"Olegov odnos prema slici vrlo je kvalitetno artikuliran, što se prvenstveno očituje u lakoći kojom vlada velikim formatima, što je jasno vidljivo na ovoj njegovoj prvoj samostalnoj slikarskoj izložbi", ustvrdio je renomirani kustos Mladen Lučić Luc o ovom fažanskom autoru čija je izložba ovog vikenda otvorena u zgradi vodnjanske stare škole i nekadašnje tvornice Astra.
"Stara škola" naziv je ciklusa kojim Morović s 30-ak slika predstavlja svoj recentni slikarski rad. Većina slika nastala posljednjih nekoliko mjeseca.
Slike mu se odlično 'snalaze', integriraju s impresivnim, iako pomalo zapuštenim ex industrijskim prostorom bivše Astre.
Eric Ušić, autor Oleg Morović i kustos Mladen Lučić
Oleg Morović redovito piše svoju 'uvrnutu' poeziju, a te pjesme poslužile su mu kao svojevrsni libreto za slikarski ciklus 'Stara škola', čemu Morović kaže: "Dream machine je bio prvi rad s kojim sam započeo proces rada gdje napišem pjesmu i prema njoj izradim sliku. Može se povući paralela s ovime što se dešava na polju umjetne inteligencije, automatizacija umjetničkog rada, upišete tekst - izađe slika".
Navodeći urođenu autorovu potrebu k radosti slikanja, Lučić ističe da je "Oleg istinski hedonist ludičkog predznaka i time u njega prestaje svaka ozbiljna ambicioznost, lažni intelektualizam, težnja sofisticiranju narativa i u konačnici, mistificiranju umjetničkog djela. Ipak , njegovo slikarstvo nije lišeno sumnje i autoironije što, između ostalog, određuje umjetnika".
U polazišta njegova izraza treba potražiti u 80-ima, u slikarstvu njemačkog neoekspresionizma kada su likovnim svijetom zavladali mladi ljudi (Neue Wilde), ali i američka neoekspresionistička inačica koji su predvodili Jean-Michel Basquiat i Keith Haring, koji su svoje karijere započeli kao street art.
U Morovićevom slikarstvu susreću se i uplivi Bankseya, ali i priziv Moderne o čemu najrječitije, slično kao kod Picassa, govore neproporcionalni neusklađeni izmaknuti dijelovi tijela figure, kao i akcentiranje te osamostaljivanje linije koja asocira na Matisseovu arabesku te utjecaji Visokog modernizma koji se osjećaju u gestualnim partijama Pollockovske provenijencije.
Sudeći po reakcijama na licu mjesta, izložba je - kako svojim slikarskim postavom, tako i prostornim specifičnostima – iznenadila i oduševila mnoge posjetitelje, a mogle su se čuti i želje za nastavkom organiziranja sličnih programa i sadržaja u ovom bivšem industrijskom kompleksu koji ima mnogo potencijala za razvoj nekog novog, svježeg kulturno-umjetničkog okruženja i društvenog sadržaja koji bi, barem prema prvim impresijama s otvorenja, itekako dobrodošao gradu Vodnjanu.
Iznimno dobro posjećenu izložbu, kroz čije je otvorenje tijekom večeri prošlo oko 150 posjetitelja i za čiji su after bili zaduženi Fresh New Guy i Rinoma, organizirala je vodnjanska La Udruga, kojoj je realizacija izložbe "Stara škola" prvi javni 'službeni' nastup, nakon nekoliko godina neformalnog djelovanja njenih članova u organiziranju raznih događaja, među kojima se svakako ističe Vodnjan film festival u Fažani film festival.
Izložba je realizirana uz podršku Grada Vodnjana i Prostora za urbanu kulturu, ostaje otvorena do 22. srpnja i moguće ju je posjetiti svaki dan od 19 do 21 sat.