Komunal

OKUPLJA VODEĆE STRUČNJAKE IZ HRVATSKE I EUROPE

UMJESTO AUTA, LAGANA VOZILA DO 25 km/h: U Puli započela međunarodna konferencija o mikromobilnosti

“Neosporno je da je automobilski promet u Puli dosegao neodržive razine te se moraju poduzeti mjere kako bi se suzbili negativni učinci na klimu, javni prostor i život stanovnika grada", rekla je Meredith Glaser, izvršna direktorice Urban Cycling Instituta iz Amsterdama,grada s više od 700 kilometara biciklističkih staza u kojem čak 63 posto stanovnika svakodnevno koristi bicikle


 
3 min
Istra24

“Neosporno je da je automobilski promet u Puli dosegao neodržive razine te se moraju poduzeti mjere kako bi se suzbili negativni učinci na klimu, javni prostor i život stanovnika grada", rekla je Meredith Glaser, izvršna direktorice Urban Cycling Instituta iz Amsterdama,grada s više od 700 kilometara biciklističkih staza u kojem čak 63 posto stanovnika svakodnevno koristi bicikle

Međunarodna dvodnevna konferencija na temu mikromobilnosti, koja okuplja vodeće stručnjake iz Hrvatske i Europe, otvorena je danas u Puli. Tema 2. Susreta o održivoj urbanoj mobilnosti je mikromobilnost jer upravo taj koncept prijevoza tijekom kojeg se koriste mala, lagana vozila do 25 km na sat ima izniman utjecaj na transformaciju gradova u gradove po mjeri čovjeka - što je jedan od strateških ciljeva Pule u Planu razvoja do 2030. godine.

Središnji događaj konferencije bila je panel rasprava o razvoju mikromobilnosti u Puli koju je moderirala Anja Ademi, pročelnica Upravnog odjela za urbanizam, investicije i razvojne projekte Grada Pule.

“Susret o održivoj mobilnosti održava se uoči obilježavanja Europskog tjedna mobilnosti. U ovogodišnjim aktivnostima od 16. do 22. rujna učinili smo značajan iskorak i poduzeli konkretne promjene poput zatvaranja Giardina za promet motornih vozila te smo uspostavili privremene biciklističke staze. Tim aktivnostima želimo osloboditi centar grada od motornih vozila, povećati javne površine i pješačke zone te potaknuti mikromobilnosti. U tako važnim odlukama iznimno nam je važno kako stanovnici Pule reagiraju na promjene pa je osmišljen i način participacije građana koji će imati priliku iskazati i svoje mišljenje o ovim inicijativama”, rekla je Anja Ademi.

Osim domaćih stručnjaka, zanimljivo je bilo čuti i kako međunarodni eksperti, poput Meredith Glaser, izvršne direktorice Urban Cycling Instituta iz Amsterdama, vide izazove, ali i potencijale Pule u smislu razvoja mikromobilnosti.

“Neosporno je da je automobilski promet u Puli dosegao neodržive razine te se moraju poduzeti mjere kako bi se suzbili negativni učinci na klimu, javni prostor i život stanovnika grada. Biciklizam i mikromobilnost, u kombinaciji s učinkovitim javnim prijevozom i politikom pametnog planiranja, ključni su dijelovi rješenja. Ali da bismo aktivirali lokalne zajednice i premostili jaz između znanosti, politike i prakse potrebno je više ovakvih okupljanja. Susreti i konferencije na temu mikromobilnosti predstavljaju važno mjesto okupljanja i angažiraju građane da razmjenjuju iskustva te potiču njihovu znatiželju na način da promišljaju kako potaknuti promjene”, rekla je Meredith Glaser koja je u Pulu stigla iz Amsterdama, grada s više od 700 kilometara biciklističkih staza u kojem čak 63 posto stanovnika svakodnevno koristi bicikle.

Za uspješnu implementaciju mikromobilnosti izuzetno je važan dobro organiziran parking i javni prijevoz pa su svoje osvrte na tu temu dali i direktor Pula Parkinga Branislav Bojanić te direktor Pulaprometa Tomislav Josipović. Prvi čovjek Pula Parkinga kaže kako je značajno povećan broj parkirnih mjesta na periferiji grada te da se u budućnosti planiraju uvesti inovativni aparati za bržu i jednostavniju kupnju parkirnih karata. Direktor tvrtke Pulapromete ističe pak nužnost povezivanja sustava javnog gradskog prometa i mikromobilnosti na način da korisnik može preko jedne aplikacije kupiti kartu koju će koristiti za javni prijevoz i za neka sredstva mikromobilnosti.

Sudionici konferencije također su imali prilike čuti iskustva drugih gradova iz država u okruženju pri čemu se posebno ističe slovenski grad Koper. Program konferencije se nastavlja i sutra uz predstavljanje Nacionalnog plana za razvoj biciklističkog prometa u RH 2023. - 2027. koji donosi niz mjera poput povećanja sigurnosti biciklista, razvoja cikloturizma te poticanja svakodnevnog korištenja bicikala.

Ovogodišnja konferencija označava početak Europskog tjedna mobilnosti, koji se obilježava svake godine od 16. do 22. rujna. Grad Pula jedini u Hrvatskoj organizira ovakvo događanje kao uvod u EU tjedan mobilnosti. Konferenciju organizira Upravni odjel za urbanizam, investicije i razvojne projekte Grada Pule i Pula parkinga uz potporu Pula prometa i Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu.


Nastavite čitati

Pula
 

ORA I DOCUMENTI SONO ORIGINALI E LE FOTO PIÙ GRANDI: Inaugurato oggi il nuovo allestimento della Sala memoriale di Antonio Smareglia

A favorire il rinnovamento dell'allestimento, i cui autori sono la musicologa Nuša Hauser e il designer Matko Plovanić, sono stati la Biblioteca universitaria dell'Università Juraj Dobrila e l'associazione Smaregliana, con il sostegno del Comune di Pola, della Regione Istriana e della Regione Veneto. * La responsabile del Dipartimento per la Cultura del Comune di Pola, Emina Popović Sterpin, ha menzionato che la Strategia di sviluppo del Comune di Pola prevede anche l'apertura di un futuro museo dedicato ad Antonio Smareglia

Pula
 

SAD SU DOKUMENTI ORIGINALNI I FOTOGRAFIJE VEĆE: Otvoren novi stalni postav Spomen-sobe skladatelja Antonija Smareglie

Iza obnove postava, čiji su autori muzikologinja Nuša Hauser i dizajner Matko Plovanić, stoje Sveučilišne knjižnice Sveučilišta Jurja Dobrile i udruga Smaregliana, uz potporuGrada Pule, Istarske županije i Regije Veneto * Pročelnica Upravnog odjela za kulturu Grada Pule Emina Popović Sterpin spomenula je da Strategija razvoja Grada Pule uključuje i otvorenje budućeg muzeja Antonia Smareglie

Pula
 

PULJANIMA KONAČNO 'VOJNI' DIO LUKE Evo kako će izgledati zona inovacija Valelunga

Zoričić: "To je budućnost Pule. Neću reći da je ovo nakon Uljanika novi Uljanik, ali zasigurno je je nakon brodogradilišta nova zona industrije na danas zapuštenom i napuštenom prostoru, koji je još u vlasništvu države, koja će nam ga dati u primjenu, a potom vjerujem i u vlasništvo". Projekt iznosi 6 milijuna eura, a malo više do 5 milijuna osigurava EU

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.