"Gotove su četiri varijante uređenja obalne šetnice rive od ulaza kod mosta Uljanika do gata. Prva varijanta nam je najprihvatljivija i sada idemo u zadnje dogovore s ACI-jem, kako bi završili idejni i glavni projekt i krenuli s radovima".
Ovako je nedavno na društvenim mrežama značajni infrastrukturni projekat uređenja pulske rive kojim bi se Pula trebala vratiti moru, predstavio pulski gradonačelnik Filip Zorčić dodajući kako će uskoro o svemu biti objavljeni detalji.
No čini se da je projekt za kojeg se još uvijek ne zna koliko će u konačnici koštati, a u kojem zajednički sudjeluju Grad Pula, ACI i Lučka uprava Pula, još u povojima.
M.ANGELINI
Iako su partneri u projektu još u svibnju prošle godine potpisali memorandum o razumjevanju kojim su se na neki način obvezali na zajedništvo u zahvatu obnove pulske rive, ni u svibnju kada je memorandum potpisan, ali ni godinu i pol dana nakon tog formalnog čina, još nema jasno definirane financijske konstrukcije.
Naime, Grad Pula pokrenuo je inicijativu uređenja i oplemenjivanja pulske rive, što obuhvaća područje od ulaza u brodogradilište do Riječkog gata. U navedenom području nalaze se i dijelovi pomorskog dobra pod koncesijom ACI d.d. i upravljanjem Lučke uprave Pula.
Potpisom "Memoranduma o razumijevanju", sve tri strane službeno su formalizirale namjere i želju da Pula što je prije moguće dobije rivu kakvu zaslužuje.
"Memorandum o razumijevanju" potpisan je u svibnju prošle godine
Iz Grada smo u međuvremenu dobili četiri verzije idejnog rješenja obnove rive koju je u rujnu ove godine izradila splitska tvrtka Obala d.o.o.
No član Uprave ACI-ja Ivan Herak nije imao informaciju o ponuđenim opcijama koje se spremaju za rivu, rekavši da mu je to prva vijest.
- Znam da je projekt u idejnoj fazi. Nama je ovaj projekt izuzetno bitan kako bi zaštitili i očuvali obalu koja se urušava i kako bi dali doprinos da se Pula vrati na more. Također, ACI-ju je to bitno i kod dobivanja koncesije, jer koncesiju možete produžiti samo temeljem podizanja kategorizacije, kaže Herak.
Na pitanje jesu li već u ovoj fazi poznati rokovi, financijska sredstva i konkretni planovi, dodaje da su vezano uz financijsku konstrukciju postojale određene projekcije, no da još ništa nije definirano.
Više detalja nije imao ni ravnatelj Lučke uprava Pula Dalibor Brnos.
- Trebamo tek utvrditi koja će faza biti najrealnija i sada smo u fazi izrade idejnog rješenja. U ovom trenutku jako je teško govoriti o konkretnim rokovima. Projekt će se u budućnosti financirati sukladno površini koju svatko od partnera ima u svom obuhvatu. Dakle, točan iznos koliko će sve koštati, u ovom trenutku ne mogu reći jer svaka varijanta ima svoj iznos financiranja. Naime, veći dio bi se financirao putem Europskih fondova sukladno površini partnera u projektu. Najveći dio pripada pod Grad Pulu, drugi je ACI, a najmanju površinu zauzima područje pod ingerencijom Lučke uprave, kaže Brnos, potvrđujući da je sukladno potpisanom sporazumu, idejno rješenje naručio Grad Pula.
U tom dokumentu kojim se prikazuje idejno rješenje dogradnje obalnog zida i uređenja šetnice pulske rive ponuđene su četiri moguće varijantem koje ovisno o zahvatu, koštaju između 13,3 i 16 milijuna eura.
Za očito najprihvatljiviju prvu varijantu, procijenjenu na 15,7 milijuna eura nije potreba izmjena Urbanističkog plana uređenja. Njome bi se nova obalna trasa odmakla od postojeće za cca 13,80 metara. Aci-jeva marina nalazila bi se u granicama koncesijske površine, a kapaciteti marine kretali bi se između 138 do 239 plovila.
