Povodom 100. obljetnice smrti velikog skladatelja Giacoma Puccinija Pulsko kulturno ljeto, na pozornici Malog rimskog kazališta, sinoć je pred sedamstotinjak gledatelja ugostilo prvi od dva ovogodišnja velika Puccini spektakla.
Slovensko narodno gledališče Opera in balet iz Ljubljane izvelo je Gala koncert opernih arija iz najpoznatijih Puccinijevih opera; Manon Lescaut, La Bohème, Madama Butterfly, Gianni Schicchi, La Rondine i Tosca, razveselivši tako uistinu veliki broj ljubitelja opere.
Puccini kao jedan od najvećih opernih skladatelja svih vremena ostavio je, naime, neizbrisiv trag u svijetu glazbe svojim bogatim i emotivnim arijama. One obuhvaćaju širok spektar ljudskih emocija; od strastvene ljubavi do bolne tragedije, a njegovi likovi emotivno su bogatih i realističnih karaktera čije životne priče već više od stotinu godina privlače gledatelje u publiku.
A pulska je publika sinoć po prvi puta doživjela vrhunske izvedbe solista, zbora i orkestra ovog sjajnog ansambla, ponosa slovenske kulturne scene. Orkestrom i zborom ravnao je Ayrton Desimpelaere, belgijski umjetnik mlađe generacije koji je za svoj rad dobio niz priznanja, uključujući Medalju za zasluge belgijske vlade.
Koncert je otvoren intermezzom opere Manon Lescaut, da bi potom na impresivnu scenu izašla Štefica Graselli u ariji Misette „Quando me`n vo`soletta...“ slavne opere La Bohème. Uslijedilo je potom nekoliko sjajnih dueta iste opere, u izvedbi Nine Dominiko i Aljaža Farasina. Riječ je o duetima Mimi i Rodolfa, a pulsku su publiku činilo se ponajviše oduševili performansom u duetu “O soave fanciulla“.
Iz opere Manon Lescaut izvedena je i arija Manon, koju je pak vrlo inspirativno otpjevala Mojca Bitenc.
Pod svjetlucavim noćnim nebom, u intimi scene Malog rimskog kazališta, vrhunski glazbenici dočarali su svu ljubav i bol, te radost i tugu Puccinijevih likova. Jedna od nezaboravnih izvedbi svakako je bila ona Martine Zadro i Aljaža Farasina koji su snage udružili u duetu „Vogiliatemi bene“ iz najpopularnije Puccinijeve opere „Madama Butterfly“.
Iz istoimene opere najpoznatiju ariju „Un bel di, vedremo...“ otpjevala je potom i sama Zadro, da bi onda uslijedio povratak Štefice Graselli. Iz opere La Rondine, ona je pak izvela ariju Magde „Chi il bel sogno di Doretta“, te ariju Laurette Puccinijeve opere Gianni Schicchi „O mio babbino caro“.
Pulsku su publiku potom posve očarali terceti Tosce u interpretaciji Mojce Bitenc, Marka Kobala, Branka Robinšaka i Roberta Brezovara. Bitenc je na koncu na sceni ostala sama, i zaradila veliki pljesak za svoju izvedbu arije Tosce „Vissi d´arte...“.
No, još dvije arije Tosce, one Cavaradosija i Scarpie, prepuštene su iznimnim muškim vokalima Branka Robinšaka i Marka Kobala, da bi se nakon toga svi solisti u dva navrata vraćali na scenu pulskog Malog rimskog kazališta ne bi li se višestruko poklonili publici koja ih nije stala nagrađivati izuzetno dugim pljeskom i povicima: Bravo!
A pod vedrim nebom pulskog Amfiteatra u jednoj od najpopularnijih opera na svijetu, Madama Butterfly, uživati možete već 24. srpnja kada u Pulu ponovno stiže Slovensko narodno gledališče Opera in balet iz Ljubljane.
Na redu je jazz
Pulsko kulturno ljeto nastavlja se pak već u ponedjeljak. Gonzalo Rubalcaba, svjetska ikona jazza i jedan od najboljih suvremenih jazz pijanista, četverostruki dobitnik nagrade Grammy u kategoriji Latin Jazz za koju je nominiran čak 15 puta, u Malom rimskom kazalištu, 8. srpnja, predstavit će svoj album „Turning Point“.
Ulaznice za koncert potražite u sustavu ENTRIO, i u Galeriji C4 u pulskoj Carrarinoj ulici 4 svakim danom od 8 do 21 sat, a na sam dan koncerta od 8 do 22 sata.