Prvi panel ovogodišnjeg Weekend Media Festivala održan je pod nazivom „TV Surviver Kit – Kako televizija danas privlači publiku?“. Moderator je bio novinar Petar Štefanić, a sudionici Antonija Blaće producentica i voditeljica RTL-a, Mia Kovačić voditeljica Nove TV te Joško Lokas producent i voditelj HRT-a.
Svi su se složili oko toga da televizija zasad uspješno prolazi kroz izazove ulaženja drugih medija u „njen prostor“.
Joško Lokas
Publika najveći adut
- Kviz je recimo format koji može postojati samo na tv-u i koji će zasigurno preživjeti. Najveći adut televizije i dalje je publika, a vjerujem da ću prije riknuti ja nego tv, ustvrdio je voditelj popularne HRT-ove Potjere, Joško Lokas.
Blaće je pak navela kako je televizija dosad preživjela jer predstavlja jedno „malo zajedničko ognjište“ putem kojeg svi koji istovremeno gledaju određeni sadržaj dijele i slična iskustva, emocije i doživljaj.
Antonija Blaće
Mobiteli sve manji, ekrani sve veći
- Tv ima važan efekt iznenađenja, a opet spremni smo i na to da po sedam dana čekamo na neku novu epizodu. I dok imamo sve manje mobitele, ekrani nam postaju sve veći, podsjetila je Blaće.
Kovačić se složila da se „televizija ne da, iako je svi odavno pokopaju“.
Mia Kovačić
- Ona nudi provjerene informacije, producirani sadržaj i uvijek vuče natrag one koji su jednom na njoj radili. Također, gosti nam uvijek rado dolaze jer taj vizualni aspekt je svima jako bitan, iako znaju da u programu uživo mogu biti posebno ranjivi, navela je Kovačić.
Moglo se nadalje čuti kako unatoč bombardiranju raznim sadržajima, publika i dalje rado gleda večernje dnevnike koji spadaju u neke od najgledaniji sadržaja u Hrvatskoj.
Aspekt biznisa
- Nije zanemariv ni aspekt biznisa. Pa ne bi se toliki silni novci trošili na reality showove da je televizija medij koji „rikava“. Ljudi se „uhvate“ na taj sadržaj. Znaju sve o protagonistima i prate takav show kao kakvu telenovelu. U pozadini svega je dobro osmišljena produkcija. Također, kad se dogode neke kaotične situacije poput potresa ili covida, uvijek se pali telka, a to znači da je to medij kojem se vjeruje i koji ima svoj kredibilitet, naveo je Lokas.
Zaključak panela je bio kako televizija zasigurno neće izumrijeti, a uvijek će gledani biti središnji informativni programi, sportski sadržaji poput otvaranja Olimpijskih igara te veliki spektakli kao što je Eurosong. Predložena je ideja da se u Hrvatskoj potakne realizacija što više jutarnjih i dnevnih programa uživo.
Naveden je na koncu primjer HRT-ove emisije A strana u kojoj mladi izvođači pjevaju pjesme koje je publika već čula nebrojeno mnogo puta, no i dalje je ta emisija jedna od najgledanijih upravo zbog takozvane magije televizijskog spektakla.
Tri dana zabave
Inače, 16. Weekend Media Festival u staroj rovinjskoj tvornici duhana održava se iduća dva dana, uz 200 govornika, 6.000 posjetitelja, mnogo zabave, predavanja i druženja. Tema ovogodišnje manifestacije je promjena, a s obzirom na brojne novosti koje su se u posljednjih godinu dana dogodile pojavom umjetne inteligencije.