Grad Pula donio je Odluku o uspostavi Spasilačke službe na kupalištima Hidrobaza, Valkane, Stoja i Mornar za 2024. godinu.
Naime, ovom Odlukom uspostavlja se Spasilačka služba na kupalištima kojima upravlja Grad Pula, tako da se određuje osnovna zadaća Spasilačke službe, na kupalištima na kojima djeluje, period rada, njen sastav, naknada za rad koordinatora i pripadnika te način usklađivanja spasilačkih postaja i određivanje granica područja djelovanja i opasnosti.
Iz Grada poručuju da je osnovna zadaća Spasilačke službe sprječavanje nezgoda povezanih s vodom na kupalištima, a provodi se nadzorom vodenih površina kupališta, prevencijom nezgoda povezanih s vodom, izvođenjem akcija spašavanja te pružanjem prve pomoći, što rade od 15. lipnja, a radit će sve do 15. rujna.
U rad Spasilačke službe uključena je i ophodnja između postaja Stoja - Valkane odnosno Valkane – Mornar napominju iz Grada, te će ju pripadnici službe izvršavati kajacima, skuterom ili pješke, ovisno o raspoloživim ljudskim resursima odnosno vremenskim prilikama.
Spasilačka služba na pulskim plažama sastoji se od 15 spasioca na otvorenim vodama, četiri voditelja spasilačke postaje te jednog koordinatora Službe spašavanja.
O osposobljenosti pripadnika Spasilačke službe, iz Grada navode da svi moraju imati završenu obuku za spasioca, a u slučaju povećanja opsega posla može se povećati njihov broj, o čemu odluku donosi gradonačelnik Zoričić na temelju prethodnog mišljenja pročelnika upravnog odjela nadležnog za poslove organiziranja službe spašavanja života na plažama i kupalištima.
Dužnosti koje obavljaju spasioci na temelju Odluke su poslovi nadzora, prevencije, spašavanja iz vode, djelovanja u spasilačkom timu, vođenje jednog spasilačkog tima i pružanja prve pomoći, a pomoćnici spasioca pomažu spasiocu prilikom redovnog obavljanja poslova u području djelovanja na kojem je raspoređen.
Voditelji spasilačkih postaja obavljaju poslove spasioca, organiziranja spasilačke postaje, koordiniranja više spasilačkih timova te administrativno vođenje spasilačke postaje od 10. lipnja do 20. rujna.
Koordinator Spasilačke službe obavlja poslove pripreme i organizacije Spasilačke službe od 01. svibnja do 14. lipnja, te koordinaciju provedbe poslova Spasilačke službe od 15. lipnja do 30. rujna.
Naknada za rad pripadnika Spasilačke službe iznosi sedam eura na sat za pomoćnika spasioca, za spasioca osam i pol, voditelja postaje deset eura, te za koordinatora 1.400 eura neto mjesečno.