Komunal

KOMENTAR LEONIDA SLIJEPČEVIĆA

ZORIČIĆEVA STAROGRADSKA BAZA: Političko foliranje i povlašteno parkiranje

Kaže gradonačelnik sljedeće: "Svi gradovi koje gledamo kao uzor štite svoje stanare ispred svih ostalih neovisno radi li se o Oslu, Beču, Kopenhagenu ili turističkim gradovima u Italiji. "Štititi stanare". Od koga? Od turista ili svih ostalih Puljana?


 
5 min
Leonid Slijepčević ⒸFOTO: Manuel Angelini

Kaže gradonačelnik sljedeće: "Svi gradovi koje gledamo kao uzor štite svoje stanare ispred svih ostalih neovisno radi li se o Oslu, Beču, Kopenhagenu ili turističkim gradovima u Italiji. "Štititi stanare". Od koga? Od turista ili svih ostalih Puljana?

Nemaju Puljani sreće, čak ni u dijelu koji se tiče prometa u mirovanju ili parkirališta.

Dugogodišnje fantazmagorije gradskih otaca koji su, u naletima kreativnosti stalno vodili i gubili bitku protiv vlastite nesposobnosti i nesposobnosti najbližih suradnika, obuhvaćale su revolucionarna rješenja u rasponu od plivajuće garaže usidrene u pulskoj luci, garažne kuće na kraju Kandlerove ulice pokraj Gradske knjižnice i čitaonice, koju je trebala izgraditi bivša tvrtka generala Vladimira Zagorca, do garažne kuće kod zgrade Croatia osiguranja ili one u Dobrilinoj ulici gdje je (i) sada smještena pulska Javna vatrogasna postrojba. Naravno, za potonju je bilo samo pitanje vremena jer je postojao plan da se vatrogasci premjeste na poligon na početku Premanturske.

Moja biračka baza

Subotnja vijest da su cijene parkiranja u Puli skočile u nebo te je nekoliko parkirališta u strogom centru grada zatvoreno za veliku većinu Puljana, odnosno rezervirano samo za stanare, neće ljudima dobro sjesti. Posebno će to osjetiti oni koji nemaju izbora jer rade u centru grada. Gradonačelniče, što ćemo s njima?

Prvo i osnovno: ovakvu odluku donosi administracija kojoj je na čelu Filip Zoričić, koji i sam živi u najužem centru grada, a u Starom gradu žive neki od vrlo aktivnih članova njegove liste. Ne vjerujem da se samo njihovim zanovijetanjima vodio, ali ipak... Ruku na srce, gradonačelniku do radnog mjesta u Gradskoj palači treba oko šest do osam minuta laganog hoda, a putem je potpuno lišen prometnih gužvi koje većina Puljana koja ide na posao mora trpjeti.

Drugo: kaže gradonačelnik sljedeće: "Svi gradovi koje gledamo kao uzor štite svoje stanare ispred svih ostalih neovisno radi li se o Oslu, Beču, Kopenhagenu ili turističkim gradovima u Italiji. "Štititi stanare". Od koga? Od turista ili drugih Puljana?

Notorna je činjenica da život u centru grada ima svoje prednosti i - mane. U mane možemo ubrojiti noćnu buku koju stvaraju brojni turisti i ugostiteljski objekti koji pokušavaju otkinuti što veći dio turističkog kolača, ali svakako i nedostatak parkirnih mjesta. S druge strane, stanari starog grada uživaju u blagodati da im je jako puno toga nadohvat ruke.

Da bi obavili ono što treba, otišli u Dom zdravlja, na zelenu tržnicu, ljekarnu, platiti režije ili s prijateljima popili kavu na kojem od gradskih trgova, automobil im nije potreban. Sve nabrojano žitelji Štinjana ili Valdebeka, u kojima jedva da postoji koja trgovina živežnim namirnicama, ne mogu bez automobila. U gradovima koje gradonačelnik nabraja to je riješeno prije barem dva stoljeća.

Klizav teren

Treće: Direktor Pula parkinga kaže da je u više navrata na Gradskom vijeću traženo povećanje cijene parkiranja jer su trenutno niže od cijene vožnje javnim prijevozom. Umjesto da uspoređuje ono što je samo djelomično usporedivo, direktor bi se, u suradnji s gradskim odjelima, više trebao baviti jednim jednostavnim postulatom iz domene prometnih znanosti: parkiralište stvara parkiralište.

U parkiranju treba imati reda, ali novac koji se ubire trebao bi biti prvenstveno namijenjen ulaganjima u nove parkirne kapacitete koji će tu, u osnovi komunalnu uslugu, učiniti boljom i jeftinijom. Povući plave crte po ulicama i nasipati par livada šljunkom i nije neki doseg.

Nota bene, mogli su od nadležnog ministarstva tražiti da im za nasipavanje ustupi dio sirovina s brda pored nove pulske bolnice i time prištedjeti koju kunu, ali nisu. Dakle, petljati u cijenu parkiranja cijenu javnog prijevoza, koji ionako ne udovoljava svim potrebama, odnosno ne ispunjava svoju funkciju (pitajte korisnike, a ne direktore i političare!), nije nešto čime bi se ovaj direktor trebao baviti.

Više cijene znače i više prihoda Pula parkingu, a ovdje moramo podsjetiti na činjenicu da kada je na računu Pula parkinga bilo novca, po direktivi vladajuće kaste, direktor je to potrošio na kupnju - klizališta!

Četvrto: Privilegirani parking stanara Starog grada je, barem za sada, trajna odluka, a više cijene parkiranja na drugim lokacijama odluka sezonskog karaktera. U primjeni od svibnja do konca rujna. Ako ste se navukli  na ono 'Dođi u grad - Vieni in città', morate biti svjesni da u Starom gradu, a ni šire, nećete parkirati, jer je za vas i mnogobrojne turiste ostalo tek stotinjak parkirnih mjesta. Uvijek van ostaje Karolina za 30 (trideset) kuna po satu.

Zbogom Pulo

Ovom je odlukom gradonačelnik "spasio" svoje prve susjede, rekli bi zlobnici "birače", a ostalima je neizravno poručio: više sreće drugi put. Vama preostaje da onaj jedini put kad automobilom krenete u centar gubite živce u kolonama automobila koje sporo mile po gradskim ulicama jer je, između ostalog, među njima barem trećina onih koji po šesti put uzalud kruže tražeći slobodno mjesto.

O ekološkoj komponenti, i zagađenju kojeg proizvode tisuće automobila koji se vrpolje po centru tražeći bilo kakvo mjesto za parkiranje, ćemo nekom drugom prilikom.

Sve je poskupjelo. Umjesto političkih floskula o hrabrim iskoracima očekivali smo konkretnu pomoć: kroz manje prireze, gradske i županijske namete, komunalne režije, skidanje koje od tisuću stavki na računima za vodu, nekakve bolje uvijete života i rada. Od gradonačelnika nismo ništa dobili osim novih podjela: na Puljane koji su bliže vatri i one koji će se od svih poskupljenja zalediti.


Nastavite čitati

Pula
 

Pulski atletski miting u nedjelju na stadionu na Verudi

U najavi su discipline 100 metara, 200 metara, 300 metara, skok u dalj, skok u vis, troskok, bacanje kugle, bacanje diska, i uvijek atraktivne utrke štafeta 4x200m * Na Otvorenom prvenstvu Istre očekuje se oko 350 natjecatelja svih uzrasta i kategorija

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.