka tek jučer obaviještena o postojanju fekalija na javnoj površini, iako je naš upit o učestalosti vršenja nužde na navedenoj javnoj površini poslan još u petak i sam je po sebi upozorio na ovaj problem.
PU istarska odgovor na pitanja koja su se iskristalizirala tijekom razgovora s migrantima dostavila nam je odmah u petak pa smo ih uvrstili u prvi članak.
Grad Pula, kojem smo u petak uputili pitanje o načinu na koji pristupa ovom problemu, do danas nam nije odgovorio.