Kultura

u četvrtak u 19 sati

GALERIJA STUDENTSKI Svečano otvorenje izložbe slika pulske umjetnice Dejane Gott

Ovim sam platnima pristupila oprezno. Odgojena na čistom slikarstvu i klasičnim tehnikama, akrilik ne doživljavam kao „ozbiljnu“ već, kao manje vrijednu tehniku koja nema mnogo mogućnosti usrećiti slikara. Stoga sam se odlučila prije svega za „boju“. Metalni tonovi mogu se nazvati bojom samo utoliko što se nalaze u tubi. No, oni nisu boje, kao što ni crna, bijela i siva nisu boje. Boje metala ne postoje u uljanoj tehnici, veli Gott


 
2 min
Borka Petrović

Ovim sam platnima pristupila oprezno. Odgojena na čistom slikarstvu i klasičnim tehnikama, akrilik ne doživljavam kao „ozbiljnu“ već, kao manje vrijednu tehniku koja nema mnogo mogućnosti usrećiti slikara. Stoga sam se odlučila prije svega za „boju“. Metalni tonovi mogu se nazvati bojom samo utoliko što se nalaze u tubi. No, oni nisu boje, kao što ni crna, bijela i siva nisu boje. Boje metala ne postoje u uljanoj tehnici, veli Gott

U četvrtak, 11. travnja u 19 sati, u galeriji "Studentski" Studentskog centra Pula, svečano se otvara izložba slika pulske umjetnice Dejane Gott "Odsjaji".

Dejana Gott završila je Školu za industrijski dizajn u Beogradu 1991. i diplomirala slikarstvo na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu 1998. Prvu samostalnu izložbu imala je u galeriji Likovnog kluba Energoprojekt u Beogradu 1999. Dobitnica je prve nagrada za slikarstvo Petar Lubarda 1994.

Članica je ULUS-a i HDLU Istre, a kao nastavnica u umjetničkim školama radi od 2000. godine.


- Predstaviti se publici znači otvoriti neke sasvim nove niše u kojima se kriju pitanja, pitanja čiji su odgovori u spoznajama do kojih sam došla stvarajući.

Ovim sam platnima pristupila oprezno. Odgojena na čistom slikarstvu i klasičnim tehnikama, akrilik ne doživljavam kao „ozbiljnu“ već, kao manje vrijednu tehniku koja nema mnogo mogućnosti usrećiti slikara. Stoga sam se odlučila prije svega za „boju“. Metalni tonovi mogu se nazvati bojom samo utoliko što se nalaze u tubi. No, oni nisu boje, kao što ni crna, bijela i siva nisu boje. Boje metala ne postoje u uljanoj tehnici.

Metalni sjaj stoga izdvajam kao specifikum akrilnog medija.

- I tu počinje priča. Dakle, stroga geometrija, te inverzna i zbunjujuća perspektiva, „metalne“ i akromatske plohe, potez „stišan“ kako ne bi poremetio slučajnošću uzdrmani red. Slučajnost je „začin“ koji preispituje ideju i daruje finese. Udaljavanje od točnog mjerenja i sjaj čine da slika izgleda drugačije svaki put kada je
pogledamo ili ispred nje samo prođemo. Sjajna površina zrcali „stvarnost“, ali samo u obrisima i time dostojanstveno brani integritet slike.

Prema akademskim uzusima, zlatna „raskoš“ često se tumači kao jeftini trik koji igra na senzaciju, koketira s kičem ili jednostavno pripada dizajnu.

Slike pred Vama samo su pokušaj preispitivanja te postavke.

Kao što slika „zrcali“ nas, tako i umjetnik i publika zrcale jedno drugo. Jer nema umjetnika bez publike. Zaigrana radost kreiranja odnosa u slici ili životu nagrada su svakom onom koji u toj igri sudjeluje. Avantura u pet slika je pred Vama, piše u katalogu izložbe.


Nastavite čitati

Da bi ova web-stranica mogla pravilno funkcionirati i da bismo unaprijedili vaše korisničko iskustvo, koristimo kolačiće. Više informacija potražite u našim uvjetima korištenja.

  • Nužni kolačići omogućuju osnovne funkcionalnosti. Bez ovih kolačića, web-stranica ne može pravilno funkcionirati, a isključiti ih možete mijenjanjem postavki u svome web-pregledniku.