Varijanta 1
U drugoj varijanti, ujedno i najjeftinijoj (13,3 milijuna eura), nova obalna trasa od postojeće bi se odmaknula za nekih 10,20 metara. Ovdje su pak predviđene ciljane izmjene UPU-a koje se odnose na odluku o udjelu zelenih površina u sklopu pješačke površine. U tom dijelu nije neophodna rekonstrukcija gatova u marini.
U sklopu četvrte varijante procijenjene na 14,5 milijuna eura, kapacitet marine je 220 vezova, obalna trasa ostaje u postojećim gabaritima, izuzev dijela na poziciji benzinske crpke, gdje se nudi rješenje nove trase zaobljenog oblika. Tu je planirana pontonska/plutajuća jedinica za opskrbu plovila gorivom.
Idejno rješenje plaćeno 20 tisuća eura
U svim opcijama navedeni su tek aproksimativni troškovi kojima nisu obuhvaćene eventualne rekonstrukcije ACI marine kao ni postava pontonske jedinice za opskrbu plovila gorivom, a nije uključen ni PDV.
Procijenjen troškovi obuhvaćaju obalni pojas pulske rive na potezu od glavnog ulaza u brodogradilište Uljanik do riječkog gata i to u širini od obalne trase do zaštitnog koridora prometnice-željezničkog kolosijeka.
U zaključcima kod idejnog rješenja, navodi se kako se "dogradnjom obale značajno utječe na koncesionalnu površinu i funkcionalnost ACI marine Pula, gdje bi se dio kopnene i morske površine postojeće koncesije, prenamijenio u javnu prometnu i operativnu obalu".
Uz to, ističe se da u slučaju mijenjanja granica koncesijske površine, na način da se površina izuzeta iz koncesije za javnu prometnu površinu pridoda marini u morskom dijelu, gatovi marine bi se rekonstruirali, a kapacitet i struktura vezova mogli bi biti identični postojećem stanju. U zaključku također stoji kako je obalni zid planirano sanirati u postojećim gabaritima.
Varijanta 4
Za kraj, u idejnom se rješenju napominje kako je UPU-om Riva planirana dogradnja obale, nove kolne željezničke i biciklističke prometnice te proširenje javne pješačke površine.
Kada očekuje da bi radovi mogli krenuti, ali i konkretno raspisivanje prvih javnih nabava za projektnu dokumentaciju i izvođače radova te hoće li radovi krenuti do kraja njegovog gradonačelničkog mandata, pitali smo Filipa Zoričića.
- Uzimajući u obzir činjenicu da su u ovom trenutku za uređenje pulske rive izrađene varijante idejnih rješenja, da nakon odabira optimalne varijante slijedi izrada konačnog idejnog rješenja po odabranoj varijanti, a potom procedura nabave i izrade idejnih i glavnih projekata, kao i ishođenje akta za gradnju, što se planira realizirati tijekom iduće godine, preuranjeno je u ovom trenutku utvrđivati planirani početak izvođenja radova, odgovorio je gradonačelnik Filip Zoričić.
Potvrđuje da je usluga izrade idejnih rješenja po provedenom postupku jednostavne nabave ustupljena tvrtki Obala d.o.o. iz Splita specijaliziranoj upravo za savjetovanje i projektiranje pomorskih objekata.
Više detalja oko projekta uređenja rive, a koje je nedavno najavio na društvenim mrežama, u svom odgovoru Zoričić zasad nije otkrio.
Dodajmo i to kako je samo izrada idejnog rješenja koštala gotovo 20 tisuća eura, a Obala d.o.o. odabrana je svega nekoliko dana nakon upućenog javnog poziva u kolovozu ove godine.
Sukladno zaključenom sporazumu, trošak razmjerno dijelu projekta uređenja rive snose ACI s učešćem od 25 posto, Lučka uprava Pula s 8 posto i Grad Pula sa 67 posto učešća u projektu.