Kultura

PREKOSUTRA JE ZADNJI DAN

"CHAOS & ORDER" Frenetičnost i emocije sadašnjosti u poticajnoj izložbi Manuela Baldassarea

Izložba, koja je istovremeno postavljena u dva dijela u galerijama Hermana u Puli i El Magazèin u Vodnjanu, zatvorit će se u subotu u Vodnjanu "finissageom"* Baldassareova je umjetnost izravna i duboko emocionalna, namjerno uznemirena dvojnošću, jednako frenetičnom koliko i paralizirajućom. Pritom su ključni umjetnička duhovnost, introspekcija u službi druge stvarnosti, koja je zapravo njegova jedinstvena stvarnost


 
3 min
Silvio Forza
Foto: Luisa Sorbone i Silvio Forza

Izložba, koja je istovremeno postavljena u dva dijela u galerijama Hermana u Puli i El Magazèin u Vodnjanu, zatvorit će se u subotu u Vodnjanu "finissageom"* Baldassareova je umjetnost izravna i duboko emocionalna, namjerno uznemirena dvojnošću, jednako frenetičnom koliko i paralizirajućom. Pritom su ključni umjetnička duhovnost, introspekcija u službi druge stvarnosti, koja je zapravo njegova jedinstvena stvarnost

U subotu se zatvara izložba talijanskog umjetnika Manuela Baldassarea "“Chaos& Order” podvojena na dva različita dijela: prvi, "Order", otvoren je u galeriji Hermana u Puli 14. lipnja, a drugi, "Order", javnosti je pokazan dan kasnije u galeriji El Magazèin u Vodnjanu.

Umjetnik Manuel Baldassare s galeristima Vedranom Šilipetrom iz galerije Hermana i Germanom Fiorantijem iz El Magazèina na otvorenju u pulskoj Hermani

"Order", čiji se naslov nadovezuje, kako na francusku riječ "ordinateur" (računalo), tako i na englesku riječ "order" (red, ali i naredba), sastoji se od niza digitalnih slikarskih djela. Sve počinje ručnim procesom, autor bira određene prizore ili fragmente prizora slika izrezujući plakate, časopise, novine i letke.

Te se slike skeniraju u vrlo visokoj rezoluciji, a potom ih umjetnik digitalno slaže u kolaže. Radovi izloženi u Puli svojevrsna su osuda ljudskih zala i ovisnosti, uključujući ovisnosti o ratu, šećeru i anksioznosti za ljepotom koju autor prikazuje lubanjom.

Baldassareova je umjetnost izravna i duboko emocionalna, namjerno uznemirena dvojnošću, jednako frenetičnom koliko i paralizirajućom. Pritom su ključni umjetnička duhovnost, introspekcija u službi druge stvarnosti, koja je zapravo njegova jedinstvena stvarnost.

Osim primjetne reinterpretacije poznate Caravaggiove slike "Bolesni mladi Bahko", koja je među izloženima u galeriji Hermana jedino kistom slikano djelo, sva su ostala digitalna djela koja prenose osjećaj kaosa i koji se zatim nastavlja u dijelu izložbe postavljenom u Vodnjanu, naslovljenom upravo "Chaos".

Sva djela izložena u Vodnjanu izrađena su na platnu po kojem umjetnik slika ili izlijeva slikarske materijale koristeći akrilne boje, ulje, industrijske boje, sprejeve, voštane pastele, često prepuštajući jarke boje gravitacijskom slijevanju: ovo kapanje stvara slikarsku magmu koju treba shvatiti kao umjetnikovu osobnu interpretaciju našeg kaotičnog suvremenog doba.

Baldassarova djela oživljavaju fantastične ili labirintske krajolike, s likovima koji su sjene samih sebe ili koji bujaju uzbudljivim bojama. Gledatelj je stalno dezorijentiran i osjeća vrtoglavicu. Poput vizija zapisanih na platnu, s trenucima koji se gomilaju, eksplodiraju i na kraju tvore slike i cjeline jednako instinktivne koliko i dvosmislene.

I među djelima izloženima u Vodnjanu, Baldassare reinterpretira dva Caravaggiova djela: "Autoportret" i "Mučeništvo sv. Mateja" koje, posebno ovo potonje, autor preispituje predlažući razlike ne samo u kompoziciji, već i u samoj sceni: ovdje sv. Matej nije ubijen od atentatora, već se opire, ruši ga na tlo, ali ga ne ubija. Pobjeđuju milost i oprost.

Manuel Baldassare, iz mjesta San Vito al Tagliamento (Veneto, Italija), živi i radi između St-Martin-la-Pallu, Pariza i Venecije gdje je također sudjelovao na Bijenalu. Izlagao je u New Yorku, Miamiju, Parizu, Ljubljani, Veneciji, Solunu, Veroni, Pordenoneu, Zürichu i na mnogim drugim mjestima.

Izložba će se zatvoriti sutra završnom svečanošću (finissageom) u Vodnjanu u 21 sat.


Nastavite čitati

Istra
 

PRESEDAN U UMAGU Nezavisnom vijećniku Goranu Galoviću ukinuli mandat. Tvrde da je izgubio prebivalište i lažno obnašao dužnost gradskog vijećnika

Na pitanje je li točno da mu je istekla osobna iskaznica i da nema prebivalište na području Grada Umaga, Galović kaže da to nije točno, i da mu iskaznica ističe 10. veljače 2025. godine. Naveo je da mu je na osobnoj iskaznici navedena adresa Školska 5 na području Umaga, no da je u međuvremenu preselio na drugu adresu gdje i sada živi, ali također na području grada Umaga

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.